Volkswagen představil finální verzi závodního speciálu Golf GTI TCR

Volkswagen Golf GTI míří na závodní okruhy. Po zkušební účasti v několika závodech loňského ročníku seriálu TCR automobilka představila finální provedení. Nikoho asi nepřekvapí, že s vývojem tohoto speciálu pomáhal Seat, který už nabral mnoho zkušeností s modelem Leon Cup Racer.

Volkswagen GTI TCR používá přeplňovaný benzinový čtyřválec původem z Golfu R. Ten je naladěn na 242 kW (330 k) a 410 Nm. Poháněna jsou kola přední nápravy, a to přes sekvenční převodovku s pádly řazení umístěnými pod volantem. Hmotnost vozu i s řidičem by se měla pohybovat kolem 1280 kg.

Golf GTI TCR je samozřejmě výrazně širší než jeho klasická verze. Podvozek používá brzdy o velikosti 362 mm vpředu a 310 mm vzadu a nechybí ani nastavitelné odpružení. Standardem jsou osmnáctipalcová kola. Akceleraci na 100 km/h zvládne tento speciál za 5,2 s a maximálně jede zhruba 230 km/h.

Volkswagen Motorsport postaví pouze dvacet exemplářů, přičemž všechny už jsou údajně rozprodané.

rcr_2.jpgrcr_3.jpgrcr_1.jpg

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud