Doufal jsem, ze se VW konecne chytl za nos a udelal opravdu neco od zakladu noveho - rekuperaci. Jenomze to co oni udelali (alespon podle popisu v clanku), sice technicky rekuperaci pripomina, ale nikdo, krome VW marketingu, tomu rekuperace nerika. Ostatni vyrobci takoveto technice rikaji optimalizovane dobijeni, protoze dokaze "zrekuperovat" pouze par procent brzdne energie. Toyota to prodava jiz dnes ve svem 1.3 motoru a slovo rekuperace nepouzila nikdy. Mezi techniky se rekuperaci rozumi neco, co dokaze zachytit vetsi cast brzdne energie a usetrit tak tedy alespon neco kolem 20ti % spotreby. Opet nas marketingove oddeleni VW vodi za nos. Jako ostatne stale.
Skutečnou rekuperaci najdeš jen u elektrických drážních vozidel. Jednak proto, že u nich je kam proud poslat, t.j. do trakčního vedení a jednask proto, že mají elektromotor/generátor dostatečného výkonu.U osobních aut neexistuje ani jedna tato podmínka. Současné baterie nepojmou potřebný objem energie ze skutečné regenerace a elektromotory hybridů jsou svým výkonem jen zlomečkem výkonu brzd. A brzdit tunu a půl těžký automobil elektromotorem o výkonu 15kW je opravdu k smíchu. Bude to zpomalovat plusminus stejně jako by to stejným motorem zrychlovalo. :-/
Pokud bude pravdivá spotřeba 3,3l/100km, pak půjde prius do hrobu.
Jakmile slevní li-ion baterie, tak se Prius nemusí bát, protože "starý" Prius jezdí s li-ion baterkama za 1,9 litru ;-)http://www.hybrid.cz/novinky/toyota-prius-se-spotrebou-1-9-l-100-km
pravdivá spotřeba 3,3l/100km, VW lze nebude ;-)
Dnes už trošku archaický Citroen AX s naftovým motorem 1.4 při trošce snažení umí v podstatě taky takovou spotřebu bez všech těch vymožeností. AX má myslím zápis v Guinnessově knize rekordů s výše jmenovaným motorem za spotřebu něco kolem 3,5L(už nevím přesně).
Pokud si vzpomínám, tak ve staré dieslové OI, kterou už tedy delší dobu nemám bylo v papírech taky jako mix 3,9 l/100km. Navíc hodnota kombinované spotřeby u starých aut (kolem roku 1990) se udávala podle jiné metodiky. Prostě papír snese opravdu hodně.
Starý motor 1.9 TDI 81kW měl při 90km/h psanou spotřebu 3.7 l/100.
A umí to při Euro 5?
To sice neumí, ale před 20 roky žádné Euro nebylo, že.
To ne, ale pak zde je tedy srování na nic. Pokud ten motor musí plnit spoustu norem, pak bohužel je svázán a již to tak dokonalé v ohledu na spotřebu není. Druho uvěcí také je, že toto Polo váží 2x tolik co ten Citroen, takže potřebují více energie k pohybu.Tudíž srování co bylo kdysi je svým způsobem na nic. Je tam tolik odlišných parametrů, které znemožňují srovnávat.
Zase onen AX neměl všecny ty věci jako start stop, elektronicky řízené vstřikování, pneu s nízkým val. odporem. Nevím přesně kolik AX s 1.4 nafťákem vážil, ale nemyslím, že to bude kdovíjak málo.
Nakych 850 kilo. Opravdu spickovy motor 1,4 a pak 1,5 D
735 tuším.
Nevim no ja mel 1.4 GTi a mela 750 a to byla lehci nez serie tak sem myslel ze diesel bude tezsi :)
On je také podstatný rozdíl v tom, jestli s tím "lze jet" s motýlí nohou a optimálních podmínkách za 3,4 a nebo jestli to má kombinovanou spotřebu dle normy 3,3. A to je nebe a dudy. Ale to o emisích a hmotnosti amozřejmě platí rovněž.
Kdyz to bude mit prodejni uspech jak Lupo 3L, tak se Prius nemusi vubec bat. :-D
Hmm, jenže tohle je na rozdíl od lupa auto
kdyby to ještě mělo elektrický pohon kompresoru klimatizace, bylo by to smysluplné. Jenže to už by nešlo se standardním alternátorem.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.