Volkswagen představil crossover T-Roc. První dojmy z premiéry

Volkswagen představil své nové nejmenší SUV. Byli jsme u jeho premiéry u italského Milána a prozkoumali jsme jej do detailu.

Volkswagen T-Roc je součástí velké "T" SUV ofenzívy německé značky. Stojí na modulární platformě MQB a právě proto je velice obtížné vůz zařadit. Je 4234 mm dlouhý (o 252 mm menší než Tiguan) při rozvoru náprav 2603 mm. Vnější šířka je na poměry třídních "užovek" vcelku velkorysých 1819 mm, výška dosahuje 1573 mm.

Často se ještě před premiérou o T-Rocu mluvilo jako o "Polu na chůdách", jenže takové tvrzení by bylo vůči novince možná nefér. Nejen že působí, ale i fakticky je větším vozem. Roli opravdu malého crossoveru tak zřejmě převezme budoucí model T-Cross, který bude představen příští rok.

Šestá generace Volkswagenu Polo již má ceny. Startuje na 292 900 Kč

Šestá generace Volkswagenu Polo již má ceny. Startuje na 292 900 Kč

Design exteriéru na nás působil vcelku svěžím dojmem, zejména na jindy konzervativní Volkswagen. Některé detaily připomínají Audi Q2 a celkově jsou křivky ostře řezané, což může působit i lehce stroze, ale T-Roc se bude líbit. Vysoká je míra individualizace. Střecha může být nejen bílá či černá, ale klidně třeba červená.

Uvnitř se Volkswagen očividně snažil o více stylu. Svědčí o tom barevné provedení. Jen zamrzí, že lak nacházíme i na nezakryté konstrukci dveří a palubní deska je z tvrdého materiálu. Palubní výbavu má auto více než slušnou. T-Roc tak lze na přání objednat s novou generací panelu přístrojů Active Info Display. Uprostřed najdeme informační a zábavní systémy s displejem o úhlopříčce až 8,0 palce.

Sedí se dle očekávání výš, ale řidičskou pozici jsme našli bez problémů. Pochvalu od nás novinka zatím zaslouží za nabízený prostor jak v šířce, tak v délce kabiny. Zavazadlový prostor má objem 445 litrů a dvojité dno. Jen zadní sedadla se nesklápí do roviny. Chválíme zakryté prahy, o které si nohavice neušpiníte.

Volkswageny budou mít o víkendu sraz na letišti Hosín u Českých Budějovic

Volkswageny budou mít o víkendu sraz na letišti Hosín u Českých Budějovic

Novinku lze pořídit se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory, a to ve třech výkonových stupních 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 140 kW/190 k. Verze o výkonu 115 k jsou nabízeny s pohonem předních kol a mechanickou převodovkou. Motory o výkonu 150 k lze kombinovat s pohonem předních kol, pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zážehová patnáctistovka Evo o výkonu 150 k je vybaven aktivním systémem deaktivace dvou válců. Oba motory o výkonu 190 k jsou sériově dodávány se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol s elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou.

Regulovat je možné tuhost odpružení. Novinkou je také progresivní řízení, které bylo v rámci značky uvedeno v Golfu GTI. T-Roc nabídne také celou řadu bezpečnostních asistentů včetně sériového Fron Assistu s rozpoznáním chodců.

Novinka vstoupí v předprodeji na český trh na přelomu října a listopadu. První vozy budou předány v lednu, kdy také odstartuje standardní prodej.

Podívejte se na naše detailní poznatky z premiéry v komentované fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků