Volkswagen Polo BlueMotion: spotřeba jen 3,3 l nafty na 100 km

V souvislosti s uvedením nové generace modelu Polo (představili jsme vám ji na tomto místě) představila automobilka Volkswagen v Ženevě svoji studii Polo BlueMotion, zaměřenou, jak jinak, na ekologii. Svým pojetím navazuje na někdejší Lupo a největším lákadlem nové studie bude bezesporu spotřeba jen 3,3 l nafty na 100 kilometrů při kombinovaném způsobu jízdy. Pravděpodobnost uvedení nového typu do výroby je údajně velmi vysoká, před uvedením na trh však musí být nejprve zcela dokončen vývoj nové pohonné jednotky 1,2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Na tomto cíli v současné době usilovně pracuje tým pod vedením šéfa vývoje Dr. Ulricha Hackenberga. Technická specifika zahrnují automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie údajně snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

Na studii Polo BlueMotion, která váží jen 1080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na 15palcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o dalších 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %. Mezi další zajímavosti studie Polo BlueMotion prezentované v Ženevě patří interiér „Power On“ a multifunkční displej indikující zařazený rychlostní stupeň a tlak v pneumatikách. Navenek je vůz vyveden v nové barvě s názvem „Emotion blue“.

Regenerativní brzdění pomáhá využívat energii, která by jinak byla ztracena. Během zpomalení či brzdění ve studii Polo BlueMotion (tj. kdykoli řidič pustí pedál plynu nebo brzdí) je zvýšeno dobíjecí napětí v alternátoru, což efektivně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která dobijí baterii vozu. Díky specifické řídicí jednotce alternátoru, která reguluje optimální dobíjení baterie, je také možné při rozjezdu či při jízdě konstantní rychlostí naopak dobíjecí napětí snížit, a dokonce lze alternátor i zcela odpojit. Výsledkem je snížení zátěže motoru a lepší hospodárnost provozu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo BlueMotion
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků