Volkswagen poprvé ukázal Golf osmé generace. Zatím formou skici

Golf patří v automobilovém světě mezi etablované a velice oblíbené modely. Není proto překvapením, že všichni očekávají, co přinese již osmá generace.

Osmá generace oblíbeného modelu Golf se nezadržitelně blíží. Volkswagen představil svůj plán na uvedení novinky na Golf 8 Supplier Summitu. Její příchod se nezaobejde bez velké finanční investice.  

Historie modelu Golf se začala psát ještě v roce 1974. Od té doby se na trhu vystřídalo již sedm generací. Celkově německá automobilka prodala už více než 35 milionů kusů. Produkce osmé generace odstartuje za méně než 75 týdnů, koncem června příštího roku. 

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Velké oznámení představilo vedení společnosti během Golf 8 Supplier Summitu v německém Wolfsburgu. Na schůzce se setkalo dohromady 180 vrcholových manažerů nejdůležitějších dodavatelů VW. Cílem bylo vytvořit plán pro novou generaci kompaktního modelu, který se prodává v celkově 108 zemích. Podle vyjádření automobilky jsou práce v plném proudě. Pod smlouvou už je 80 procent všech dodavatelů pro nový Golf.

Celkově do nové generace VW Group investuje 1,8 miliardy eur, tedy v přepočtu více než 37 miliard korun. Nejdůležitějším prvkem zůstane továrna ve Wolfsburgu, která je největším automobilovým závodem v Evropě. Každý den se zde vyrobí více než 2000 Golfů. 

Po designové stránce nám toho zatím Volkswagen moc neukázal. Skica ukazuje akorát obrys drobné třídveřové verze. Zatím je proto předčasné spekulovat o konečném vzhledu. Zřejmě ale můžeme očekávat, že si ponechá své základní črty. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků