VW Polo GTI už konečně koupíte i s manuálem. Láká nejenom nižší cenou

Že přijde Volkswagen Polo GTI také s manuální převodovkou, jsme věděli. Nyní se tak stalo a vůz můžete objednávat na českém trhu.

Doba pokročila tak daleko, že má Volkswagen Polo GTI výkon pětkového Golfu GTI. Pravda, za posledních pár let se o moc nezvýšil, objem motoru však ano. Zatímco minulá generace začínala s přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 132 kW, facelift z roku 2015 přinesl osmnáctistovku se 141 kilowatty, a dokonce i manuální převodovku (1.4 TwinCharger měl pouze DSG). A to byla na pouhý facelift fakt zásadní změna!

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Poprvé za volantem VW Polo GTI: S manuálem bude perfektní! (+videa)

Jaká smůla, když nová generace s dvoulitrem TSI o výkonu 147 kW dorazila k prvním novinářským testům v závěru loňského pouze s automatem, automobilka však od začátku slibovala, že se s manuálem počítá, jen si na něj musíme počkat. Výroba verzí s přímo řazenou skříní začne v 36. kalendářním týdnu letošního roku (začátek září), protože už je ale k dispozici česká cena, můžete směle objednávat.

Testujeme Volkswagen Polo GTI. Ptejte se, co vás zajímá!

Testujeme Volkswagen Polo GTI. Ptejte se, co vás zajímá!

Pola GTI s manuálem začíná na 534.900 korunách, což je o 40.000 korun méně než s převodovkou DSG (vůz od uvedení na český trh podražil o 5000 Kč, stával 569.900 Kč). Ve standardu máte litá 17palcová kola, automatickou klimatizaci, rádio Composition Media, šest airbagů, multifunkční volant, diodové světlomety (statické), tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, Front Assist nebo elektrické ovládání bočních oken. Na faktu, že bude Polo GTI dostupné pouze s pětidveřovou karoserií, se nic nemění.

VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

VW odhalil Polo GTI R5, konkurenta Fabie R5. Závodit začne za rok

Manuální převodovka nepřinese pouze čtyřicet tisíc k dobru, ale také více řidičského spojení s vozem. Když jsem koncem loňského roku proháněl Polo GTI na malém okruhu na Mallorce, připadalo mi všechno až moc samozřejmé a chtělo to více vtáhnout do děje. Občas si navíc automat usmyslel, že vás zkrátka nenechá podřadit a rychlost na výjezdu ze zatáčky byla ta tam.

Automat nicméně nezavrhuji. Přišel mi vhod při proplétání úzkými uličkami v okolí přímořského městečka Amalfi v Itálii, kde toho občas máte plné ruce i v malém hatchbacku. Právě odtud pocházejí nové snímky, které najdete v galerii. Teď už jenom přihodit samosvor a máme to komplet!

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků