Volkswagen Polo R přijede do Ženevy jako pořádně ostrá čtyřkolka

Volkswagen Polo R přijede do Ženevy jako pořádně ostrá čtyřkolka

Volkswagen brzy představí nové Polo R, inspirované úspěchy značky ve světovém rallye šampionátu. Mezi ostatními kapesními hot hatchci bude vynikat pohonem všech kol. Píše to britský Autocar, jehož redaktoři se už krátce svezli v prototypu.

Limitovanou sérii Polo R jsme viděli už předloni, tehdy ale šlo o konvenční rychlý hatchback s předním pohonem.

Volkswagen Polo R převezme kompletní hnací řetězec od připravovaného Audi S1. Bude mít tedy přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI z řady EA888, dvouspojkovou převovodku DSG a pohon všech kol, založený na mezinápravové spojce Haldex. Ponechá si ale ocelovou karoserii a vlastní interiér.

Zástavba pohonu všech kol si podle Autocaru vyžádala nahrazení vlečené zadní nápravy víceprvkovou, což je v segmentu malých aut opravdu nevídaný úkaz.

Autocar slibuje výkon asi 250 koní, zrychlení 0-100 km/h pod šest sekund a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou an 250 km/h. Pokud by to všechno byla pravda, bude Volkswagen Polo R kategorie sama pro sebe, výrazně rychlejší – a patrně i výrazně dražší – než současné malé ostré hatchbacky s předním pohonem:

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Bližší podrobnosti bychom se měli dozvědět ještě před plánovanou výstavní premiérou nového Pola R na březnovém autosalonu v Ženevě.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků