Volkswagen představil sedmistupňové DSG

Německá automobilka představila novou generaci dvouspojkové převodovky DSG, která dostane až sedm převodových stupňů. Pokud se ale radujete, že si jí pořídíte třeba do Passat 2,0 TFSI nebo do Golfu GTI, jste na omylu. Převodovka bude určena především pro menší a méně výkonné motory.

Je to dáno především její schopností přenášet točivý moment maximálně 250 Nm. Oproti šestistupňovému ústrojí používá nové DSG suché spojky, které se mají vyznačovat menšími ztrátami a tím pádem i menší spotřebou pro jednotlivé motory.

Volkswagen nasadí sedmistupňové DSG nejprve u modelů Golf a Golf Plus s motory 1,4 TSI 90 kW/122 k a 1,9 TDI 77kW/105 k. Dá se ovšem předpokládat brzké rozšíření i do dalších koncernových vozů. Zajímavé by jistě bylo, kdyby byla možná kombinace této převodovky s motorem 1,8 TSI, jehož točivý moment vrcholí právě na hodnotě 250 Nm, politika ovšem může rozhodnout jinak.

Výhodou nového DSG bude také nižší příplatek, který se bude v Německu pohybovat na hranici 1750 Eur u modelu Golf (cca 46 000 Kč), což je asi o 14 tisíc méně než u toho současného.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků