Volkswagen Polo sedan a SUV, prostornější Phaeton a další novinky

Čas do zahájení šedesátého ročníku frankfurtského autosalonu se rychle krátí, automobilky proto vytahují z kapes poslední trumfy ve snaze přilákat návštěvníky. Volkswagen, jakožto zástupce německé (tedy domácí) produkce, si dává na své prezentaci opravdu záležet. Již před časem vypustil první informace a fotografie nového Golfu, který bude bezesporu největší hvězdou expozice VW.

S jednou novinkou by se však Volkswagen (respektive jeho příznivci) těžko spokojil, proto se dva týdny před zahájením frankfurtského autosalonu objevily informace o dalších překvapeních z produkce VW. První z nich se jmenuje Volkswagen Polo Fun, následuje Volkswagen Polo jako sedan, trojici novinek pak uzavírá luxusní Volkswagen Phaeton s prodlouženým rozvorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Polo jako lehké SUV

Volkswagen Polo Fun je charakterizován jako lehké SUV, tedy automobil, který zvládne lehký terén. Oproti klasickému Polu má Polo Fun o 20 mm zvýšený podvozek, nové nárazníky a prahy, nový lak. Volkswagen Polo Fun stojí na 17palcových kolech obutých do nízkoprofilových pneumatik (215/40 ZR 17). O pohon se starají známé agregáty, které pohání i standardní Polo (čtyři zážehové a tři vznětové).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo pro změnu jako sedan

Druhá inovace v řadě Polo nese označení sedan. Jedná se o další karosářskou variantu malého Volkswagenu, jež má potěšit všechny ty, kteří dávají před hatchbackem přednost sedanu. Karoserie Pola se protáhla o 280 mm, čímž vznikla charakteristická záď. Zavazadlový prostor nabídne objem 432 l. Na seznamu přichystaných pohonných jednotek nalezneme dva vznětové (47 kW/64 k a 55 kW/75 k) a dva zážehové (55 kW/75 k a 74 kW/100  k) motory. Později se v nabídce objeví také 1.9 TDI.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton - více prostoru na zadních sedadlech

Jako novinka bude prezentován Volkswagen Phaeton s prodlouženým rozvorem. Větší rozvor se pozitivně promítne v interiéru, kde si cestující na zadních sedadlech vychutnají o 12 cm více pro nohy. Další novinky krátce. Volkswagen Touran dostane dvoulitrový motor FSI o výkonu 110 kW/150 k, Volkswagen Touareg bude nově osazen pětiválcem TDI s výkonem 128 kW/174 k a šestistupňovým automatem.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků