Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

V pořadí již osmá generace Volkswagenu Golf se pomalu chystá do produkce a na veřejnost nyní vyplouvají další informace o německém bestselleru. Překvapivě se třeba mluví o ukončení varianty kombi.

Volkswagen podle všeho plánuje zjednodušit nabídku variant nového Golfu. Tyto informace zmiňuje britský Autocar, podle jehož zdrojů možná přestane výrobce u osmé generace Golfu nabízet třídveřovou variantu a přemýšlí dokonce o ukončení prostornějšího kombíku.

Volkswagen v reklamním spotu poodhaluje T-Cross. Má být hlavně cool!

Volkswagen v reklamním spotu poodhaluje T-Cross. Má být hlavně cool!

Kompletní ukončení výroby třídveřové karoserie je v dnešní době vcelku pochopitelné a tímto směrem se vydává stále více automobilek. O třídveřové hatchbacky již prostě není takový zájem, jelikož stále větší množství zákazníků kupuje praktičtější pětidveřové verze. Změna by se pochopitelně mohla dotknout i sportovního Golfu GTI a Golfu R.

Více překvapivou novinou je ovšem myšlenka ukončení výroby Golfu Variant. Důvodem má být rovněž nízká poptávka. V současné popularitě crossoverů a SUV, kterých chce VW nabízet stále více, se prý praktičtější Golf jednoduše nesetkává se zájmem jako dříve. Přestože ale britský magazín označuje tento krok za pravděpodobný, stále se pohybujeme na hladině spekulací.

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Mezi další informace o novém Golfu patří i jisté snížení hmotnosti. Novinka má zhubnout o přibližně 50 kg, ačkoliv jejím základem bude nadále známá platforma MQB. Na druhou stranu bude Golf zase o cosi větší, kdy nabídne i větší rozvor pro více místa v interiéru. Uvnitř vyšších výbav pak chce VW uvést modernější technologie ve formě dotykových ploch, přičemž revolucí má projít i tradiční otočný spínač světel, který najdete v řadě vozidel celého koncernu.

„Nový Golf povede Volkswagen do éry plně propojených vozů s rozšířenými funkcemi autonomní jízdy. Bude mít více softwaru než kdykoli předtím, vždy bude online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem, pokud jde o konektivitu a bezpečnost,“ řekl Karlheinz Hell, člen představenstva automobilky Volkswagen

Volkswagen Fest 2K18 ve velké galerii: Takovou účast nikdo nečekal!

Volkswagen Fest 2K18 ve velké galerii: Takovou účast nikdo nečekal!

Jak je známo, do nového Golfu už bude široce zavedena mild-hybridní technologie, kdy bude spalovacím motorům pomáhat menší startér/generátor. Mezi motory se určitě objeví současný 1,5litrový čtyřválec s funkcí deaktivace poloviny válců. Dle všeho ale Volkswagen pracuje také na zbrusu novém litrovém tříválci a taktéž dvoulitrovém naftovém čtyřválci s nižší spotřebou a „zelenějšími“ emisemi.

Volkswagen již stanovil začátek produkce nového Golfu na červen příštího roku, tudíž bychom oficiální premiéru čekali nejspíš na březnovém autosalonu v Ženevě.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků