Volkswagen Polo R přijede do Ženevy jako pořádně ostrá čtyřkolka

Volkswagen Polo R přijede do Ženevy jako pořádně ostrá čtyřkolka

Volkswagen brzy představí nové Polo R, inspirované úspěchy značky ve světovém rallye šampionátu. Mezi ostatními kapesními hot hatchci bude vynikat pohonem všech kol. Píše to britský Autocar, jehož redaktoři se už krátce svezli v prototypu.

Limitovanou sérii Polo R jsme viděli už předloni, tehdy ale šlo o konvenční rychlý hatchback s předním pohonem.

Volkswagen Polo R převezme kompletní hnací řetězec od připravovaného Audi S1. Bude mít tedy přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI z řady EA888, dvouspojkovou převovodku DSG a pohon všech kol, založený na mezinápravové spojce Haldex. Ponechá si ale ocelovou karoserii a vlastní interiér.

Zástavba pohonu všech kol si podle Autocaru vyžádala nahrazení vlečené zadní nápravy víceprvkovou, což je v segmentu malých aut opravdu nevídaný úkaz.

Autocar slibuje výkon asi 250 koní, zrychlení 0-100 km/h pod šest sekund a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou an 250 km/h. Pokud by to všechno byla pravda, bude Volkswagen Polo R kategorie sama pro sebe, výrazně rychlejší – a patrně i výrazně dražší – než současné malé ostré hatchbacky s předním pohonem:

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Bližší podrobnosti bychom se měli dozvědět ještě před plánovanou výstavní premiérou nového Pola R na březnovém autosalonu v Ženevě.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků