Volkswagen Polo BlueMotion, auto pro milovníky economy run

Volkswagen představil v Ženevě model Polo, který prošel mírnou modifikací karosérie, dostal upravený motor a převodovku. Díky provedeným změnám dosahuje Polo BlueMotion velmi nízké spotřeby pod čtyři litry paliva na 100 km.
Volkswagen Polo BlueMotion, auto pro milovníky economy run

Představovat Volkswagen Polo by dnes bylo zbytečné, ovšem Volkswagen jde s dobou a do Ženevy přivezl své úsporné Polo s označením BlueMotion. Srdcem tohoto auta je naftový motor o objemu 1,4 TDI o výkonu 59 kW (80 k). S ním  zvládne Polo sprint na stovku za slušných 12,8 s a dosáhne maximální rychlosti 176 km/h. Přes stejný motor dokáže BlueMotion jezdit se spotřebou až o 0,5 litru menší, než běžné Polo. Kombinované spotřeby 3,9 litru na 100 km bylo dosaženo relativně jednoduchými úpravami. Polo BlueMotion dostalo pozměněnou přední masku, čímž bylo dosaženo lepšího součinitele aerodynamického odporu. Spolu s delšími převody v pětistupňovém manuálu a upravenému software v řídící jednotce motoru pak dokáže jezdit s menší spotřebou.

Nové Polo BlueMotion však nezůstane pouze na papíře. Od léta tohoto roku bude dodáváno na vybrané trhy Evropské Unie. Bohužel, Česká republika mezi tyto trhy nepatří, ovšem nic nebrání tom, abyste si vůz zakoupili v sousedním Německu, či Rakousku. K sériové výbavě 3D Pola pak mj. patří kola z lehké slitiny s pneu 165/70, aerodynamický kit, přední a boční airbagy, ABS, el. ovládaná okna, multifunkční display, elektro-hydraulické servo řízení a další.

Polo BlueMotion je prvním vozem, které chce VW přinést na trh a které mají přinést nemalou úsporu paliva. V brzké době budou následovat i další modely s označením BlueMotion.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Polo BlueMotion v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Polo BlueMotion

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků