Volkswagen Polo pro rok 2014 s upraveným vzhledem a novými motory

Automobilka Volkswagen uvolnila první snímky a informace k modernizaci modelové řady Polo. Půjde o úpravy designu, ale také o důležité změny v nabídce pohonných jednotek.

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že se na březnovém autosalonu v Ženevě představí špičkové VW Polo R s výkonem okolo 250 koní a pohonem všech kol. Nyní je již jasné, že Polo R tam nebude jedinou novinkou svého druhu: svoji premiéru si v Ženevě odbude také facelift základní řady Volkswagen Polo. Možná důležitější než retuše vzhledu jsou nové motory a rozšíření výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift se do tváře Volkswagenu Polo vepsal pouze nenápadnými úpravami

Volkswagen Polo páté generace byl představen na ženevském autosalonu v roce 2009. Čerstvý facelift mu přinese především ostřeji řezané nárazníky s chromovanou lištou mezi mlhovkami vpředu a upravené hlavní světlomety. Na palubě zaznamenáme nový tříramenný volant a pro dražší verze určený zábavní systém známý z Golfu VII.

Volkswagen Polo R přijede do Ženevy jako pořádně ostrá čtyřkolka

Volkswagen Polo R přijede do Ženevy jako pořádně ostrá čtyřkolka

Do výbavy malého Pola se dostaly také adaptivní tempomat se samočinným brzděním, nový elektromechanický posilovač řízení snižující spotřebu paliva, couvací kamera nebo tlumiče s dvoustupňovou regulací tuhosti. Nejvíce se toho odehrálo pod kapotou vozu, odkud byly vymeteny pavučiny starých časů s cílem dále snižovat spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Provedení interiéru přibližuje Polo ostatním soudobým Volkswagenům, hlavně Golfu

Do výslužby odchází známý tříválec 1,2/51 kW a vystřídá jej „litr“ z řady Volkswagen Up! ve verzích 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). O pohon provedení Polo BlueMotion 1,0 TSI se postará přeplňovaná verze téhož agregátu. Z nabídky vypadla vznětová jednotka 1,6 TDI/66 kW, na jejíž místo nastoupí nový tříválec 1,4 TDI s identickým výkonem, ale až o pětinu nižší spotřebou.

Volkswagen Polo R WRC: limitovaná edice představena

Volkswagen Polo R WRC: limitovaná edice představena

Nové Polo TDI BlueMotion se bude moci pochlubit průměrnou spotřebou 3,2 l/100 km a emisemi CO2 o hmotnosti 82 g/km. Zatím špičkové provedení Polo 1,4 TSI posílí ze 180 na 192 koní (141 kW), přičemž čtyřválce 1,2 TSI zřejmě zůstanou na stávajících hodnotách 90 a 105 koní (66, resp. 77 kW).

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků