Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Nejvýkonnější provedení Volkswagenu Passat mělo pod kapotou motor 2.0 TSI o výkonu 206 kW. Štafetu po něm převzal agregát 2.0 BiTDI s výkonem 176 kW.
Volkswagen přestal prodávat nejvýkonnější Passat. Důvodem jsou emise

Volkswagen Passat současné generace se prodává od roku 2014. Můžeme jej považovat za průkopníka technologií v mainstreamových modelech VW Group, protože zatímco on už před třemi lety nabídl digitální přístrojový štít, u Škodovky a Seatu je to velká novinka až nyní, navíc u modelů, které nelze považovat za vůdce smečky. Letos už nicméně Passat dohnaly emisní limity a to přineslo změny v paletě agregátů.

Volkswagen Passat GT pro Ameriku dostane motor VR6

Volkswagen Passat GT pro Ameriku dostane motor VR6

Z nabídky pro český trh se odporoučel agregát 2.0 TSI/ 206 kW, který byl párován výhradně automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. Podle Volkswagenu za tím stojí snaha o snížení emisí modelové řady Passat. Možná vás nyní napadne, proč nedošlo k tomuto opatření také u modelu Arteon, který motorem 2.0 TSI/206 kW rovněž disponuje, přičemž hlavním důvodem je s největší pravděpodobností převodovka.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Zatímco Passat 2.0 TSI/206 kW má šestistupňovou převodovku DQ250 pro přenos maximálně 350 N.m, Arteon stejný motor páruje se sedmikvaltem DQ381 schopným přenést až 420 N.m. Lidé od VW nám minulý týden během technických seminářů sdělili, že převodovka DQ381 může ve srovnání s DQ250 ušetřit až 10 gramů emisí CO2 na ujetý kilometr, nespecifikovali však, pro který model a motor tento odhad platí.

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Tak či tak je už nyní jisté, že se nejsilnější verze Passatu vrátí, ale nebude to hned, a dokonce ani nepůjde o tentýž motor. S faceliftem vozu (měl by proběhnout začátkem roku 2019) se dočkáme čtyřválec 2.0 TSI/200 kW s Millerovým cyklem, který bude standardně spojen právě s převodovkou DQ381. Do té doby převzal otěže nejsilnějšího agregátu nabídky čtyřválec 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW.

Podobný osud čeká také Škodu Superb. Podle informací automobilky dojde k nasazení motoru 2.0 TSI/200 kW v průběhu příštího roku.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků