Volkswagen přestane vyrábět třídveřové varianty kvůli nákladům

Volkswagen přestane vyrábět třídveřové varianty kvůli nákladům

Koncern Volkswagen je nucen snižovat náklady. Podle posledních propočtů ho aféra Dieselgate bude stát asi 18 miliard eur (486 miliard korun) a jednou z celkem bezbolestných cest, jak omezit náklady, je zrušení postradatelných modelů a karosářských variant.

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Fanoušci možná ponesou nelibě, že zřejmě skončí Volkswagen Beetle a Volkswagen Scirocco. Nicméně třídveřové varianty konzumních hatchbacků zřejmě moc lidí postrádat nebude. Ony se totiž stejně příliš neprodávají. Skončí tak třídveřový Golf a také třídveřové Polo.

V dalších generacích budou tyto masové modely zastoupeny pouze klasickou pětidveřovou karoserií. Ta je sice logisticky náročnější a dražší než třídveřová, ale pokud Volkswagen omezí výrobu pouze na jednu verzi, bude to ve výsledku levnější.

Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nová generace Volkswagenu Golf se zřejmě ukáže v září na autosalonu v Paříži, nové Polo bychom mohli vidět na jaře v Ženevě. Pokud jde o motory, základ bude tvořit tříválec 1.0 TSI (v případě Pola bude i atmosférický). Nad ním čekejte v případě Golfu dvě (možná i tři) varianty motoru 1.5 TSI (čtyřválec). Golf GTI se opět spolehne na motor 2.0 TSI, Polo GTI dostane motor 1.8 TSI.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků