VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

Na Mallorce odhalili představitelé Volkswagenu svůj nový počin pro závody v rallye.
VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

V šampionátu WRC sice značka Volkswagen vloni skončila, příští rok se ale její speciály na tratích automobilových soutěží objeví znovu. Na Mallorce měl totiž v rámci jízdní prezentace nového Volkswagenu Polo GTi svoji premiéru nový sportovní GTI R5 speciál pro skupinu WRC 2. Jedná se tudíž o auto s pohonem všech kol, které je založeno na právě přicházející šesté generaci hatchbacku Polo.

Speciály WRC 2017 jsou rychlejší, ale také dražší než dříve. Kolik stojí?

Speciály WRC 2017 jsou rychlejší, ale také dražší než dříve. Kolik stojí?

"Při vývoji jsme samozřejmě zohlednili zkušenosti a know-how z vozu Polo WRC, se kterým jsme od roku 2013 do roku 2016 získali čtyři světové tituly," uvedl při představení vozu ředitel Volkswagen Motorsport Sven Smeets.

Testovací program novinky je už v plném proudu. Například v polovině listopadu vůz najížděl kilometry ve Fontjoncouse ve Francii, nyní se přesune do Velké Británie. O tom, že Volkswagen tomuto projektu věnuje velkou pozornost, svědčí i to, že zodpovědnost za něj nese kromě technického ředitel Francoise Xaviera Demaisona i Jan de Jongh, který se jako závodní inženýr staral o vůz Sebastiena Ogiera při závodech WRC.

Parametry vozu odpovídají předpisům pro tuto skupinu. Z přeplňované čtyřválcové šestnáctistovky se tak daří získat 200 kW (272 koní) a maximální kroutící moment 400 Nm. Hmotnost vozu je 1320 kilogramů a sprint z klidu na 100 km/h zabere 4,1 sekundy, to ale nemusí být konečná. Záleží na zpřevodování závodní sekvenční skříně.

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Testování vozu bude pokračovat ještě v celé první polovině příštího roku. Získání homologace se očekává v létě, do prvních závodů by mohl zasáhnout během podzimu příštího roku. Tak uvidíme, jak se Volkswagenu bude dařit proti zatím poměrně suverénní Fabii R5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků