Volkswagen Polo prošel „golfizací“ [první jízdní dojmy]

Model Polo prošel modernizací. A protože hlavní bod programu automobilky Volkswagen (rozuměj Golf) přišel relativně nedávno v nové generaci, je celkem logické, že facelift Pola svého většího sourozence ve velké míře následuje. Výsledku tak s klidným svědomím můžeme říkat „golfizace“.
Seznam kapitol
  1. Co je nového, „Golfizace“ zasáhla interiér
  2. Fresh zvaný Style, Ve znamení Euro 6
  3. S novým dieselem pod kapotou, Jízdně na úrovni, Novinky, které přijdou později
  4. Fotogalerie

Volkswagen Polo má na svém kontě za téměř čtyřicetiletou historii zhruba čtrnáct milionů prodaných exemplářů. Poslední generace působí na trhu od roku 2009 a ještě nějaký ten pátek na trhu působit bude. Facelift je tak celkem logickou záležitostí. Tím spíš, že se nezadržitelně přibližuje platnost normy Euro 6, která je taktéž jedním z důvodů omlazení tohoto modelu.

Co je nového

Klasická otázka na úvod: Co je nového? Na první pohled není vůbec těžké zaměnit modernizované provedení za to starší, nicméně změn bylo nakonec provedeno poměrně dost, a to jak po stránce vnějšího designu, tak také v interiéru a pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Polo z roku 2009 (vlevo) vypadá velmi podobně. Bližší pohled ale odhalí přepracovaný přední nárazník nebo jiná světla. 

Volkswagen Polo dostal upravený přední nárazník s větším otvorem pro přívod vzduchu, přidávaly se chromové prvky a změn se dočkala také přední světla. Vzadu odhalíte modernizované provedení hlavně podle většího výřezu pro poznávací značku a opět byla pozměněna světla.

Volkswagen Polo BlueGT: první jízdní dojmy

Volkswagen Polo BlueGT: první jízdní dojmy

Nabídka také obsahuje šest nových provedení litých kol, jiný design lidově řečeno poklic (pokud zákazník zvolí plechové disky) a zapomenout nesmíme ani na osm nových odstínů karoserie včetně efektní modré metalízy, která byla dříve vyhrazena pouze pro verzi BlueGT.

Ve finále nakonec největší parádu v rámci faceliftu udělají co se designu týká nové barvy. Třeba ta pastelově modrá Polu velice sluší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní novinkou vzadu je upravený nárazník s větším výřezem pro SPZ, jinak zůstalo v podstatě vše při starém. 

„Golfizace“ zasáhla interiér

Pokud se ptáte, kde se objevila ona v titulku slibovaná „golfizace“, pak to je interiér. Z modelu Golf se sem nastěhoval volant a podle vzoru většího sourozence došlo také k přepracování středové konzole, které vévodí nový multimediální systém využívající modulární platformu MIB (před časem toto zavedla do svých modelů značka Audi). Kromě možnosti měnit celé komponenty systému nabídne Polo také nové funkce v čele s tzv. MirrorLink.

Volkswagen Polo: Čtyřicet let vývoje v praxi fotogalerie

Volkswagen Polo: Čtyřicet let vývoje v praxi fotogalerie

O úplně zásadní novinku nejde, ale novinka to je pro uživatele určitě zajímavá. Po připojení telefonu (musíte použít USB) se vám na centrálním displeji „zrcadlí“ prostředí telefonu. Bohužel během prezentace jsem zkoušel tímto způsobem spárovat vlastní chytrý telefon využívající Android, což se ukázalo jako nemožné. Volkswagen má také připravené různé aplikace, která vás budou například učit snižovat spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jiný je volant, úpravy zasáhly i přístrojový štít a nabídku různých asistentů. Polo může být nově vybaveno například adaptivním tempomatem. 
 

Změny se dotkly také tlačítek nad centrálním displejem, kde jich najdete devět místo sedmi, upravoval se rovněž přístrojový štít a panel klimatizace.

Samostatnou kapitolou jsou různí asistenti, kteří se sem opět stěhují z modelu Golf. Řeč je například o adaptivním tempomatu standardně pracujícím v rozmezí 30 - 160 km/h. V případě převodovky DSG je vůz schopen zcela zastavit. Polo dokáže sledovat únavu řidiče nebo samostatně brzdit po prvním nárazu a tím zabránit nárazu dalšímu (tohle mají všechny verze ve standardu). Co do výbavy a technologických „vychytávek“ patří modernizované Polo ve své třídě k tomu nejlepšímu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Co je nového, „Golfizace“ zasáhla interiér
  2. Fresh zvaný Style, Ve znamení Euro 6
  3. S novým dieselem pod kapotou, Jízdně na úrovni, Novinky, které přijdou později
  4. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 51 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků