Základní kámen stávající nabídky značky Volkswagen by se i přes původní informace měl dočkat své vrcholné varianty.
Benjamínek od Volkswagenu se snaží plnit především původní poslání této značky vyrábět levná auta, a tak s prezentací stávající generace Volkswagenu Polo vedení koncernu tvrdilo, že by eventuelní, na jízdní výkony zaměřené Polo R bylo na vývoj velmi nákladné a v konečném důsledku nerentabilní. Nicméně formule „Polo R“ se začala vracet do hry ve chvíli, kdy velkovýrobce z Wolfsburgu oznámil, že hodlá v roce 2013 nasadit v šampionátu světových rallye stroje Volkswagen Polo R WRC. A podle magazínu Autocar se zároveň s nimi připravuje právě sériové provedení Polo R.
Volkswagen Polo R pro přespříští ročník WRC
Tyto informace a předpoklady do značné míry potvrzují také emblémy Polo R na prototypu Poal WRC, jež najdeme na většině jeho karosářských dílů. V současnosti modelovou řadu Volkswagenu Polo završuje provedení GTI, které za ceníkových 495 600 Kč nabízí zážehový čtyřválec 1,4 TSI, výkon 180 koní (132 kW) a zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 s. Polo R má být ještě rychlejší, člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro Autocar uvedl, že rozhodnutí o vstupu do šampionátu WRC činí nástup sériového Pola R „pravděpodobnějším“.
„Jak si možná uvědomujete, seriál WRC šance produkčního provedení Polo R do značné míry zvyšuje,“ uvedl Hackenberg a dodal, že by se Polo R mohlo na trhu objevit souběžně s nástupem Pola do WRC, tedy v roce 2013. Novinka bude zřejmě poháněna „čtrnáctistovkou“ TSI naladěnou na ještě vyšší výkon než u Pola GTI, jeho maximum se odhaduje na 200 koní. Zatím lze jen spekulovat také o tom, zda Polo R dostane také pohon všech kol vypůjčený z plánovaného Audi S1, jež stane na stejné platformě.