47
Fotogalerie

Volkswagen Polo prošel „golfizací“ [první jízdní dojmy]

Kapitoly článku:


S novým dieselem pod kapotou

Na první kilometry za volantem modernizovaného Pola jsem zvolil slabší naftový tříválec 1.4 TDI. Tímto motorem automobilka nahradila starší jedna-dvojku TDI i dieselovou jedna-šestku. Základní provedení nabídne 75 koní a točivý moment 210 Nm dostupný od 1500 ot./min. Stovku zvládá dieselové Polo za 12,9 s a maximálně se rozjede na 173 km/h. Asi není nutné připomínat, že dynamika nebude tou nejsilnější stránkou věci.

První dojmy tato očekávání potvrdily. Polo je spíše průměrné. Jakmile se s otáčkami dostanete na dostřel hranici čtyř tisíc, motor už nedělá vůbec nic. Zátah se definitivně vytratí. Vzhledem k tomu, že se jedná o tříválcový diesel, ale potěší jeho tichý chod. Zamaskovat absenci jednoho válce se Volkswagenu podařilo hodně účinně. V interiéru není problém tento fakt zcela přehlédnout.

polo_10.JPGpolo_13.JPG
Dieselový tříválec o velikosti 1,4 litru umí být tichý a kultivovaný. Spotřeba by se měla pohybovat mezi třemi a čtyřmi litry. 

Hlavní stránkou věci (a důvod pro koupi) je samozřejmě spotřeba paliva. Tabulková čísla slibují v kombinovaném cyklu 3,4 l/100 km, což spolu s nádrží o objemu 45 litrů dává dohromady slušný dojezd. Musím ale otevřeně přiznat, že zrovna spotřeba během prvních jízd byla celkem zklamáním.

Jezdili jsme z velké části po okreskách, nijak zvlášť jsme nespěchali, nakonec jsme se dostali na 4,9 l/100 km. Upřímně jsem očekával nižší číslo. Podle toho, co říkali ostatní kolegové jedoucí s benzinovými motory stejnou trasu, se navíc ukázalo, že rozdíl oproti tomuto dieselu ve spotřebě zas tak dramatický není.

Neberte toto ale za definitivní verdikt, pouze prezentuji své první dojmy a první skutečnosti. O spotřebě zaručeně prozradí více klasický sedmidenní test.

polo_16.JPGpolo_18.JPG
K jízdě nebo třeba novému elektro-mechanickému řízení nelze mít výhrady. 

Jízdně na úrovni

Jízdní vlastnosti Volkswagenu Polu jsou takříkajíc na úrovni. Kdo hledá malý hatchback se zajímavými schopnostmi v zatáčkách, ten je zde na správném místě. Polo navíc dostalo nové elektro-mechanické řízení. K němu nemůžu říci vůbec nic špatného. Vlastně pokud mohu soudit podle prvních dojmů, je velmi povedené.

Další novinkou je možnost objednat nastavitelné tlumiče. Ty mají ve standardním režimu nabídnout pohodlnější charakter než příplatkový sportovní podvozek (snížený o 15 mm), po zmáčknutí příslušného tlačítka ale přitvrdí, jak to známe z mnoha jiných automobilů. Bohužel se mi na prezentaci nepodařilo najít auto, které by tuto věc mělo, takže nějaké hodnocení nabídnout nemohu.

Novinky, které přijdou později

S modelem Polo souvisí také několik zajímavých novinek. Jednou takovou jsou přední světlomety kompletně celé složené z diod, což je premiéra v kategorii těchto malých automobilů. Dokoupit je bude možné ke všem výbavám, ale dočkáme se až příští rok.

To samé platí o už zmíněném novém tříválcovém TSI. Motor 1.0 TSI vyprodukuje maximálně 95 koní, přičemž kombinovaná spotřeba se má pohybovat na úrovni 4,1 l/100 km. Stejnou jednotku pak najdeme také pod kapotou ekologicky laděné verze BlueMotion.

Modernizované Polo již je v prodeji a první exempláře už najdete u dealerů. Základní verze s litrovým MPI pod kapotou startuje na částce 289 900 Kč. Na pořízení naftové jedna-čtyřky budete potřebovat minimálně 355 900 Kč.

Technické údaje: Volkswagen Polo 1.4 TDI

Rok
2014
Počet válců/ventilů na válec
3/4
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 422 cm3
Nejvyšší výkon
55 kW (75 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 750 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
210 Nm při 1 500 až 2 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
12,9 s
Nejvyšší rychlost
173 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
280 l • 952 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 077 kg • 1 650 kg
Prům. spotřeba: komb.
3,4 l/100 km
Rozvor náprav
2 470 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 463 mm • 1 456 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
3 972 × 1 682 × 1 453 mm

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud