Volkswagen přestane vyrábět třídveřové varianty kvůli nákladům

Volkswagen přestane vyrábět třídveřové varianty kvůli nákladům

Koncern Volkswagen je nucen snižovat náklady. Podle posledních propočtů ho aféra Dieselgate bude stát asi 18 miliard eur (486 miliard korun) a jednou z celkem bezbolestných cest, jak omezit náklady, je zrušení postradatelných modelů a karosářských variant.

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Fanoušci možná ponesou nelibě, že zřejmě skončí Volkswagen Beetle a Volkswagen Scirocco. Nicméně třídveřové varianty konzumních hatchbacků zřejmě moc lidí postrádat nebude. Ony se totiž stejně příliš neprodávají. Skončí tak třídveřový Golf a také třídveřové Polo.

V dalších generacích budou tyto masové modely zastoupeny pouze klasickou pětidveřovou karoserií. Ta je sice logisticky náročnější a dražší než třídveřová, ale pokud Volkswagen omezí výrobu pouze na jednu verzi, bude to ve výsledku levnější.

Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nová generace Volkswagenu Golf se zřejmě ukáže v září na autosalonu v Paříži, nové Polo bychom mohli vidět na jaře v Ženevě. Pokud jde o motory, základ bude tvořit tříválec 1.0 TSI (v případě Pola bude i atmosférický). Nad ním čekejte v případě Golfu dvě (možná i tři) varianty motoru 1.5 TSI (čtyřválec). Golf GTI se opět spolehne na motor 2.0 TSI, Polo GTI dostane motor 1.8 TSI.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků