TEST Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI DSG: Dynamické, dospělé, dostupné?

Faceliftovaná kapesní raketa dostala v rámci vylepšení skromnou porci koní navíc a hromadu užitečné výbavy. S některými vymoženostmi by to ale nemusela přehánět.
Radosti
Nezáludné jízdní vlastnosti
Obratnost i na horším povrchu
Bohatá základní výbava
Účinné světlomety
Starosti
Ovládání základních funkcí dotykovými ploškami
Vyšší cena proti konkurenci
8  /10

Šesté vydání kompaktního Volkswagenu přišlo na trh v roce 2017 a v loňském roce prošlo faceliftem. V rámci něj došlo k přiblížení funkčnosti a designu k většímu Golfu – a to platí i o ostrém GTI.

Přední partie si zaslouží bližší zkoumání. Zatímco před aktualizací vedla barevná linka uprostřed čelní mřížky a nad spodní hranou světlometů, nyní se přesunula do spodních partií obojího. Spodní část nárazníku opustila horizontální linie a rozměrné žárovkové mlhovky ve prospěch výplně se strukturou plástve á la Golf a diodových světel, které ale dle VW neplní úlohu mlhovek a jsou součástí LED světlometů. Ty jsou nyní u GTI bez příplatku maticové typu IQ.Light s dynamickou regulací dálkového svícení a přisvětlování do zatáček. V duchu aktuálních modelů je také pojí diodová lišta ve spodní části čelní masky.

Zezadu jsou změny patrné na první dobrou. Zatímco u předfaceliftu byla světla umístěná pouze na bocích a v horní části zadních blatníků, nyní je doplňují segmenty, zasahující do pátých dveří. Sofistikovaněji pak působí výřez pro registrační značku v zadním nárazníku v kombinaci s odrazkami a barevnou lištou na spodní hraně. Další várku úprav máme uvnitř – některá jsou vylepšeními, jiná bohužel „vylepšeními.“

Výbava skvělá, ale co ovládání?

Základní architektura palubní desky se samozřejmě nezměnila, ale některé věci vás zde zaujmou na první pohled. Polo má nyní poslední generaci infotainmentu MIB3 – v základu s 8“ dotykovým displejem Ready2Discover bez navigace, ale s možností její aktivace za poplatek, nebo jako v tomto případě s „plnou palbou“ ve formě 9,2“ obrazovky systému Discover Pro s 3D mapami, hlasovým ovládáním, rozpoznáváním dopravních značek nebo bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto.

Infozábavní systém má jemnou grafiku a dobře se čte (a také snadno upatlá), ale chybí mu tlačítka či plošky pro vstup do základních sekcí – navigace, multimédia, telefon, nastavení a tak dále. Často vás tak čeká mezikrok ve formě klovnutí do plošek domovského zobrazení nebo menu. Pro zajímavost – před faceliftem obrazovka startovala na 6,5 palcích a maximem bylo osm palců i s kolečkem hlasitosti, které u nové verze v duchu doby chybí.

Další změnu zaznamenáte pod obrazovkou – sbohem otočné voliče, „vítejte“ dotykové plošky. Naštěstí jde o příjemnější typ, který najdete například i ve Volkswagenu T-Roc. To znamená, že má v oblasti nastavení teploty drobné prohlubně, které s trochou cviku nahmátnete po paměti. Panel s tlačítky vypnutí stop/startu, omezení stabilizačních systémů, volby jízdního režimu nebo aktivaci automatického parkování či senzorů naštěstí zůstal beze změn – stále jej najdete vedle voliče převodovky DSG. Příplatkový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 26 centimetrů (za rozumných 8.100 Kč) se dobře čte, nabídne několik režimů zobrazení včetně klasických jednoduchých „budíků“

Tvary volantu jsou parádní, perforované boční segmenty s výřezy hezky padnou do ruky a díky dobrému rozsahu nastavení skrze věnec vidíte na ukazatele v kapličce. Ale na boční ramena se nastěhovaly plošky místo tlačítek, kterým občas musíte věnovat více pozornosti než klasickým čudlíkům u předfaceliftu. V přední řadě sedadel si můžete všimnout tradičních a vkusných GTI doplňků – rudých lišt, kontrastního prošívání a károvaných křesílek se zdůrazněnými bočnicemi. Ty by mohly být o něco tužší, když visíte v zatáčce, citelně se do nich boříte, na druhou stranu ale sedadla poskytují dobrý komfort na delších cestách.

Zadní lavice je z hlediska prostoru pochopitelně skromnější, ale průměrně rostlý člověk se sem vejde a nikterak netrpí. Kufr s objemem 305 litrů stačí na velký nákup nebo zavazadla pro dva na víkend – zde od Pola nelze čekat žádné překvapení.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Diskuze (66) Další článek: Mercedes-Benz GLC do zásuvky má české ceny. Motory se spotřebou 0,5 l/100 km doplňuje i silný diesel

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta Volkswagen na Heureka.cz