Volkswagen představuje koncept menšího Amaroku. Říká mu Tarok

Kompaktní pick-upy jsou například v jižní Americe běžné. Ovšem u nás chybí. Co říkáte na tento malý „Amarok“ od Volkswagenu?

Na autosalonu v Sao Paulu Volkswagen ukáže koncept velmi blízký sériovému vozu. Pick-up Tarok je čtyřdveřovým kompaktním pick-up, který by se v hierarchii užitkových Volkswagenů mohl zařadit pod Amarok. S pěti metry je zhruba o 200 milimetrů kratší.

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

Také nejde úplně o užitkáč, stavěný je na modulární plaformě MQB. Konkurenci takového vozu tak hledejme třeba v Renaultu Oroch, neboli jakémsi Dusteru pick-up. Koncept Taroku je poháněn čtrnáctistovkou TSI o výkonu 110 kilowattů. Nechybí pohon všech kol a automatická šestistupňová převodovka.

Zajímavé je řešení ložné plochy. Ta jde prodloužit jak sklopením zadního víka, tak i otevřením kabiny. Jak exteriér, tak i interiér připomíná architekturu aktuálních modelů jako je Polo či T-Roc. Včetně například hranatých LED v předním nárazníku.

Volkswagen T-Cross oficiálně představen: Slibuje praktičnost, nabídne i diesel

Volkswagen T-Cross oficiálně představen: Slibuje praktičnost, nabídne i diesel

Tarok by se pravděpodobně měl dostat do sériové výroby. A trh Latinské Ameriky, kde se představuje, je pro to stěžejní. Zde se má produkční verze i vyrábět. O rozšíření na ostatní trhy včetně toho evropského je zatím předběžné diskutovat. Takovou situaci ovšem zástupci Volkswagenu nevylučují.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků