Volkswagen představil buginu s motorem TDI pro rallye Paříž-Dakar

Volkswagen využil před několika dny německou Essen Motor Show k tomu, aby představil vozidlo, které bude milníkem v jeho již docela bohaté automobilové historii. Jedná se o buginu, kterou v lednu hodlá nasadit na tradiční dálkovou rallye Paříž-Dakar. Reaguje tak zejména na úspěchy Schlesserových bugin Renault, které se dakarské rallye už několikrát s velkým úspěchem zúčastnily.

Srdcem čtyřkolky nazvané „Tarek“ je turbodiesel 1.9 TDI s výkonem 160 kW/218 k a točivým momentem 390 Nm. O dostatečný akční rádius 1180 kilogramů těžké buginy se bude starat palivová nádrž o objemu 250 litrů. Co se týče rozměrů, délka je rovných 4600 mm, šířka 2200 mm a výška 1800 mm. Pouštní koráb je posazen na 16palcových pneumatikách rozměru 235/85.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Návrh kabátu byl svěřen italskému designovému studiu Giugiaro.

A jak si VW Tarek povede v Africe? To se nechme překvapit, každopádně už prošel náročnými testy ve Francii a Maroku. Na Dakar budou nasazeny celkem tři kousky. Za jeho volant usedne například známá Jutta Kleinschmidtová, která si za volantem Mitsubishi Pajero jako první žena v historii dojela pro prvenství v loňském ročníku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků