Volkswagen poprvé ukázal Golf osmé generace. Zatím formou skici

Golf patří v automobilovém světě mezi etablované a velice oblíbené modely. Není proto překvapením, že všichni očekávají, co přinese již osmá generace.

Osmá generace oblíbeného modelu Golf se nezadržitelně blíží. Volkswagen představil svůj plán na uvedení novinky na Golf 8 Supplier Summitu. Její příchod se nezaobejde bez velké finanční investice.  

Historie modelu Golf se začala psát ještě v roce 1974. Od té doby se na trhu vystřídalo již sedm generací. Celkově německá automobilka prodala už více než 35 milionů kusů. Produkce osmé generace odstartuje za méně než 75 týdnů, koncem června příštího roku. 

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Velké oznámení představilo vedení společnosti během Golf 8 Supplier Summitu v německém Wolfsburgu. Na schůzce se setkalo dohromady 180 vrcholových manažerů nejdůležitějších dodavatelů VW. Cílem bylo vytvořit plán pro novou generaci kompaktního modelu, který se prodává v celkově 108 zemích. Podle vyjádření automobilky jsou práce v plném proudě. Pod smlouvou už je 80 procent všech dodavatelů pro nový Golf.

Celkově do nové generace VW Group investuje 1,8 miliardy eur, tedy v přepočtu více než 37 miliard korun. Nejdůležitějším prvkem zůstane továrna ve Wolfsburgu, která je největším automobilovým závodem v Evropě. Každý den se zde vyrobí více než 2000 Golfů. 

Po designové stránce nám toho zatím Volkswagen moc neukázal. Skica ukazuje akorát obrys drobné třídveřové verze. Zatím je proto předčasné spekulovat o konečném vzhledu. Zřejmě ale můžeme očekávat, že si ponechá své základní črty. 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků