Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Nejvýkonnější provedení Volkswagenu Passat mělo pod kapotou motor 2.0 TSI o výkonu 206 kW. Štafetu po něm převzal agregát 2.0 BiTDI s výkonem 176 kW.
Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen Passat současné generace se prodává od roku 2014. Můžeme jej považovat za průkopníka technologií v mainstreamových modelech VW Group, protože zatímco on už před třemi lety nabídl digitální přístrojový štít, u Škodovky a Seatu je to velká novinka až nyní, navíc u modelů, které nelze považovat za vůdce smečky. Letos už nicméně Passat dohnaly emisní limity a to přineslo změny v paletě agregátů.

Volkswagen Passat GT pro Ameriku dostane motor VR6

Volkswagen Passat GT pro Ameriku dostane motor VR6

Z nabídky pro český trh se odporoučel agregát 2.0 TSI/ 206 kW, který byl párován výhradně automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. Podle Volkswagenu za tím stojí snaha o snížení emisí modelové řady Passat. Možná vás nyní napadne, proč nedošlo k tomuto opatření také u modelu Arteon, který motorem 2.0 TSI/206 kW rovněž disponuje, přičemž hlavním důvodem je s největší pravděpodobností převodovka.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Zatímco Passat 2.0 TSI/206 kW má šestistupňovou převodovku DQ250 pro přenos maximálně 350 N.m, Arteon stejný motor páruje se sedmikvaltem DQ381 schopným přenést až 420 N.m. Lidé od VW nám minulý týden během technických seminářů sdělili, že převodovka DQ381 může ve srovnání s DQ250 ušetřit až 10 gramů emisí CO2 na ujetý kilometr, nespecifikovali však, pro který model a motor tento odhad platí.

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Tak či tak je už nyní jisté, že se nejsilnější verze Passatu vrátí, ale nebude to hned, a dokonce ani nepůjde o tentýž motor. S faceliftem vozu (měl by proběhnout začátkem roku 2019) se dočkáme čtyřválec 2.0 TSI/200 kW s Millerovým cyklem, který bude standardně spojen právě s převodovkou DQ381. Do té doby převzal otěže nejsilnějšího agregátu nabídky čtyřválec 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW.

Podobný osud čeká také Škodu Superb. Podle informací automobilky dojde k nasazení motoru 2.0 TSI/200 kW v průběhu příštího roku.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek