VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

Na Mallorce odhalili představitelé Volkswagenu svůj nový počin pro závody v rallye.
VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

V šampionátu WRC sice značka Volkswagen vloni skončila, příští rok se ale její speciály na tratích automobilových soutěží objeví znovu. Na Mallorce měl totiž v rámci jízdní prezentace nového Volkswagenu Polo GTi svoji premiéru nový sportovní GTI R5 speciál pro skupinu WRC 2. Jedná se tudíž o auto s pohonem všech kol, které je založeno na právě přicházející šesté generaci hatchbacku Polo.

Speciály WRC 2017 jsou rychlejší, ale také dražší než dříve. Kolik stojí?

Speciály WRC 2017 jsou rychlejší, ale také dražší než dříve. Kolik stojí?

"Při vývoji jsme samozřejmě zohlednili zkušenosti a know-how z vozu Polo WRC, se kterým jsme od roku 2013 do roku 2016 získali čtyři světové tituly," uvedl při představení vozu ředitel Volkswagen Motorsport Sven Smeets.

Testovací program novinky je už v plném proudu. Například v polovině listopadu vůz najížděl kilometry ve Fontjoncouse ve Francii, nyní se přesune do Velké Británie. O tom, že Volkswagen tomuto projektu věnuje velkou pozornost, svědčí i to, že zodpovědnost za něj nese kromě technického ředitel Francoise Xaviera Demaisona i Jan de Jongh, který se jako závodní inženýr staral o vůz Sebastiena Ogiera při závodech WRC.

Parametry vozu odpovídají předpisům pro tuto skupinu. Z přeplňované čtyřválcové šestnáctistovky se tak daří získat 200 kW (272 koní) a maximální kroutící moment 400 Nm. Hmotnost vozu je 1320 kilogramů a sprint z klidu na 100 km/h zabere 4,1 sekundy, to ale nemusí být konečná. Záleží na zpřevodování závodní sekvenční skříně.

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Testování vozu bude pokračovat ještě v celé první polovině příštího roku. Získání homologace se očekává v létě, do prvních závodů by mohl zasáhnout během podzimu příštího roku. Tak uvidíme, jak se Volkswagenu bude dařit proti zatím poměrně suverénní Fabii R5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 28 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků