Volkswagen představuje nový Golf BlueMotion, zatím jako koncept

Stále oblíbenější řada pseudoekologických vozidel s příznačnými názvy jako BlueMotion, Econetic nebo Greenline se brzy dočká nového přírůstku v podobě šesté generace modelu Golf, který se veřejnosti poprvé představí za necelý měsíc v Paříži. A co budeme moci od Golfu VI s označením BlueMotion očekávat? Shrnuto do jedné věty, nic jiného než nízkou spotřebu a emise, o málo horší jízdní vlastnosti a účelově upravený vzhled.

Pod kapotou ekologického Golfu najdeme nový vznětový čtyřválec 1,6 TDi s technologii common-rail a maximálním výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 249 Nm při 2 000 ot./min. K nízké spotřebě, která v kombinovaném provozu činí přibližně 3,9 l/100 km výrazně přispívá použití pneumatik s nižším valivým odporem, zadní spoiler a drobné úpravy masky, jejichž provedení přispělo k lepšímu obtékání vzduchu kolem karoserie a v konečné důsledku i manuální převodovka s upraveným delším převodem.

Zatímco Golf BlueMotion, jehož představení nás čeká v Paříži, bude označen jako koncept, automobilka již teď oznámila, že nový Golf s tímto označením se do sériové výroby dostane nejpozději začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf BlueMotion: zatím jen studie, zatím...
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků