Volkswagen představil úsporný Golf BlueMotion

Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu představil Volkswagen několik nových modelů BlueMotion. Celkem zde představuje šest vozů, které disponují technologií jak úspornou, tak i šetrnou k životnímu prostředí. Jedním z vystavovaných modelů je nový Golf BlueMotion. Oproti původnímu modelu byla jeho spotřeba snížena o 0,6 litru a dostala se na hodnotu 4,5 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Zároveň se tedy pochopitelně podařilo snížit emise CO2 ze 135 g/km na 119 g/km. Golf BlueMotion je tak úsporný, že je na jednu nádrž schopen ujet více než 1200 kilometrů.

Po modelech Polo, Passat a Passat Variant je Golf čtvrtým zástupcem značky Volkswagen nesoucí značku BlueMotion, která označuje nejúspornější modely ve své třídě. Vůz pohání známý vznětový motor 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 250 Nm.

Své úspornosti dosahuje Golf BlueMotion upraveným softwarem řídicí jednotky motoru, který snižuje volnoběžné otáčky a v kombinaci s filtrem pevných částic i produkované emise. Souběžně jsou prodlouženy rychlostní stupně tři, čtyři a pět. Pouze tyto výše uvedené změny snižují spotřebu o 0,2 litru.

Méně viditelné, ale neméně důležité jsou i další úpravy. Pozměněn byl podvozek pro lepší proudění vzduchu pod vozem a přední maska. Aby měl motor dostatečný přísun vzduchu, má Golf BlueMotion dvojitý ventilátor. Díky dalším aerodynamickým vylepšením, např. snížením světlé výšky, se podařilo vylepšit již tak dobrou hodnotu Cx z 0,32 na 0,30. Volkswagen BlueMotion také obouvá pneumatiky o rozměrech 195/65 R15 s nízkým valivým odporem. Všechny uvedené úpravy ve výsledku zvyšují maximální rychlost Golfu BlueMotion na 190 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač.

Zájemci o Golf BlueMotion si budou moci vybrat ze dvou provedení Trendline a Comfortline. Na český trh vůz přijede koncem tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf BlueMotion

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků