Volkswagen Polo R nakonec zřejmě bude

Základní kámen stávající nabídky značky Volkswagen by se i přes původní informace měl dočkat své vrcholné varianty.

Benjamínek od Volkswagenu se snaží plnit především původní poslání této značky vyrábět levná auta, a tak s prezentací stávající generace Volkswagenu Polo vedení koncernu tvrdilo, že by eventuelní, na jízdní výkony zaměřené Polo R bylo na vývoj velmi nákladné a v konečném důsledku nerentabilní. Nicméně formule „Polo R“ se začala vracet do hry ve chvíli, kdy velkovýrobce z Wolfsburgu oznámil, že hodlá v roce 2013 nasadit v šampionátu světových rallye stroje Volkswagen Polo R WRC. A podle magazínu Autocar se zároveň s nimi připravuje právě sériové provedení Polo R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo R pro přespříští ročník WRC

Tyto informace a předpoklady do značné míry potvrzují také emblémy Polo R na prototypu Poal WRC, jež najdeme na většině jeho karosářských dílů. V současnosti modelovou řadu Volkswagenu Polo završuje provedení GTI, které za ceníkových 495 600 Kč nabízí zážehový čtyřválec 1,4 TSI, výkon 180 koní (132 kW) a zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 s. Polo R má být ještě rychlejší, člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro Autocar uvedl, že rozhodnutí o vstupu do šampionátu WRC činí nástup sériového Pola R „pravděpodobnějším“.

„Jak si možná uvědomujete, seriál WRC šance produkčního provedení Polo R do značné míry zvyšuje,“ uvedl Hackenberg a dodal, že by se Polo R mohlo na trhu objevit souběžně s nástupem Pola do WRC, tedy v roce 2013. Novinka bude zřejmě poháněna „čtrnáctistovkou“ TSI naladěnou na ještě vyšší výkon než u Pola GTI, jeho maximum se odhaduje na 200 koní. Zatím lze jen spekulovat také o tom, zda Polo R dostane také pohon všech kol vypůjčený z plánovaného Audi S1, jež stane na stejné platformě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků