Volkswagen představil zcela unikání motor

Německá automobilka Volkswagen vcelku potají představila svůj nejnovější počin v oblasti vývoje motorů. Do faceliftovaného Touranu totiž nasadila zcela nový prototyp spalovacího motoru s označením CCS (Combine Combustion System - systém kombinovaného spalování).

Agregát koncepčně vychází z motoru 2,0 TDI ovšem se vstřikováním common rail poslední generace. Ten byl řádně modifikován a byly mu hlavně přidány speciální piezoelektrické vstřikovače o vysokém tlaku.

Celý systém spalování pak pracuje na trochu odlišném principu. Do válce se totiž dostane palivo v nekapalné formě a díky tomu vzplane ve větším prostoru, než u běžného agregátu. Tím, že dojde k tomuto vzplanutí nevytvoří se tolik oxidu dusíku a hlavně sazí.

Ty tento systém redukuje až o 50 procent a po dalších evolucích se budou vytvářet až o 80 procent méně pevných částic, než u stejného naftového motoru.

Přestože agregát vychází z naftového motoru, není schopen toto palivo spalovat. Do nádrže je třeba dostat speciální palivo, které se bude vyrábět uměle z biomasy a živočišného odpadu.

Další výhodou má být ještě nižší litrová spotřeba, než u naftového motoru, bohužel bez znalosti ceny paliva nelze říci, zda to bude výhodnější, nebo ne.

Za dva roky se tak možná dočkáme toho, že po obědě hodíme zbytky jídla do nádrže a vyrazíme na dovču.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků