Volkswagen představil zcela unikání motor

Německá automobilka Volkswagen vcelku potají představila svůj nejnovější počin v oblasti vývoje motorů. Do faceliftovaného Touranu totiž nasadila zcela nový prototyp spalovacího motoru s označením CCS (Combine Combustion System - systém kombinovaného spalování).

Agregát koncepčně vychází z motoru 2,0 TDI ovšem se vstřikováním common rail poslední generace. Ten byl řádně modifikován a byly mu hlavně přidány speciální piezoelektrické vstřikovače o vysokém tlaku.

Celý systém spalování pak pracuje na trochu odlišném principu. Do válce se totiž dostane palivo v nekapalné formě a díky tomu vzplane ve větším prostoru, než u běžného agregátu. Tím, že dojde k tomuto vzplanutí nevytvoří se tolik oxidu dusíku a hlavně sazí.

Ty tento systém redukuje až o 50 procent a po dalších evolucích se budou vytvářet až o 80 procent méně pevných částic, než u stejného naftového motoru.

Přestože agregát vychází z naftového motoru, není schopen toto palivo spalovat. Do nádrže je třeba dostat speciální palivo, které se bude vyrábět uměle z biomasy a živočišného odpadu.

Další výhodou má být ještě nižší litrová spotřeba, než u naftového motoru, bohužel bez znalosti ceny paliva nelze říci, zda to bude výhodnější, nebo ne.

Za dva roky se tak možná dočkáme toho, že po obědě hodíme zbytky jídla do nádrže a vyrazíme na dovču.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků