Volkswagen představil sedmistupňové DSG

Volkswagen představil sedmistupňové DSG

Německá automobilka představila novou generaci dvouspojkové převodovky DSG, která dostane až sedm převodových stupňů. Pokud se ale radujete, že si jí pořídíte třeba do Passat 2,0 TFSI nebo do Golfu GTI, jste na omylu. Převodovka bude určena především pro menší a méně výkonné motory.

Je to dáno především její schopností přenášet točivý moment maximálně 250 Nm. Oproti šestistupňovému ústrojí používá nové DSG suché spojky, které se mají vyznačovat menšími ztrátami a tím pádem i menší spotřebou pro jednotlivé motory.

Volkswagen nasadí sedmistupňové DSG nejprve u modelů Golf a Golf Plus s motory 1,4 TSI 90 kW/122 k a 1,9 TDI 77kW/105 k. Dá se ovšem předpokládat brzké rozšíření i do dalších koncernových vozů. Zajímavé by jistě bylo, kdyby byla možná kombinace této převodovky s motorem 1,8 TSI, jehož točivý moment vrcholí právě na hodnotě 250 Nm, politika ovšem může rozhodnout jinak.

Výhodou nového DSG bude také nižší příplatek, který se bude v Německu pohybovat na hranici 1750 Eur u modelu Golf (cca 46 000 Kč), což je asi o 14 tisíc méně než u toho současného.

Klepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků