Volkswagen Polo GTI s motorem 1.8 turbo

Po faceliftu, který by Polo mělo dostat v první polovině roku 2005, přijde na trh nová verze s označením GTI. V současné době je nejvýkonnějším motorem pod kapotou Pola nafťák 1.9 TDI 96 kW, který pohání také Fabii RS. Polo se nabízí celkem ve třech různých provedeních, mimo klasiku je tu Fun a GT. První je úprava pro horší cesty - zvýšení podvozku a přidání plastové ochrany na spodní stranu vozu, GT je pak něco jako originální tuning: trocha chromu, 16" kola a nějaký ten spoiler.

Polo GTI bude ale oproti GT 1.9 TDI 96 kW skutečně sportovním náčiním. S populárním turbobenzínem 1.8T 110 kW pod kapotou překoná „vozítko“ stovku za osm sekund a rozjede se na více než 200 km/h. Polo GTI tak bude konkurovat Seatu Ibiza FR, který pohání tentýž motor. Informace se zatím sice nachází ve stadiu „jedna paní povídala“, nicméně je velmi pravděpodobné, že se zakládají na pravdě.

Poznámka: Na českém trhu se prodává Polo pouze s motory do výkonu 55 kW, Fun ani GT tu nekoupíte. Zajímavé.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků