VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

Na Mallorce odhalili představitelé Volkswagenu svůj nový počin pro závody v rallye.
VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

V šampionátu WRC sice značka Volkswagen vloni skončila, příští rok se ale její speciály na tratích automobilových soutěží objeví znovu. Na Mallorce měl totiž v rámci jízdní prezentace nového Volkswagenu Polo GTi svoji premiéru nový sportovní GTI R5 speciál pro skupinu WRC 2. Jedná se tudíž o auto s pohonem všech kol, které je založeno na právě přicházející šesté generaci hatchbacku Polo.

Speciály WRC 2017 jsou rychlejší, ale také dražší než dříve. Kolik stojí?

Speciály WRC 2017 jsou rychlejší, ale také dražší než dříve. Kolik stojí?

"Při vývoji jsme samozřejmě zohlednili zkušenosti a know-how z vozu Polo WRC, se kterým jsme od roku 2013 do roku 2016 získali čtyři světové tituly," uvedl při představení vozu ředitel Volkswagen Motorsport Sven Smeets.

Testovací program novinky je už v plném proudu. Například v polovině listopadu vůz najížděl kilometry ve Fontjoncouse ve Francii, nyní se přesune do Velké Británie. O tom, že Volkswagen tomuto projektu věnuje velkou pozornost, svědčí i to, že zodpovědnost za něj nese kromě technického ředitel Francoise Xaviera Demaisona i Jan de Jongh, který se jako závodní inženýr staral o vůz Sebastiena Ogiera při závodech WRC.

Parametry vozu odpovídají předpisům pro tuto skupinu. Z přeplňované čtyřválcové šestnáctistovky se tak daří získat 200 kW (272 koní) a maximální kroutící moment 400 Nm. Hmotnost vozu je 1320 kilogramů a sprint z klidu na 100 km/h zabere 4,1 sekundy, to ale nemusí být konečná. Záleží na zpřevodování závodní sekvenční skříně.

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Testování vozu bude pokračovat ještě v celé první polovině příštího roku. Získání homologace se očekává v létě, do prvních závodů by mohl zasáhnout během podzimu příštího roku. Tak uvidíme, jak se Volkswagenu bude dařit proti zatím poměrně suverénní Fabii R5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků