Volkswagen potvrdil sedmimístné SUV, jde jen o to, kde se bude vyrábět

Automobilka Volkswagen sedmimístný crossover opravdu připravuje. Vyráběn bude hlavně pro USA.

Novinka bude vycházet ze studie Volkswagen CrossBlue, jež slavila svoji premiéru na letošním autosalonu v Detroitu. Má být větší, ale levnější než současný Touareg, a určena bude hlavně americkým zákazníkům. Právě vedení severoamerických aktivit koncernu Volkswagen AG nyní ústy svého šéfa Franka Fischera uvádí, že už jde prakticky jen o to, kde se toto auto bude vyrábět. Rozhoduje se mezi závody Volkswagenu v Tennessee a mexickém Puebla, přičemž verdikt má padnout ještě letos.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen CrossBlue Concept

Novinka podle Fischera skutečně stane na moderní koncernové plošině VW MQB a o tom, že půjde opravdu o „kus auta“, svědčí i základní vnější rozměry jeho karoserie. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlouhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm. Interiér detroitské studie sice skrývá šestici rozměrných samostatných sedadel ve třech řadách, ovšem sériové provedení modelu Volkswagen CrossBlue má mít alternativně v prostřední řadě trojmístnou lavici, jež přepravní kapacitu navýší na výsledných sedm sedadel.

Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku

Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku

Studie Volkswagen CrossBlue Concept byla osazena hybridní pohonnou soustavou typu plug-in, jež by se v adaptované podobě měla objevit také v sérii. Srdcem této soustavy je vznětový agregát TDI Clean Diesel s výkonem 190 koní (140 kW) doplněný dvojicí elektromotorů u náprav s výkonem 54 koní (40 kW) vpředu a 114 koní (84 kW) vzadu. Na spalovací motor navazuje dvouspojková převodovka DSG a pohon všech kol je pochopitelně řízen elektronicky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od detroitské studie bude velké SUV od Volkswagenu až sedmimístné

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků