Volkswagen připravil deaktivaci dvou válců u jednotek 1,4 TSI

Automobilka Volkswagen je důrazem na snižování spotřeby paliva svých motorů, k nimž míří také přímým vstřikováním paliva, přeplňováním a soustavou start/stop, dobře známa. Nyní ale její snažení postupuje do další fáze. Volkswagen se rozhodl vůbec poprvé u čtyřválcových jednotek aplikovat řízené odpojování válců v případě nízkého a částečného zatížení, které jsme dosud znali především z velkých amerických osmiválců.

Systém aplikovaný na v rozsáhlé míře používané jednotky 1,4 TSI má z provozu vyřazovat válce 2 a 3 v nízkých a středních otáčkách a omezit průměrnou spotřebu benzínu o 0,4 l/100 km, přičemž v kombinaci se systémem start/stop má snížit spotřebu až o 0,6 l100 km.

Jistě nás nepřekvapí (a připojené grafy to jen potvrzují), že nejvyšších úspor lze docílit při ustálené a nízké rychlosti, kdy do hry tolik nezasahují vlivy pasivních odporů. Například při 50 km/h má úspora paliva dosáhnout hranice 1,0 l/100 km. K vyřazení poloviny válců má docházet v rozmezí otáček od 1 400 do 4 000 ot./min. a točivého momentu od 25 do 75 Nm. Plný výkon je pochopitelně k dispozici okamžitě po plném prošlápnutí plynového pedálu.

Díky této nové soustavě mají motory 1,4 TSI plnit emisní limity Euro VI a k mání budou u vozů koncernu VW Group od počátku kalendářního roku 2012.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků