Volkswagen představil 3 nové modely + nejsilnější diesel na světě

Volkswagen odhalil na ženevském autosalonu tři světové premiéry. Největší novinkou je MPV na základě příštího Golfu pod názvem Touran, dále velkoprostorový Multivan a roztomilý Beetle Cabrio. Opravdovou pikantností je luxusní Phaeton s novým motorem V10 TDI, čímž se stává nejsilnější dieselovou limuzínou na světě.
Volkswagen představil 3 nové modely + nejsilnější diesel na světě
Seznam kapitol
  1. Touran - MPV s podvozkem páté generace Golfu
  2. Multivan - první model nové řady Transporter
  3. Beetle Cabrio - nový brouček pro letní radovánky
  4. Phaeton V10 TDI - dieselové kladivo

Touran - MPV na bázi Golfu V

První novinkou lidové automobilky na ženevském autosalonu (6. - 16. března), o které už bylo leccos napsáno, je Volkswagen Touran. Zatímco mnohé evropské i asijské automobilky svého zástupce (Citroën Xsara Picasso, Opel Zafira, Renault Scénic apod.) ve třídě MPV již mají, německý výrobce z Wolfsburgu nás nechal čekat až do těchto chvil.

Pro praktické potřeby početných rodin měl Volkswagen dosud v nabídce dva vozy typu MPV (Multi Purpose Vehicle) - Sharan a Multivan - které však svými rozměry a také cenou převyšují kompaktní třídu MPV, založenou na bázi automobilů nižší střední třídy. Netradiční je v tomto případě pořadí uvedení modelové řady na trh. Zatímco Touran byl představen už nyní, Golf páté generace, který bude postaven na stejné bázi, si svou premiéru odkroutí až v září na frankfurtském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Design Touranu nepřináší nic nového - nám připomíná Zafiru
od Opelu. Francouzi jsou v tomto ohledu extravagantnější

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zejména na domácím trhu bude určitě velmi oblíben

Volkswagen Touran je pojat naprosto účelově a konzervativně. Žádné zbytečné designérské kreace nebudou ubírat na praktičnosti ani použitelnosti tohoto až učebnicového MPV. Otázkou je, do jaké míry to bude výhodou oproti francouzským modelům, které jsou v poslední době na vrcholu designérských vášní. I když nový Renault Scénic, který jsme představili včera, vypadá oproti Méganu II docela střízlivě. Touran chce svými rozměry (délka 4390 mm, šířka 1790 mm, výška 1630 mm) nabídnou zejména prostorný interiér s vysokou dávkou variability, která nabídne nespočet variant vnitřního uspořádání.

Jak se dalo čekat, interiér se tváří typicky stroze, na můj vkus až příliš. Abych byl upřímný, palubní deska mi připadá jako z daleko levnějšího Pola, Renault nabízí v tomto pohledu úplně jinou muziku. Nepochybuji však o tom, že kvalita použitých materiálů bude na velmi vysoké úrovni, tak jak jsme u Volkswagenu zvyklí. Funkčnosti mu ovšem upřít nelze. Podle vyjádření automobilky nalezneme v interiéru celkem 39 odkládacích prostorů, ať už pod sedadly, ve dveřích, v palubní desce, zavazadlovém prostoru apod.

Vůz je standardně pětimístný. Tři sedadla v prostřední řadě lze snadno přemístit, různě překlopit či úplně vyjmout. Na přání lze namontovat dvě plnohodnotná sedadla do třetí řady, která lze při nepoužívání zasunout do podlahy. Objem zavazadlového prostoru je v pětimístném uspořádání 695 litrů, při obsazení všech sedmi míst pak 191 l. Rekordní hodnotou je v této kategorii počet variant uspořádání interiéru, těch je v tomto případě 500.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér se nese v duchu zavedených linií značky

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor nabízí standardně 695 litrů. --- Variabilita
vnitřního prostoru je příkladná

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Třetí řadu sedadel lze schovat do "kufru". --- Prostřední sedadlo
může být použito i jako praktický stolek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedadla lze překlápět, různě přemisťovat či úplně vyjmout

Touran bude dodáván ve třech úrovních výbav: Touran, Touran Trendline a Touran Highline. Zpočátku bude k dispozici se dvěma motory TDI (1.9 TDI/74 kW a 2.0 TDI/100 kW) a jedním benzínovým motorem s přímým vstřikováním FSI (1.6/85 kW). Všechny agregáty splňují normu EU 4. Další motorové varianty budou následovat později. Motory FSI a TDI budou standardně vybaveny manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek bude možné Touran vybavit šestistupňovou převodovkou DSG.

Důležitou roli v pasivní bezpečnosti hraje laserem svařovaná karoserie, která je tak daleko pevnější a tužší. Standardem jsou dále přední a boční airbagy (pro první i druhou řadu sedadel). Nesmíme zapomenout ani na hlavové airbagy. U všech sedmi sedadel naleznete tříbodové bezpečnostní pásy. Aktivní bezpečnost zajistí systémy ABS a ESP, zahrnující brzdového asistenta.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak je z expozice Volkswagenu vidět, Touran si na nic nehraje

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Doufejme, že pětkový Golf přinese konečně něco nového

Na závěr malá zajímavost. Název Touran vznikl spojením slov "Tour" a "Sharan". Slovíčko "Tour" symbolizuje komfortní cestování na dlouhé vzdálenosti, koncovka "an" byla přidána jako poznávací prvek, společný pro všechny velkoprostorové vozy značky. Teď už stačí jen popřát Touranu hodně spokojených zákazníků. Konkurence je veliká, Renault představil nový Scénic, Ford chystá rovněž MPV na podvozku Focusu. Už se těšíme, až dostaneme možnost vyzkoušet je na vlastní kůži.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Touran - MPV s podvozkem páté generace Golfu
  2. Multivan - první model nové řady Transporter
  3. Beetle Cabrio - nový brouček pro letní radovánky
  4. Phaeton V10 TDI - dieselové kladivo
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků