Volkswagen Polo R nakonec zřejmě bude

Základní kámen stávající nabídky značky Volkswagen by se i přes původní informace měl dočkat své vrcholné varianty.

Benjamínek od Volkswagenu se snaží plnit především původní poslání této značky vyrábět levná auta, a tak s prezentací stávající generace Volkswagenu Polo vedení koncernu tvrdilo, že by eventuelní, na jízdní výkony zaměřené Polo R bylo na vývoj velmi nákladné a v konečném důsledku nerentabilní. Nicméně formule „Polo R“ se začala vracet do hry ve chvíli, kdy velkovýrobce z Wolfsburgu oznámil, že hodlá v roce 2013 nasadit v šampionátu světových rallye stroje Volkswagen Polo R WRC. A podle magazínu Autocar se zároveň s nimi připravuje právě sériové provedení Polo R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo R pro přespříští ročník WRC

Tyto informace a předpoklady do značné míry potvrzují také emblémy Polo R na prototypu Poal WRC, jež najdeme na většině jeho karosářských dílů. V současnosti modelovou řadu Volkswagenu Polo završuje provedení GTI, které za ceníkových 495 600 Kč nabízí zážehový čtyřválec 1,4 TSI, výkon 180 koní (132 kW) a zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 s. Polo R má být ještě rychlejší, člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro Autocar uvedl, že rozhodnutí o vstupu do šampionátu WRC činí nástup sériového Pola R „pravděpodobnějším“.

„Jak si možná uvědomujete, seriál WRC šance produkčního provedení Polo R do značné míry zvyšuje,“ uvedl Hackenberg a dodal, že by se Polo R mohlo na trhu objevit souběžně s nástupem Pola do WRC, tedy v roce 2013. Novinka bude zřejmě poháněna „čtrnáctistovkou“ TSI naladěnou na ještě vyšší výkon než u Pola GTI, jeho maximum se odhaduje na 200 koní. Zatím lze jen spekulovat také o tom, zda Polo R dostane také pohon všech kol vypůjčený z plánovaného Audi S1, jež stane na stejné platformě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků