Volkswagen Polo GTI s motorem 1.8 turbo

Po faceliftu, který by Polo mělo dostat v první polovině roku 2005, přijde na trh nová verze s označením GTI. V současné době je nejvýkonnějším motorem pod kapotou Pola nafťák 1.9 TDI 96 kW, který pohání také Fabii RS. Polo se nabízí celkem ve třech různých provedeních, mimo klasiku je tu Fun a GT. První je úprava pro horší cesty - zvýšení podvozku a přidání plastové ochrany na spodní stranu vozu, GT je pak něco jako originální tuning: trocha chromu, 16" kola a nějaký ten spoiler.

Polo GTI bude ale oproti GT 1.9 TDI 96 kW skutečně sportovním náčiním. S populárním turbobenzínem 1.8T 110 kW pod kapotou překoná „vozítko“ stovku za osm sekund a rozjede se na více než 200 km/h. Polo GTI tak bude konkurovat Seatu Ibiza FR, který pohání tentýž motor. Informace se zatím sice nachází ve stadiu „jedna paní povídala“, nicméně je velmi pravděpodobné, že se zakládají na pravdě.

Poznámka: Na českém trhu se prodává Polo pouze s motory do výkonu 55 kW, Fun ani GT tu nekoupíte. Zajímavé.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků