Volkswagen Polo sedan a SUV, prostornější Phaeton a další novinky

Čas do zahájení šedesátého ročníku frankfurtského autosalonu se rychle krátí, automobilky proto vytahují z kapes poslední trumfy ve snaze přilákat návštěvníky. Volkswagen, jakožto zástupce německé (tedy domácí) produkce, si dává na své prezentaci opravdu záležet. Již před časem vypustil první informace a fotografie nového Golfu, který bude bezesporu největší hvězdou expozice VW.

S jednou novinkou by se však Volkswagen (respektive jeho příznivci) těžko spokojil, proto se dva týdny před zahájením frankfurtského autosalonu objevily informace o dalších překvapeních z produkce VW. První z nich se jmenuje Volkswagen Polo Fun, následuje Volkswagen Polo jako sedan, trojici novinek pak uzavírá luxusní Volkswagen Phaeton s prodlouženým rozvorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Polo jako lehké SUV

Volkswagen Polo Fun je charakterizován jako lehké SUV, tedy automobil, který zvládne lehký terén. Oproti klasickému Polu má Polo Fun o 20 mm zvýšený podvozek, nové nárazníky a prahy, nový lak. Volkswagen Polo Fun stojí na 17palcových kolech obutých do nízkoprofilových pneumatik (215/40 ZR 17). O pohon se starají známé agregáty, které pohání i standardní Polo (čtyři zážehové a tři vznětové).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo pro změnu jako sedan

Druhá inovace v řadě Polo nese označení sedan. Jedná se o další karosářskou variantu malého Volkswagenu, jež má potěšit všechny ty, kteří dávají před hatchbackem přednost sedanu. Karoserie Pola se protáhla o 280 mm, čímž vznikla charakteristická záď. Zavazadlový prostor nabídne objem 432 l. Na seznamu přichystaných pohonných jednotek nalezneme dva vznětové (47 kW/64 k a 55 kW/75 k) a dva zážehové (55 kW/75 k a 74 kW/100  k) motory. Později se v nabídce objeví také 1.9 TDI.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton - více prostoru na zadních sedadlech

Jako novinka bude prezentován Volkswagen Phaeton s prodlouženým rozvorem. Větší rozvor se pozitivně promítne v interiéru, kde si cestující na zadních sedadlech vychutnají o 12 cm více pro nohy. Další novinky krátce. Volkswagen Touran dostane dvoulitrový motor FSI o výkonu 110 kW/150 k, Volkswagen Touareg bude nově osazen pětiválcem TDI s výkonem 128 kW/174 k a šestistupňovým automatem.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků