Volkswagen představil sedmistupňové DSG

Německá automobilka představila novou generaci dvouspojkové převodovky DSG, která dostane až sedm převodových stupňů. Pokud se ale radujete, že si jí pořídíte třeba do Passat 2,0 TFSI nebo do Golfu GTI, jste na omylu. Převodovka bude určena především pro menší a méně výkonné motory.

Je to dáno především její schopností přenášet točivý moment maximálně 250 Nm. Oproti šestistupňovému ústrojí používá nové DSG suché spojky, které se mají vyznačovat menšími ztrátami a tím pádem i menší spotřebou pro jednotlivé motory.

Volkswagen nasadí sedmistupňové DSG nejprve u modelů Golf a Golf Plus s motory 1,4 TSI 90 kW/122 k a 1,9 TDI 77kW/105 k. Dá se ovšem předpokládat brzké rozšíření i do dalších koncernových vozů. Zajímavé by jistě bylo, kdyby byla možná kombinace této převodovky s motorem 1,8 TSI, jehož točivý moment vrcholí právě na hodnotě 250 Nm, politika ovšem může rozhodnout jinak.

Výhodou nového DSG bude také nižší příplatek, který se bude v Německu pohybovat na hranici 1750 Eur u modelu Golf (cca 46 000 Kč), což je asi o 14 tisíc méně než u toho současného.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků