Volkswagen Polo: výrazný facelift, nové motory

Polo dostalo na lipském autosalonu výrazný facelift, který postihl především přední masku: nové Polo připomíná Passat. Pod kapotou se objevily dva nové nafťáky 1.4 TDI, jeden s výkonem 51 kW, druhý 59 kW. Cena se přitom nezměnila. (ceník, fotogalerie)
Volkswagen Polo: výrazný facelift, nové motory

Bez většího humbuku začal Volkswagen v Německu prodávat faceliftované Polo, a to přesně 30 let poté, co se začalo prodávat Polo první generace. Nové Polo je na první pohled dynamičtější, jeho maska nese nový V-profil táhnoucí se přes kapotu motoru až hluboko dolů k dolnímu okraji předního nárazníku. Polo je po novém Passatu druhým modelem své značky, který dostal tuto „tvář“. Ta se stává charakteristickým rysem všech příštích modelů značky Volkswagen. Lehce upravené jsou i zadní světlomety, které přebírají některé designerské prvky od hlavních světlometů.

Nové Polo se nabízí ve dvou karosářských verzích, které se nepatrně liší svou stylizací – zatímco sportovněji pojatý třídveřový model může svými bočními liniemi připomínat malé kupé, konzervativněji působící pětidveřový model, který má navíc třetí boční okénko v C-sloupku karoserie, sází na pocit dle výrobce solidnosti a robustnosti. Nastupující model je v porovnání se svým předchůdcem o 19 mm delší, jeho celková délka činí 3916 mm. Šířka (1650 mm) a výška (1465 mm) zůstává stejná jako u stávajícího modelu.

Nové Polo je dostupné ve třech stupních výbavy: Trendline, Comfortline a Sportline. Stejně jako u předchozího modelu počítá importér pro Česko s největším zájmem zákazníků o model Comfortline, který obsahuje docela dobrou výbavu jako např. čelní airbagy, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu a zrcátek, mlhovky a rádio s CD přehrávačem. Za příplatek se bude dodávat např. klimatizace, akustický parkovací systém, průběžné hlavové airbagy, elektrický stabilizační program ESP nebo systém kontroly poklesu tlaku v pneumatikách.

Interiér Pola se téměř nezměnil, dle tiskové zprávy dostal jen nový volant a nově stylizované palubní přístroje. Zájemci o nový model budou moci vybírat ze čtyř zážehových agregátů o výkonech od 40 kW/55 k až po 74 kW/100 k a čtyř nafťáků TDI, jejichž výkony sahají od 51 kW/70 k po 96 kW/130 k. Základním vznětovým motorem je moderní tříválec 1.4 TDI o výkonu 51 kW/70 k. Další novinkou je výkonnější verze tříválce TDI, naladěná na výkon 59 kW/80 k. Na německém trhu zatím chybí nejvýkonnější čtrnáctistovka (s tímto motorem bude automaticky spojen stabilizační systém ESP).

Německý ceník (výbava Trendline):

  • 1.2 40 kW 5 st.: 11 250 eur
  • 1.2 47 kW 5 st.: 11 875 eur
  • 1.4 55 kW 5 st.: 12 550 eur
  • 1.4 55 kW automat: 13 675 eur
  • 1.4 TDI 51 kW 5 st.: 13 485 eur
  • 1.4 TDI 59 kW 5 st.: 14 060 eur
  • 1.9 TDI 74 kW 5 st.: 14 850 eur
  • 1.9 TDI 96 kW 6 st.: 16 675 eur

Poznámka: Podle různých zdrojů se ve faceliftovaném Polu objeví také naftový motor 2.0 TDI a benzíňák 2.0 FSI, které dostane model GTI. Jiné zdroje zase uvádí motor 1.8T 110 kW.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků