Volkswagen Polo: Čtyřicet let vývoje v praxi [fotogalerie]

Před malou chvílí jsme se vrátili z mezinárodní prezentace omlazeného Volkswagenu Polo. Klasické první dojmy můžete očekávat velmi brzy. V Německu ovšem byla k dispozici kromě různých motorizací současné novinky také úplně první generace. Stačilo pár minut domlouvání a výsledkem byla možnost okusit, jak vypadá u modelu Polo zhruba čtyřicetiletý vývoj.

Volkswagen Polo pro rok 2014 s upraveným vzhledem a novými motory

Volkswagen Polo pro rok 2014 s upraveným vzhledem a novými motory

Přesně řečeno se Volkswagen Polo objevil na trhu v roce 1975, takže své opravdové kulaté výročí oslaví až příští rok. Nicméně vývoj probíhal už od začátku sedmdesátých let. První zájemci si navíc tento malý automobil mohli pořídit už v roce 1974, kdy si odbyl svou světovou premiéru coby Audi 50.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Náš konkrétní exemplář byl vyroben v roce 1977 a v současnosti má najeto přibližně 23 500 km. Pod kapotou je čtyřválec o objemu 0,9 litru s maximálním výkonem 40 koní. Točivý moment končí na 82 Nm. Auto váží pouhých 685 kg, celková hmotnost jen lehce přesahuje jednu tunu. Nejvýše se první Polo rozjede na 132 km/h. Pro úplnost dodejme, že malý Volkswagen měří na délku 3512 mm, široký je 1560 mm a vysoký 1344 mm.

Volkswagen Polo BlueGT: první jízdní dojmy

Volkswagen Polo BlueGT: první jízdní dojmy

Pro srovnání si můžeme vzít třeba základní verzi s tříválcovým MPI o objemu jednoho litru. To dává řidiči k dispozici 60 koní a 95 Nm, v kombinaci s pětistupňovým manuálem zvládne maximálně 161 km/h. Největším rozdílem je samozřejmě hmotnost. Nové Polo téměř přesně začíná tam, kde to první končí. Celková hmotnost nemá daleko k hranici 1600 kg. Čtyřicet let se podepsalo také na rozměrech. Na délku přerostla současná verze svého zakladatele přesně o 46 centimetrů.

A jízda? K dispozici jsme měli jen pár kilometrů, ale i tak to stálo za to. Řidič má před sebou tenoučký volant, pod ním miniaturní páčky, jednoduchý přístrojový štít a nějaký ten ovladač pro ventilaci. Trochu zvyku vyžadují pedály posunuté ke středu vozu, takže sedíte tak trochu šikmo. Motor sice mnoho dynamiky nenabízí, ale překvapí lehké řazení i řízení.

Nový VW Polo: malý suverén z Wolfsburgu

Nový VW Polo: malý suverén z Wolfsburgu

Polo urazilo (stejně jako motorismus vůbec) za poměrně krátkou dobu obří kus cesty. To současné nabídne všechno možné od výkonných motorů, přes zástup asistentů až třeba po funkci Mirror Link. Přesto, kdybych si měl vybrat, beru toho starého. I když je hlučný a moc nejede, za jeho volantem se člověk prostě musí neustále usmívat.

bazar

VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 251 km
Cena: 430 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 164 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků