Volkswagen Polo Limousine: konkurence Cordoby a Fabie sedan (představení)

Na frankfurtském autosalonu se představila druhá karosářská varianta čtvrté generace Pola. Oproti předchozímu modelu Classic se novinka jmenuje Limousine (Saloon na anglickém trhu), jde o dvojče Seatu Cordoba a Škody Fabia. Fotogalerie
Volkswagen Polo Limousine: konkurence Cordoby a Fabie sedan (představení)

Polo Limousine je klasickým malým sedanem, který zachovává tvář hatchbacku. Auto je prodlouženo o 280 mm, přičemž celá délka padla na zavazadlový prostor, který není „našroubován“ nijak násilně. Osobně hodnotím z trojice Cordoba, Fabia sedan a Polo Limousine nejlépe Cordobu, následuje Polo a až na posledním místě je Fabia. Samozřejmě je to otázka vkusu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Celková délka sedanu činí 4180 mm, což je o něco málo méně než Fabia (4222 mm) a o deset cm méně než Cordoba (4280 mm). Velikost zavazadlového prostoru je proto bližší Fabii (432 vs. 438 l) a o hodně menší než u Cordoby (výborných 485 l). Protože jde o sedan, je jasné, že přístup do zavazadlového prostoru není nejlepší, nicméně malé „vykousnutí“ zadního nárazníku otvor zvětšuje. Po sklopení zadních sedadel je celkový objem zavazadelníku 1127 litrů. Využitelnost je opět omezena, sedan je zkrátka sedan.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Z profilu vypadá Limousine docela dobře, o mnoho lépe než předchůdce; zadní sklo se se svažuje velmi pozvolně, takže Polo připomíná spíše kupé. Nicméně se nemohu ubránit dojmu, že zadní partie nějak nesedí k partii přední; je to patrné zejména zepředu, kdy současně vidíte masku a boční linie vozu. Stejný pocit mám i z Fabie sedan, naopak Cordoba je z toho pohledu nejvíce vyvážená. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na německém trhu se zatím Polo Limousine nabízí ve dvou výbavách, Basic a Comfortline, se dvěma motory - 1.4 55 kW a 1.4 74 kW. Jedná se o velmi známé koncernové motory, které se kromě Pola objevují také ve Fabii, Ibize a Cordobě, slabší verze pak i v Leonu, Golfu, Boře a Octavii. Standardně se oba motory dodávají s pětistupňovým manuálem, k motoru 55 kW je možné pořidit i čtyřstupňový automat. Se základním motorem 1.4 55 kW váží Polo Limousine 1052 až 1173 kg, záleží na dodatečné výbavě. Od toho se také odvíjí užitečná hmotnost 407 až 528 kg.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Poznámka: Jako základní motor se časem bezesporu objeví 1.2 47 kW, který je i základní motorizací Fabie sedan a Cordoby, přibude i 1.4 TDI 55 kW a 1.9 SDI 47 kW. Všechny budou splňovat emisní normy Euro 4.

V základní výbavě má Polo Limousine nárazníky v barvě karoserie, anténu, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, v obou směrech nastavitelný sloupek řízení a posilovač. Z bezpečnostní výbavy nechybí ABS (na českém trhu bude pravděpodobně za příplatek), přední a boční airbagy, u motoru 1.4 74 kW pak rovněž ESP (opět nepředpokládám, že bude standardně i v Česku). Základní cena na německém trhu činí 13 595 Euro, u nás to ale bude určitě méně, čtyři sta tisíc za Polo 1.4 český zákazník nezaplatí. Proto lze předpokládat i „očesanou“ základní verzi, v jaké se nyní nabízí hatchback.

Srovnání Pola s Cordobou a Fabií

V tabulce nejsou uvedeny základní výbavy, protože u Pola nebyla zatím určena pro český trh.

Parametry Polo Limousine Basis Seat Cordoba Stella Škoda Fabia Classic
Motor 1.4 16V 55 kW 1.4 16V 55 kW 1.4 16V 55 kW
Výkon (kW/ot.) 55/5000 55/5000 55/5000
Točivý moment (Nm/ot.) 126/3800 126/3800 126/3800
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,3 13,6 14,1
Max. rychlost (km/h) 172 176 168
Spotřeba (l/100 km) 8,8/5,2/6,4 8,8/5,2/6,4 8,8/5,2/6,4
Brzdy vpředu/vzadu kotoučové/bubnové kotoučové/bubnové kotoučové/bubnové
Rozměry (mm) 4179 x 1650 x 1465 4280 x 1698 x 1441 4222 x 1646 x 1449
Rozvor (mm) 2460 2460 2462
Hmotnost (kg) 1052-1173 1090 1090-1180
Užitečná hmotnost (kg) 528-407 495 515-425
Zavazadlový prostor (l) 432/1127 485/1140 438/789
Palivová nádrž (l) 45 45 45
Kola 165/70 R14 185/60 R14 165/70 R14
Základní cena (Kč) zatím neurčena 339 900 341 900

Další obrázky:

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků