Toto zavedl opravdu nekdo, kdo v zivote neridil auto. Jasne, vypada to hezky a moderne.. Ale k praktickemu pouzivani to ma hodne daleko. Vseobecne u zakladnich ovladacich prvku nema dotykova plocha co delat - volant, nastavovani teploty/klimatizace. O to vic si vazim sveho Tiguana z roku 2017, kde byl svet jeste normalni.. On teda skodovacky valecek na ovladani hlasitosti na volantu, to je taky radost... ale porad lepsi, nez dotykove peklo.
Moc to prožíváš. Zkrátka zkusili šetřit. Zkouší to každý a všude. Když se náhodou zákazníci vzbouří, provedou změnu. Je zajímavé, že v Mercedesu a Range Roveru dotykový volant nevadí.
myslim si ze to bohuzel neni jen o setreni.jako priklad davam okno, ktere vyskoci na obrazovce infotainmentu kde se pise ze se telefon bezdratove nenabiji a svete div se, je tam tlacitko OK.Takze proste nezmizi nez se na to OK trefis.To neni o setreni, to je diletantismus. za to by meli toho cloveka vyhodit.proc tam neni jen cervene svitici symbol QI?Nikdo s tim nejezdi, netestuje protoze tohle prece nemuze projit pres user experience.jo a byl to superb mr 2017.
Souhlas, UX tam dělá buď nějaký magor, nebo to testují jen staticky, případně oboje. Ale myslím, že to je důsledek klasického extremismu. Nejprve děsné zpátečnictví, pak přišla Tesla (s podobně debilním ovládáním) a teď se zase můžou přetrhnout v tabletizaci auta, ať to stojí, co to stojí.
Mám to v Golfu 8 a nemám s tím nejmenší problém
pokud nejezdis v noci :-).ne vazne, zvyknout se da na vsechno, ale touch na volantu je ulet.ale koncern ma i skodu a tam alespon ten volant s tlacitky je.
Není nad luxusní ovládáni v Mazdě.
Koupil jsem si nedávno nové Sandero. Ovládání rádia buď klasika pod volantem, mají na to páčku jako Francouzi, nebo dotykem na tabletu. Na tom tabletu to zkusíte první den a konec. O ovládání klimy otočnými ovladači ani nemluvím. Všechno zařídíte poslepu a po hmatu. Je smutné, když rumunský traktor nabízí pohodlnější ovládání, než výkřik německé techniky.
Taky si raději držím starší auto a nové s patlacím čímkoli odmítám. Další podmínkou je auto bez těch trapných a nebezpečných asistentů....Takže to vypadá, že toto auto je moje poslední a pak už budu raději jezdit taxi. Auto s asistenty jsem už měl a děkuji, ale příště raději hřebík do kolene. ;-)
tak s tým nesúhlasím, ja by som asistentov nevymenil pre bežne jazdenie, hlavne pri dlhých jazdach po dialnici, alebo v zápchach, kde mi auto prakticky samo radí, prispôsobi sa pohne zastaví a nič neriešim. Keby si mal poskakovať trebarz dve hodiny v kolóne tak by si určite zmenil názor. Pre užívanie si klasiky mám simcu , s radením pod volantom a mechanickou prevodovkou
Někdo musí tvořit tu masu starých nevzdělatelných lidí, pro který je ten starý dobrý svět nedostižným ideálem. A ta dnešní generace mladých - tohle nemůže svět přežít. Ani kdyby ti bylo 60 tak to nejde pořád ještě ospravedlnit. To budeš příštích 15 let než ti vezmou řidičák už jen nadávat? Hlavu vzhůru a trénovat mozek!
To snad ani nemá cenu komentovat. My se známe? Jinak by jsi takovou kravinu napsat nemohl.A osobně mě asistent málem 2x vyboural, takže nechat se zabít ve jménu pokroku rozhodně nechci.
jaky asistent a v jakem aute te malem zabil?ja s nimi jezdim jiz pres 10 let a obcas ty reakce jsou divne.Ale nic co by me zabilo.aktualne je nejvetsi problem lane assist na uzkych silnicich, alespon ve tride golf a nize. misto toho aby system poznal, ze na to nema a vypnul se tak ty vysledky nestoji za nic, alespon to netaha za volant tak jako driv.
Ve skutečnosti to není taková tragedie. Plochy fungují i na pohyb, takže ztlumit rádio lze přejetím po plošce, díky haptice mají malý a vleký stisk, takže kilometry po jednom se na tempomatu přidávají normálně šipkou a ne tlačítky res a can atp. Kdybych tam měl tlačítka, nebrečel bych, ale že by to byl důvod nekoupit celý auto..to rozhodně není.
Zajímalo by mě, jak to probíhá ve vývoji v těchto velkých korporacích. Volant s dotykovými ploškami může za přínos považovat jen člověk, který nikdy neřídil auto, nebo člověk, který upřesnostňuje za každou cenu efekt nad efektivitou. A proč se neozvali všichni ostatní, od techniků ve výoji přes testovací jezdce až po předsedu představenstva?
V tomto pripade malo najvacsi hlas zrejme marketingove oddelenie. Nevadi, ze je to na pi..., ale je to cool,ideme do toho. Vacsina zakaznikov su ovce, ktore budu v uzase, nespokojencov oznacime za nepriatelov pokroku.Nasatastie dostali rozum, aj ked mam obavy, ako bude v skutocnosti vypadat zmienovana "nova jednoduchost" :-/
Ten důvod je hlavně ekonomický, tlačítka vyjdou podstatně dráž.
nevsimol som si, ze by VW podstatne zlacnil auta :-)
ale je dohledatelne ze zvysil marzi a o to jde.
Tak to je dobry blabol.
Ježisi, ty jsi hloupej.
Dalši tupoun co nezna realitu a jen tupě nadava.
Tak nám předvěď tu tvojí realitu. Třeba změním názor a z hlupáku tě budu titulovat na vele hlupáka:-)
Jednoducha bytost = jednoduche uvažovani takže k te realitě se da jednoduše dojit...zkus to.
Já tě opakovaně žádám, aby jsi nám tady vysvětlil tu jinou realitu. Nedělej ze sebe ještě většího tupce, než doopravdu jsi:-)
Za tupce jsi tu ty, ale to nemužeš pochopit.A realite je takova, že vyrobni cena kapacitnich volantu s dotyky jsou jednoduše nakladnějši než klasika ktera se dava do zakladu a za to dražši je potřeba si připlatit popř. jit s vybavou vyše.
Tak jestli je tu něco blábol, tak to tvoje vysvětlení.
Když neviš tak šoupej viš čim.
hmm, tak to teda nevim odkud to beres ale vzdycky kdyz nekam davame touch ovladani tak je lacinejsi. pouzivame jej hlavne tam kde potrebujeme vodeodolnost a zakaznik to prezije.duvod?jeden vylisek s potiskem tlacitek, jeden tistak a jeden brouk par pasivu a konektor. sestavis to nacvaknutim pcb do vylisku a mas hotovo.u verze z tlacitkyna pcb osazujes navic tlacitka a kroutitka, pak na to musis nasadit krytky tlacitek, kroutitka a vse sestavit. spousta dilu rovna se spousta forem, rovna se vetsi naklad. stejne tak kazdy krok navic v montazi stoji cas a penize.proste nemas pravdu a smir se s tim, touch je low cost.
Tak to si napsal pěknou snužku nesmyslu.Ne vyrobni cena dotyk ovladani je nakladově o cca třetinu až polovinu vyšši než u klasickych tlačitek. Nehledě na to, že je potřebny HW navic, ktery u te klasiky odpada.
Tak nevím o jakém HW se bavíš, který u tlačítek odpadá.PCB mají obě verze, u jedné jsou na ní tlačítka (každé se separátní krytkou), na druhé nic. Kryt mají obě.Pokud máš verzi volantu s málo tlačítky, třeba to táhneš přes slipring a interface na CAN je někde níže za slipringem.Pokud máš verzi volantu s řadičem CAN, tak máš slipring s méně kontakty a ten brouk je přímo ve volantu. Šetříš na výliscích, slipringu, kabeláži, montáži a tomu rozhraní se stejně nevyhneš. Takže celkově je to lacinější. Nebo si fakt myslíš, že dnes někdo navrhne něco dráž než za co se to vyrábělo předtím a navíc masochisticky trápí všechny své zákazníky tímhle (blbým) řešením?Je to stejná pitomost jako přechod na displeje a touche v kapličce, taky budeš tvrdit že je to lacinější? Displej stojí pár USD, elektronika dtto. Ale pořádnou kapličku co má motorky pod každou rafičkou, které někdo musí vyrobit, navinout, připájet, někdo to musí sestavit, jen ta spousta mechanických dílů, čas na sestavení a jestli pak navíc mám displej malý uprostřed tak to fakt nemá smysl.To že si za to řekne automobilka 10k navíc, je jen jeijch marže....
Miromen pobavil, vůbec netuší, že už dávno tlačítka nemají vlastní kabel, ale řadič a komunikují po sběrnici. :-DS tou přístrojovkou naprostý souhlas, laciný displejík je meisterstück marketingu, protože se prodává jako "extra" výbava ve vyšších výbavách, a přitom je sám o sobě levnější. On má samozřejmě své opodstatnění u chytrých funkcí auta, ale to je zase další písnička.A kromě toho, dobře vyrobený a nasvícený mechanický budík, to je krása sama o sobě, tomu se žádný kolotočový LCD nemůže rovnat.
Nooo, konečně jsi se vyjádřil:-) Moc ti děkuju za vyjádření a také za pobavení:-))))
Tu dotykovou klimu bych asi zkousl, ale ten volant je pro mě nepřijatelný. Už jsem chtěl dávno pořídit náhradu dosluhujícího vozu. Allspace nebo Touareg, ale kvůli tomu, že Touareg má už jen dotykové a Allspace v Highline taky, jsem od nich nic nekoupil a oprašuji staré vozítku aby se nerozpadlo. Tak snad bude opravdu příští tiguan (allspace zruší, takže to bude vlastně vycházet z tayronu) tlačítkový.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.