Volkswagen Polo prošel „golfizací“ [první jízdní dojmy]

Model Polo prošel modernizací. A protože hlavní bod programu automobilky Volkswagen (rozuměj Golf) přišel relativně nedávno v nové generaci, je celkem logické, že facelift Pola svého většího sourozence ve velké míře následuje. Výsledku tak s klidným svědomím můžeme říkat „golfizace“.
Seznam kapitol
  1. Co je nového, „Golfizace“ zasáhla interiér
  2. Fresh zvaný Style, Ve znamení Euro 6
  3. S novým dieselem pod kapotou, Jízdně na úrovni, Novinky, které přijdou později
  4. Fotogalerie

Volkswagen Polo má na svém kontě za téměř čtyřicetiletou historii zhruba čtrnáct milionů prodaných exemplářů. Poslední generace působí na trhu od roku 2009 a ještě nějaký ten pátek na trhu působit bude. Facelift je tak celkem logickou záležitostí. Tím spíš, že se nezadržitelně přibližuje platnost normy Euro 6, která je taktéž jedním z důvodů omlazení tohoto modelu.

Co je nového

Klasická otázka na úvod: Co je nového? Na první pohled není vůbec těžké zaměnit modernizované provedení za to starší, nicméně změn bylo nakonec provedeno poměrně dost, a to jak po stránce vnějšího designu, tak také v interiéru a pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Polo z roku 2009 (vlevo) vypadá velmi podobně. Bližší pohled ale odhalí přepracovaný přední nárazník nebo jiná světla. 

Volkswagen Polo dostal upravený přední nárazník s větším otvorem pro přívod vzduchu, přidávaly se chromové prvky a změn se dočkala také přední světla. Vzadu odhalíte modernizované provedení hlavně podle většího výřezu pro poznávací značku a opět byla pozměněna světla.

Volkswagen Polo BlueGT: první jízdní dojmy

Volkswagen Polo BlueGT: první jízdní dojmy

Nabídka také obsahuje šest nových provedení litých kol, jiný design lidově řečeno poklic (pokud zákazník zvolí plechové disky) a zapomenout nesmíme ani na osm nových odstínů karoserie včetně efektní modré metalízy, která byla dříve vyhrazena pouze pro verzi BlueGT.

Ve finále nakonec největší parádu v rámci faceliftu udělají co se designu týká nové barvy. Třeba ta pastelově modrá Polu velice sluší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní novinkou vzadu je upravený nárazník s větším výřezem pro SPZ, jinak zůstalo v podstatě vše při starém. 

„Golfizace“ zasáhla interiér

Pokud se ptáte, kde se objevila ona v titulku slibovaná „golfizace“, pak to je interiér. Z modelu Golf se sem nastěhoval volant a podle vzoru většího sourozence došlo také k přepracování středové konzole, které vévodí nový multimediální systém využívající modulární platformu MIB (před časem toto zavedla do svých modelů značka Audi). Kromě možnosti měnit celé komponenty systému nabídne Polo také nové funkce v čele s tzv. MirrorLink.

Volkswagen Polo: Čtyřicet let vývoje v praxi fotogalerie

Volkswagen Polo: Čtyřicet let vývoje v praxi fotogalerie

O úplně zásadní novinku nejde, ale novinka to je pro uživatele určitě zajímavá. Po připojení telefonu (musíte použít USB) se vám na centrálním displeji „zrcadlí“ prostředí telefonu. Bohužel během prezentace jsem zkoušel tímto způsobem spárovat vlastní chytrý telefon využívající Android, což se ukázalo jako nemožné. Volkswagen má také připravené různé aplikace, která vás budou například učit snižovat spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jiný je volant, úpravy zasáhly i přístrojový štít a nabídku různých asistentů. Polo může být nově vybaveno například adaptivním tempomatem. 
 

Změny se dotkly také tlačítek nad centrálním displejem, kde jich najdete devět místo sedmi, upravoval se rovněž přístrojový štít a panel klimatizace.

Samostatnou kapitolou jsou různí asistenti, kteří se sem opět stěhují z modelu Golf. Řeč je například o adaptivním tempomatu standardně pracujícím v rozmezí 30 - 160 km/h. V případě převodovky DSG je vůz schopen zcela zastavit. Polo dokáže sledovat únavu řidiče nebo samostatně brzdit po prvním nárazu a tím zabránit nárazu dalšímu (tohle mají všechny verze ve standardu). Co do výbavy a technologických „vychytávek“ patří modernizované Polo ve své třídě k tomu nejlepšímu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Co je nového, „Golfizace“ zasáhla interiér
  2. Fresh zvaný Style, Ve znamení Euro 6
  3. S novým dieselem pod kapotou, Jízdně na úrovni, Novinky, které přijdou později
  4. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků