Volkswagen přestane vyrábět třídveřové varianty kvůli nákladům

Volkswagen přestane vyrábět třídveřové varianty kvůli nákladům

Koncern Volkswagen je nucen snižovat náklady. Podle posledních propočtů ho aféra Dieselgate bude stát asi 18 miliard eur (486 miliard korun) a jednou z celkem bezbolestných cest, jak omezit náklady, je zrušení postradatelných modelů a karosářských variant.

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Fanoušci možná ponesou nelibě, že zřejmě skončí Volkswagen Beetle a Volkswagen Scirocco. Nicméně třídveřové varianty konzumních hatchbacků zřejmě moc lidí postrádat nebude. Ony se totiž stejně příliš neprodávají. Skončí tak třídveřový Golf a také třídveřové Polo.

V dalších generacích budou tyto masové modely zastoupeny pouze klasickou pětidveřovou karoserií. Ta je sice logisticky náročnější a dražší než třídveřová, ale pokud Volkswagen omezí výrobu pouze na jednu verzi, bude to ve výsledku levnější.

Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nová generace Volkswagenu Golf se zřejmě ukáže v září na autosalonu v Paříži, nové Polo bychom mohli vidět na jaře v Ženevě. Pokud jde o motory, základ bude tvořit tříválec 1.0 TSI (v případě Pola bude i atmosférický). Nad ním čekejte v případě Golfu dvě (možná i tři) varianty motoru 1.5 TSI (čtyřválec). Golf GTI se opět spolehne na motor 2.0 TSI, Polo GTI dostane motor 1.8 TSI.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků