Volkswagen připravil deaktivaci dvou válců u jednotek 1,4 TSI

Automobilka Volkswagen je důrazem na snižování spotřeby paliva svých motorů, k nimž míří také přímým vstřikováním paliva, přeplňováním a soustavou start/stop, dobře známa. Nyní ale její snažení postupuje do další fáze. Volkswagen se rozhodl vůbec poprvé u čtyřválcových jednotek aplikovat řízené odpojování válců v případě nízkého a částečného zatížení, které jsme dosud znali především z velkých amerických osmiválců.

Systém aplikovaný na v rozsáhlé míře používané jednotky 1,4 TSI má z provozu vyřazovat válce 2 a 3 v nízkých a středních otáčkách a omezit průměrnou spotřebu benzínu o 0,4 l/100 km, přičemž v kombinaci se systémem start/stop má snížit spotřebu až o 0,6 l100 km.

Jistě nás nepřekvapí (a připojené grafy to jen potvrzují), že nejvyšších úspor lze docílit při ustálené a nízké rychlosti, kdy do hry tolik nezasahují vlivy pasivních odporů. Například při 50 km/h má úspora paliva dosáhnout hranice 1,0 l/100 km. K vyřazení poloviny válců má docházet v rozmezí otáček od 1 400 do 4 000 ot./min. a točivého momentu od 25 do 75 Nm. Plný výkon je pochopitelně k dispozici okamžitě po plném prošlápnutí plynového pedálu.

Díky této nové soustavě mají motory 1,4 TSI plnit emisní limity Euro VI a k mání budou u vozů koncernu VW Group od počátku kalendářního roku 2012.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků