Nabídka VW nikdy nepřekypovala množstvím otevřených vozů. To se ale možná brzy změní, k Eosu se zřejmě přidá Polo Cabrio.
Kdo vyzkoušel a zblízka viděl Volkswagen Eos, ten by jej označil za ideální kompaktní kabriolet v nižší střední třídě. Prostorově odpovídá Golfu, designově se blíží většímu Passatu. Pro mnohé ideální volba mezi menšími kabriolety, jenže VW půjde možná ještě níže a s Polem Cabrio zamíří směrem dolů proti trpaslíkům na trhu - Nissanu Micra CC nebo Mitsubishi Colt CZC.
Základem pro nový koncept se stal VW Polo GTI. Vývoj a konstrukci dostal odborník na slovo vzatý, německá karosárna Karmann, která stála také u zrodu již zmíněného konkurenta Nissan Micra CC. Dobrou referenci Karmann snad ani nepotřebuje, z jeho úspěšných projektů pro koncern VW ale zmiňme alespoň kabriolet odvozený od nového brouka.
Karmann stavěl na vzdušnosti a světlosti projektu, proto plátěná střecha. O bezpečnost posádky v případě převrácení vozu se stará inovativní Cabrio Overhead Protection System. Ve hře je i tak stále výroba i se skleněnou střechou.
Střešní díl nese elektroluminiscenční panel nahrazující vnější světlo i při zavřené střeše. Polo Cabrio tak jednou provždy poručí větru děšti alespoň na své palubě. Inovativní je také skládání plátěné střechy, které zachovává objemný zavazadlový prostor, což u klasických cécéček prostě nelze. Nabízí tedy plných 148 litrů při stažené střeše a 304 litrů při natažené střeše, v obou případech je zachován neomezený přístup do zavazadelníku.
Typickou volkswagenoidní příď netřeba představovat, zato v případě zádi se děje malá revoluce, na kterou u vozů této značky nejsme zvyklí. Zadní nárazník je vylepšen o opticky výrazný difuzor a centrálně umístěnou dvojici koncovek výfuku.
Koncept přináší zajímavé prvky a v zásadě lze počítat s jeho uvedením do malosériové výroby. Otázkou jen zůstává jeho zacílení na trhu malých kabrioletů. Rozhodně to nebude mít mezi dravými konkurenty lehké.
Volkswagen Polo Cabrio
Volkswagen Polo Cabrio na frankfurtském autosalonu