Volkswagen představil buginu s motorem TDI pro rallye Paříž-Dakar

Volkswagen využil před několika dny německou Essen Motor Show k tomu, aby představil vozidlo, které bude milníkem v jeho již docela bohaté automobilové historii. Jedná se o buginu, kterou v lednu hodlá nasadit na tradiční dálkovou rallye Paříž-Dakar. Reaguje tak zejména na úspěchy Schlesserových bugin Renault, které se dakarské rallye už několikrát s velkým úspěchem zúčastnily.

Srdcem čtyřkolky nazvané „Tarek“ je turbodiesel 1.9 TDI s výkonem 160 kW/218 k a točivým momentem 390 Nm. O dostatečný akční rádius 1180 kilogramů těžké buginy se bude starat palivová nádrž o objemu 250 litrů. Co se týče rozměrů, délka je rovných 4600 mm, šířka 2200 mm a výška 1800 mm. Pouštní koráb je posazen na 16palcových pneumatikách rozměru 235/85.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Návrh kabátu byl svěřen italskému designovému studiu Giugiaro.

A jak si VW Tarek povede v Africe? To se nechme překvapit, každopádně už prošel náročnými testy ve Francii a Maroku. Na Dakar budou nasazeny celkem tři kousky. Za jeho volant usedne například známá Jutta Kleinschmidtová, která si za volantem Mitsubishi Pajero jako první žena v historii dojela pro prvenství v loňském ročníku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků