Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

V pořadí již osmá generace Volkswagenu Golf se pomalu chystá do produkce a na veřejnost nyní vyplouvají další informace o německém bestselleru. Překvapivě se třeba mluví o ukončení varianty kombi.

Volkswagen podle všeho plánuje zjednodušit nabídku variant nového Golfu. Tyto informace zmiňuje britský Autocar, podle jehož zdrojů možná přestane výrobce u osmé generace Golfu nabízet třídveřovou variantu a přemýšlí dokonce o ukončení prostornějšího kombíku.

Volkswagen v reklamním spotu poodhaluje T-Cross. Má být hlavně cool!

Volkswagen v reklamním spotu poodhaluje T-Cross. Má být hlavně cool!

Kompletní ukončení výroby třídveřové karoserie je v dnešní době vcelku pochopitelné a tímto směrem se vydává stále více automobilek. O třídveřové hatchbacky již prostě není takový zájem, jelikož stále větší množství zákazníků kupuje praktičtější pětidveřové verze. Změna by se pochopitelně mohla dotknout i sportovního Golfu GTI a Golfu R.

Více překvapivou novinou je ovšem myšlenka ukončení výroby Golfu Variant. Důvodem má být rovněž nízká poptávka. V současné popularitě crossoverů a SUV, kterých chce VW nabízet stále více, se prý praktičtější Golf jednoduše nesetkává se zájmem jako dříve. Přestože ale britský magazín označuje tento krok za pravděpodobný, stále se pohybujeme na hladině spekulací.

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Mezi další informace o novém Golfu patří i jisté snížení hmotnosti. Novinka má zhubnout o přibližně 50 kg, ačkoliv jejím základem bude nadále známá platforma MQB. Na druhou stranu bude Golf zase o cosi větší, kdy nabídne i větší rozvor pro více místa v interiéru. Uvnitř vyšších výbav pak chce VW uvést modernější technologie ve formě dotykových ploch, přičemž revolucí má projít i tradiční otočný spínač světel, který najdete v řadě vozidel celého koncernu.

„Nový Golf povede Volkswagen do éry plně propojených vozů s rozšířenými funkcemi autonomní jízdy. Bude mít více softwaru než kdykoli předtím, vždy bude online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem, pokud jde o konektivitu a bezpečnost,“ řekl Karlheinz Hell, člen představenstva automobilky Volkswagen

Volkswagen Fest 2K18 ve velké galerii: Takovou účast nikdo nečekal!

Volkswagen Fest 2K18 ve velké galerii: Takovou účast nikdo nečekal!

Jak je známo, do nového Golfu už bude široce zavedena mild-hybridní technologie, kdy bude spalovacím motorům pomáhat menší startér/generátor. Mezi motory se určitě objeví současný 1,5litrový čtyřválec s funkcí deaktivace poloviny válců. Dle všeho ale Volkswagen pracuje také na zbrusu novém litrovém tříválci a taktéž dvoulitrovém naftovém čtyřválci s nižší spotřebou a „zelenějšími“ emisemi.

Volkswagen již stanovil začátek produkce nového Golfu na červen příštího roku, tudíž bychom oficiální premiéru čekali nejspíš na březnovém autosalonu v Ženevě.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků