Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Nejvýkonnější provedení Volkswagenu Passat mělo pod kapotou motor 2.0 TSI o výkonu 206 kW. Štafetu po něm převzal agregát 2.0 BiTDI s výkonem 176 kW.
Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen Passat současné generace se prodává od roku 2014. Můžeme jej považovat za průkopníka technologií v mainstreamových modelech VW Group, protože zatímco on už před třemi lety nabídl digitální přístrojový štít, u Škodovky a Seatu je to velká novinka až nyní, navíc u modelů, které nelze považovat za vůdce smečky. Letos už nicméně Passat dohnaly emisní limity a to přineslo změny v paletě agregátů.

Volkswagen Passat GT pro Ameriku dostane motor VR6

Volkswagen Passat GT pro Ameriku dostane motor VR6

Z nabídky pro český trh se odporoučel agregát 2.0 TSI/ 206 kW, který byl párován výhradně automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. Podle Volkswagenu za tím stojí snaha o snížení emisí modelové řady Passat. Možná vás nyní napadne, proč nedošlo k tomuto opatření také u modelu Arteon, který motorem 2.0 TSI/206 kW rovněž disponuje, přičemž hlavním důvodem je s největší pravděpodobností převodovka.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Zatímco Passat 2.0 TSI/206 kW má šestistupňovou převodovku DQ250 pro přenos maximálně 350 N.m, Arteon stejný motor páruje se sedmikvaltem DQ381 schopným přenést až 420 N.m. Lidé od VW nám minulý týden během technických seminářů sdělili, že převodovka DQ381 může ve srovnání s DQ250 ušetřit až 10 gramů emisí CO2 na ujetý kilometr, nespecifikovali však, pro který model a motor tento odhad platí.

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Tak či tak je už nyní jisté, že se nejsilnější verze Passatu vrátí, ale nebude to hned, a dokonce ani nepůjde o tentýž motor. S faceliftem vozu (měl by proběhnout začátkem roku 2019) se dočkáme čtyřválec 2.0 TSI/200 kW s Millerovým cyklem, který bude standardně spojen právě s převodovkou DQ381. Do té doby převzal otěže nejsilnějšího agregátu nabídky čtyřválec 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW.

Podobný osud čeká také Škodu Superb. Podle informací automobilky dojde k nasazení motoru 2.0 TSI/200 kW v průběhu příštího roku.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků