Volkswagen představuje nový Golf BlueMotion, zatím jako koncept

Stále oblíbenější řada pseudoekologických vozidel s příznačnými názvy jako BlueMotion, Econetic nebo Greenline se brzy dočká nového přírůstku v podobě šesté generace modelu Golf, který se veřejnosti poprvé představí za necelý měsíc v Paříži. A co budeme moci od Golfu VI s označením BlueMotion očekávat? Shrnuto do jedné věty, nic jiného než nízkou spotřebu a emise, o málo horší jízdní vlastnosti a účelově upravený vzhled.

Pod kapotou ekologického Golfu najdeme nový vznětový čtyřválec 1,6 TDi s technologii common-rail a maximálním výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 249 Nm při 2 000 ot./min. K nízké spotřebě, která v kombinovaném provozu činí přibližně 3,9 l/100 km výrazně přispívá použití pneumatik s nižším valivým odporem, zadní spoiler a drobné úpravy masky, jejichž provedení přispělo k lepšímu obtékání vzduchu kolem karoserie a v konečné důsledku i manuální převodovka s upraveným delším převodem.

Zatímco Golf BlueMotion, jehož představení nás čeká v Paříži, bude označen jako koncept, automobilka již teď oznámila, že nový Golf s tímto označením se do sériové výroby dostane nejpozději začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf BlueMotion: zatím jen studie, zatím...
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků