Volkswagen Polo R nakonec zřejmě bude

Základní kámen stávající nabídky značky Volkswagen by se i přes původní informace měl dočkat své vrcholné varianty.

Benjamínek od Volkswagenu se snaží plnit především původní poslání této značky vyrábět levná auta, a tak s prezentací stávající generace Volkswagenu Polo vedení koncernu tvrdilo, že by eventuelní, na jízdní výkony zaměřené Polo R bylo na vývoj velmi nákladné a v konečném důsledku nerentabilní. Nicméně formule „Polo R“ se začala vracet do hry ve chvíli, kdy velkovýrobce z Wolfsburgu oznámil, že hodlá v roce 2013 nasadit v šampionátu světových rallye stroje Volkswagen Polo R WRC. A podle magazínu Autocar se zároveň s nimi připravuje právě sériové provedení Polo R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo R pro přespříští ročník WRC

Tyto informace a předpoklady do značné míry potvrzují také emblémy Polo R na prototypu Poal WRC, jež najdeme na většině jeho karosářských dílů. V současnosti modelovou řadu Volkswagenu Polo završuje provedení GTI, které za ceníkových 495 600 Kč nabízí zážehový čtyřválec 1,4 TSI, výkon 180 koní (132 kW) a zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 s. Polo R má být ještě rychlejší, člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro Autocar uvedl, že rozhodnutí o vstupu do šampionátu WRC činí nástup sériového Pola R „pravděpodobnějším“.

„Jak si možná uvědomujete, seriál WRC šance produkčního provedení Polo R do značné míry zvyšuje,“ uvedl Hackenberg a dodal, že by se Polo R mohlo na trhu objevit souběžně s nástupem Pola do WRC, tedy v roce 2013. Novinka bude zřejmě poháněna „čtrnáctistovkou“ TSI naladěnou na ještě vyšší výkon než u Pola GTI, jeho maximum se odhaduje na 200 koní. Zatím lze jen spekulovat také o tom, zda Polo R dostane také pohon všech kol vypůjčený z plánovaného Audi S1, jež stane na stejné platformě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky