Volkswagen Polo BlueMotion: spotřeba jen 3,3 l nafty na 100 km

V souvislosti s uvedením nové generace modelu Polo (představili jsme vám ji na tomto místě) představila automobilka Volkswagen v Ženevě svoji studii Polo BlueMotion, zaměřenou, jak jinak, na ekologii. Svým pojetím navazuje na někdejší Lupo a největším lákadlem nové studie bude bezesporu spotřeba jen 3,3 l nafty na 100 kilometrů při kombinovaném způsobu jízdy. Pravděpodobnost uvedení nového typu do výroby je údajně velmi vysoká, před uvedením na trh však musí být nejprve zcela dokončen vývoj nové pohonné jednotky 1,2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Na tomto cíli v současné době usilovně pracuje tým pod vedením šéfa vývoje Dr. Ulricha Hackenberga. Technická specifika zahrnují automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie údajně snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

Na studii Polo BlueMotion, která váží jen 1080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na 15palcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o dalších 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %. Mezi další zajímavosti studie Polo BlueMotion prezentované v Ženevě patří interiér „Power On“ a multifunkční displej indikující zařazený rychlostní stupeň a tlak v pneumatikách. Navenek je vůz vyveden v nové barvě s názvem „Emotion blue“.

Regenerativní brzdění pomáhá využívat energii, která by jinak byla ztracena. Během zpomalení či brzdění ve studii Polo BlueMotion (tj. kdykoli řidič pustí pedál plynu nebo brzdí) je zvýšeno dobíjecí napětí v alternátoru, což efektivně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která dobijí baterii vozu. Díky specifické řídicí jednotce alternátoru, která reguluje optimální dobíjení baterie, je také možné při rozjezdu či při jízdě konstantní rychlostí naopak dobíjecí napětí snížit, a dokonce lze alternátor i zcela odpojit. Výsledkem je snížení zátěže motoru a lepší hospodárnost provozu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo BlueMotion
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků