Volkswagen Polo sedan a SUV, prostornější Phaeton a další novinky

Čas do zahájení šedesátého ročníku frankfurtského autosalonu se rychle krátí, automobilky proto vytahují z kapes poslední trumfy ve snaze přilákat návštěvníky. Volkswagen, jakožto zástupce německé (tedy domácí) produkce, si dává na své prezentaci opravdu záležet. Již před časem vypustil první informace a fotografie nového Golfu, který bude bezesporu největší hvězdou expozice VW.

S jednou novinkou by se však Volkswagen (respektive jeho příznivci) těžko spokojil, proto se dva týdny před zahájením frankfurtského autosalonu objevily informace o dalších překvapeních z produkce VW. První z nich se jmenuje Volkswagen Polo Fun, následuje Volkswagen Polo jako sedan, trojici novinek pak uzavírá luxusní Volkswagen Phaeton s prodlouženým rozvorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Polo jako lehké SUV

Volkswagen Polo Fun je charakterizován jako lehké SUV, tedy automobil, který zvládne lehký terén. Oproti klasickému Polu má Polo Fun o 20 mm zvýšený podvozek, nové nárazníky a prahy, nový lak. Volkswagen Polo Fun stojí na 17palcových kolech obutých do nízkoprofilových pneumatik (215/40 ZR 17). O pohon se starají známé agregáty, které pohání i standardní Polo (čtyři zážehové a tři vznětové).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo pro změnu jako sedan

Druhá inovace v řadě Polo nese označení sedan. Jedná se o další karosářskou variantu malého Volkswagenu, jež má potěšit všechny ty, kteří dávají před hatchbackem přednost sedanu. Karoserie Pola se protáhla o 280 mm, čímž vznikla charakteristická záď. Zavazadlový prostor nabídne objem 432 l. Na seznamu přichystaných pohonných jednotek nalezneme dva vznětové (47 kW/64 k a 55 kW/75 k) a dva zážehové (55 kW/75 k a 74 kW/100  k) motory. Později se v nabídce objeví také 1.9 TDI.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton - více prostoru na zadních sedadlech

Jako novinka bude prezentován Volkswagen Phaeton s prodlouženým rozvorem. Větší rozvor se pozitivně promítne v interiéru, kde si cestující na zadních sedadlech vychutnají o 12 cm více pro nohy. Další novinky krátce. Volkswagen Touran dostane dvoulitrový motor FSI o výkonu 110 kW/150 k, Volkswagen Touareg bude nově osazen pětiválcem TDI s výkonem 128 kW/174 k a šestistupňovým automatem.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků