Volkswagen připravil deaktivaci dvou válců u jednotek 1,4 TSI

Volkswagen připravil deaktivaci dvou válců u jednotek 1,4 TSI

Automobilka Volkswagen je důrazem na snižování spotřeby paliva svých motorů, k nimž míří také přímým vstřikováním paliva, přeplňováním a soustavou start/stop, dobře známa. Nyní ale její snažení postupuje do další fáze. Volkswagen se rozhodl vůbec poprvé u čtyřválcových jednotek aplikovat řízené odpojování válců v případě nízkého a částečného zatížení, které jsme dosud znali především z velkých amerických osmiválců.

Systém aplikovaný na v rozsáhlé míře používané jednotky 1,4 TSI má z provozu vyřazovat válce 2 a 3 v nízkých a středních otáčkách a omezit průměrnou spotřebu benzínu o 0,4 l/100 km, přičemž v kombinaci se systémem start/stop má snížit spotřebu až o 0,6 l100 km.

Jistě nás nepřekvapí (a připojené grafy to jen potvrzují), že nejvyšších úspor lze docílit při ustálené a nízké rychlosti, kdy do hry tolik nezasahují vlivy pasivních odporů. Například při 50 km/h má úspora paliva dosáhnout hranice 1,0 l/100 km. K vyřazení poloviny válců má docházet v rozmezí otáček od 1 400 do 4 000 ot./min. a točivého momentu od 25 do 75 Nm. Plný výkon je pochopitelně k dispozici okamžitě po plném prošlápnutí plynového pedálu.

Díky této nové soustavě mají motory 1,4 TSI plnit emisní limity Euro VI a k mání budou u vozů koncernu VW Group od počátku kalendářního roku 2012.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků