Volkswagen potvrdil sedmimístné SUV, jde jen o to, kde se bude vyrábět

Automobilka Volkswagen sedmimístný crossover opravdu připravuje. Vyráběn bude hlavně pro USA.

Novinka bude vycházet ze studie Volkswagen CrossBlue, jež slavila svoji premiéru na letošním autosalonu v Detroitu. Má být větší, ale levnější než současný Touareg, a určena bude hlavně americkým zákazníkům. Právě vedení severoamerických aktivit koncernu Volkswagen AG nyní ústy svého šéfa Franka Fischera uvádí, že už jde prakticky jen o to, kde se toto auto bude vyrábět. Rozhoduje se mezi závody Volkswagenu v Tennessee a mexickém Puebla, přičemž verdikt má padnout ještě letos.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen CrossBlue Concept

Novinka podle Fischera skutečně stane na moderní koncernové plošině VW MQB a o tom, že půjde opravdu o „kus auta“, svědčí i základní vnější rozměry jeho karoserie. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlouhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm. Interiér detroitské studie sice skrývá šestici rozměrných samostatných sedadel ve třech řadách, ovšem sériové provedení modelu Volkswagen CrossBlue má mít alternativně v prostřední řadě trojmístnou lavici, jež přepravní kapacitu navýší na výsledných sedm sedadel.

Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku

Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku

Studie Volkswagen CrossBlue Concept byla osazena hybridní pohonnou soustavou typu plug-in, jež by se v adaptované podobě měla objevit také v sérii. Srdcem této soustavy je vznětový agregát TDI Clean Diesel s výkonem 190 koní (140 kW) doplněný dvojicí elektromotorů u náprav s výkonem 54 koní (40 kW) vpředu a 114 koní (84 kW) vzadu. Na spalovací motor navazuje dvouspojková převodovka DSG a pohon všech kol je pochopitelně řízen elektronicky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od detroitské studie bude velké SUV od Volkswagenu až sedmimístné

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků