20
Fotogalerie

Volkswagen Polo BlueGT: první jízdní dojmy

Kapitoly článku:


POLOviční GTI

Spotřeba je samozřejmě pouze jedna stránka věci. BlueGT dokáže nabídnout také něco pro sportovně založené řidiče. Poměrně výkonný motor (navíc oproti předchozí 1.4 TSI lehčí o 22 kg) umí s malým autem docela slušně zacvičit. Stovka je otázkou 7,9 s a maximální rychlost činí 210 km/h. Mimochodem Polo GTI s motorem silnějším o 40 koní je na stovce o sekundu rychleji a maximálně umí 229 km/h.

vw_polo_bluegt_14.JPGvw_polo_bluegt_17.JPG 
Když přijde na věc, můžete se s BlueGT na okreskách docela dobře pobavit.

BlueGT se na okreskách určitě neztratí, ale na druhou stranu to také není žádný čistokrevný hot-hatch, ze kterého by vám naskakovala husí kůže pokaždé, když ho uvidíte. Nic jiného po něm ovšem ani nikdo nechce. Zkrátka a dobře to je takové poloviční GTI s nízkou spotřebou. Manželka bude jezdit na dva válce a šetřit jeden litr benzínu za druhým, vy si pak večer auto vypůjčíte a ušetřené litry docela zábavně propálíte. Podvozek je na dovádění za volantem připraven dobře a jízdní vlastnosti ještě dále vylepšuje systém XDS.

Má to cenu?

Abych to shrnul, Polo BlueGT je auto s tak trochu naftovým charakterem. Umí jezdit se spotřebou lehce nad pět litrů, ale dokáže být také pěkně rychlé. Nicméně během celého dnu testování jsem se nemohl zbavit otázky, jak by se při stejném režimu chovala běžná jedna-čtyřka bez systém ACT, respektive jaký má tenhle systém v reálu přínos. Odpověď bohužel neznám. Ale budiž, Polo je docela lehké auto, takže i točivý moment v rozmezí 25 – 100 Nm celkem postačí, nějaký efekt tam asi bude. Navíc Polo s jinou jedna-čtyřkou TSI neseženete, takže je tahle otázka trochu bezpředmětná. Stejný motor se objeví také u větší sedmé generace VW Golf, kde bych si troufal odhadovat, že reálný přínos ACT bude už opravdu malý.

Volkswagen Polo BlueGT je kompromis, ale velmi povedený kompromis a pravdou také zůstává fakt, že podobně koncipované benzinové auto na trhu budete hledat těžko. Jak už jsem zmínil na začátku, „POLOviční GTI“ dorazí na český trh v listopadu. Česká cena ještě nebyla stanovena, ale pohybovat se bude někde mezi 1.2 TSI DSG s cenovkou 343 900 Kč a pořizovací cenou GTI (409 900 Kč).

Technické údaje: Volkswagen Polo BlueGT

Rok • stupeň výbavy
2012 • BlueGT
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 395 cm3
Stupeň komprese
10,5 : 1
Nejvyšší výkon
103 kW (140 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
220 Nm při 1 500 až 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,9 s
Nejvyšší rychlost
210 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
204 l • 882 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní
1 212 kg
Prům. spotřeba: komb.
4,6 l/100 km
Rozvor náprav
2 470 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 443 mm • 1 437 mm
Rozměr pneumatik
215/40 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 064 × 1 682 × 1 462 mm

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud