Volkswagen Polo GTI: dosáhne kvalit Fiesty ST?

Dlouho očekávaná ostrá verze Pola je definitivně odhalena. Designově zůstal Volkswagen při zemi a z ostrého Pola udělal malý Golf GTI. V Polu najdeme osvědčený motor 1,8 turbo se 150 koňmi, nižší podvozek a lepší brzdy. Má se zatím suverénní Fiesta ST čeho bát?
Volkswagen Polo GTI: dosáhne kvalit Fiesty ST?

Polo GTI bude za pár dnů představeno světové veřejnosti na tradičním autosalonu v Tokiu. 19. října tak svět spatří další z řady ostrých, malých hatchbacků, které k Volkswagenu dlouhodobě patří. Navíc se bude nová generace Pola GTI vyznačovat několika nej v 30 leté historii tohoto modelu. To hlavní, co bude každého zájemce o vůz zajímat je, že nové Polo GTI bude nejvýkonějším a nejrychlejším v historii.

Motor a spotřeba

Polo se štítkem GTI dostane v počátku výroby známý motor 1.8 s přeplňováním, který dosáhne výkonu 110 kW (150 k). To je proti minulé generaci nárust o 25 koní. Točivý moment bude dosahovat hodnoty 220 Nm v 1950 otáčkách. Nové Polo s tímto motorem zvládne sprint 0-100 za 8,2 s a dosáhne maximální rychlosti 216 km/h. Polo tak bude v maximálce rychlejší o 11 km/h, než jeho předchůdce. Pružné zrychlení na IV. převodový stupeň z 80 na 120 km/h bude mít hodnotu 7,5 s, to vše při kombinované spotřebě 7,8 l na 100 km. Všechno to jsou poměrně solidní parametry, ale přesto se nejde ubránít myšlence, že nový motor 1.4 TSI by se zde hodil více. Přece jen je Polo poměrně malé auto a relativně těžký motor 1.8T v kombinaci s předním náhonem bude dávat zabrat. Lehčí a výkonější čtrnáctka by našla lepší uplatnění.

Spekulace o možném nasazení motoru 1.4 TSI jsou prozatím dementovány s tím, že v Polu GTI se tento motor neobjeví. Ovšem automobilový průmysl je natolik nepředvídatelný, že se může stát cokoli. Jasné ne se přes noc nezřídka změnilo na jasné ano. Tento motor by polu určitě slušel.

Sportovní duch

Na Polu GTI je patrné, že je určeno především pro sportovněji založené řidiče. Charakter GTI je patrný jak v interiéru tak v exteriéru. "Malé" GTI, jak ho nazývá samo vedení VW, dostalo přední mřížku chladiče, kterou můžeme najít i v Golfu GTI. Další prvky jsou také tradiční. Upravené nárazníky a prahové nádstavce vytváří dojem agresivního, ale elegantního sporťáčku. Pokud k tomu přičteme i 16" kola z lehkých slitin s pneu o rozměru 205/45 výsledný dojem je opravdu dobrý.

Pohled do interiéru nenechá řidiče také na pochybách, že VW to s GTI myslí vážně. Sportovní volant a sedačky jsou samozřejmostí. Stejně jako hlíníkové dekory. Sportovní pedály z hliníku, nebo řadící páka sem přesně zapadnou.


Klasický GTI vzhled poslední doby



Interiér nepostrádá sportovní duch

O 15 mm snížený a upravený podvozek prozměnu přispěje k faktickému zlepšení jízdních vlastností, které u auta tohoto ražení jsou na místě. Tomu budou sekundovat kotoučové brzdy na všech kolech. Přední větrané a zadní klasické. K zajištění bezpečné jízdy bude pomáhat standardní ABS a ESP.

Je poměrně škoda, že Volkswagen nejde cestou většího individualismu. Přece jenom podobnost všech modelů je až zarážející. A pokud někdo spatří zepředu příjíždějící Golf, Polo nebo Jettu GTI jen ztěží rozpozná o co se jedná. Prvky, které by více identifikovaly jednotlivé modely, by nebyly na škodu.

Trocha praktičnosti

Nebyl by to Volkswagen, aby i u sportovních vozů nezdůrazňoval praktičnost. Pro řidiče, kteří přece jen potřebují občas i něco jiného, než prosté svezení je připraven kufr o objemu 270 l. Ten je možné zvětšit při sklopení zadních sedaček až na 1030 l. Sedačky se sklápí v poměru 1:2.

Za cenu okolo 18 900 Euro (cca 560 000 Kč) tak dostanete stylingově vyvážené auto, bohužel se zbytečně těžkým a dnes již trochu zastaralým motorem. Volba silnější 132 kW verze by použití motoru 1,8T ospravedlňovala více a je zajímavé, že koncernová Ibiza Cupra tento motor pod kapotou má. Že by si VW přece jen nechával otevřená vrátka k 1,4 TSI? Nechme se překvapit, další vývoj ukáže až čas a jistě i fakt, zda a jak velký úspěch bude Polo GTI u slavit.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků