Volkswagen Polo BlueMotion, auto pro milovníky economy run

Volkswagen představil v Ženevě model Polo, který prošel mírnou modifikací karosérie, dostal upravený motor a převodovku. Díky provedeným změnám dosahuje Polo BlueMotion velmi nízké spotřeby pod čtyři litry paliva na 100 km.
Volkswagen Polo BlueMotion, auto pro milovníky economy run

Představovat Volkswagen Polo by dnes bylo zbytečné, ovšem Volkswagen jde s dobou a do Ženevy přivezl své úsporné Polo s označením BlueMotion. Srdcem tohoto auta je naftový motor o objemu 1,4 TDI o výkonu 59 kW (80 k). S ním  zvládne Polo sprint na stovku za slušných 12,8 s a dosáhne maximální rychlosti 176 km/h. Přes stejný motor dokáže BlueMotion jezdit se spotřebou až o 0,5 litru menší, než běžné Polo. Kombinované spotřeby 3,9 litru na 100 km bylo dosaženo relativně jednoduchými úpravami. Polo BlueMotion dostalo pozměněnou přední masku, čímž bylo dosaženo lepšího součinitele aerodynamického odporu. Spolu s delšími převody v pětistupňovém manuálu a upravenému software v řídící jednotce motoru pak dokáže jezdit s menší spotřebou.

Nové Polo BlueMotion však nezůstane pouze na papíře. Od léta tohoto roku bude dodáváno na vybrané trhy Evropské Unie. Bohužel, Česká republika mezi tyto trhy nepatří, ovšem nic nebrání tom, abyste si vůz zakoupili v sousedním Německu, či Rakousku. K sériové výbavě 3D Pola pak mj. patří kola z lehké slitiny s pneu 165/70, aerodynamický kit, přední a boční airbagy, ABS, el. ovládaná okna, multifunkční display, elektro-hydraulické servo řízení a další.

Polo BlueMotion je prvním vozem, které chce VW přinést na trh a které mají přinést nemalou úsporu paliva. V brzké době budou následovat i další modely s označením BlueMotion.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Polo BlueMotion v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Polo BlueMotion

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků