Volkswagen Polo BlueGT: čiperný šetřílek od 500 000 Kč

Značka Volkswagen představuje nové Polo BlueGT se zážehovým motorem. Jede až 210 km/h a v průměru si řekne o 4,5 l/100 km.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Polo BlueGT
  2. Fotogalerie

Poslání modelu Volkswagen Polo BlueGT je jasné: nabídnout řidiči slušné jízdní výkony v kompaktním balení, nízkou spotřebu a dostupnou pořizovací cenu. Ačkoli s tou to až tak „horké“ nebude, v přepočtu má stát Polo BlueGT takřka o 100 000 Kč dražší než podstatně výkonnější Polo GTI. O pohon modelu Volkswagen Polo BlueGT se stará známý zážehový čtyřválec 1,4 TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním, který dosahuje výkonu 140 koní (103 kW) a točivého momentu 250 Nm. To má vozu zajistit zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosažení nejvyšší rychlosti 210 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo BlueGT: důraz na spotřebu

Vůz si však má díky řadě drobných modifikací v průměru vystačit se spotřebou 4,6 l/100 km a emisemi CO2 o hmotnosti 107 g/km, pokud si však připlatíte za sedmistupňový „automat“ DSG, má být spotřeba nižší o 0,1 l/100 km a emise CO2 klesnou o 2 g/km. Jen pro srovnání: již zmíněné Polo GTI má stejný motor TFSI se shodným točivým momentem, ale výkonem 180 koní (132 kW), díky čemuž jede až 229 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a vykáže průměrnou spotřebu 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se Polo BlueGT liší pouze detaily

Motor nového Pola BlueGT je opatřen odpojováním válců COD, jež při nízkém a částečném zatížení deaktivuje druhý a třetí válec, což údajně v tomto případě přináší úsporu paliva ve výši 0,4 l/100 km. Kromě toho se novinka vyznačuje také řadou aerodynamicky upravených dílů. Za zmínku stojí nový přední nárazník bez mlhovek, prahové obklady, snížená světlá výška a nové sedmnáctipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řídicí jednotka při částečném zatížení odpojuje dva válce

Uvnitř se toho oproti standardním modelům Polo (Auto roku 2010) mnoho nezměnilo, za zmínku stojí snad jen sedadla se zdůrazněnou boční oporou a upravený informační displej na přístrojovém štítě, jenž řidiče informuje o tom, kdy je režim COD aktivní (snad aby jej motivoval k tomu nešlapat na plynový pedál…).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se toho mnoho nezměnilo

V Německu byla cena nového modelu Volkswagen Polo BlueGT stanovena na částce 19 650 Euro včetně DPH, což je něco přes půl milionu Kč. Zavání to poněkud systémem „nechci slevu zadarmo“. Zatím nejdražší Polo GTI totiž nabízí podstatně lepší jízdní výkony a v současnosti v ceníku figuruje s částkou 409 900 Kč…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Polo BlueGT
  2. Fotogalerie
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 31 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků