Volkswagen Polo BlueGT: čiperný šetřílek od 500 000 Kč

Značka Volkswagen představuje nové Polo BlueGT se zážehovým motorem. Jede až 210 km/h a v průměru si řekne o 4,5 l/100 km.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Polo BlueGT
  2. Fotogalerie

Poslání modelu Volkswagen Polo BlueGT je jasné: nabídnout řidiči slušné jízdní výkony v kompaktním balení, nízkou spotřebu a dostupnou pořizovací cenu. Ačkoli s tou to až tak „horké“ nebude, v přepočtu má stát Polo BlueGT takřka o 100 000 Kč dražší než podstatně výkonnější Polo GTI. O pohon modelu Volkswagen Polo BlueGT se stará známý zážehový čtyřválec 1,4 TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním, který dosahuje výkonu 140 koní (103 kW) a točivého momentu 250 Nm. To má vozu zajistit zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosažení nejvyšší rychlosti 210 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo BlueGT: důraz na spotřebu

Vůz si však má díky řadě drobných modifikací v průměru vystačit se spotřebou 4,6 l/100 km a emisemi CO2 o hmotnosti 107 g/km, pokud si však připlatíte za sedmistupňový „automat“ DSG, má být spotřeba nižší o 0,1 l/100 km a emise CO2 klesnou o 2 g/km. Jen pro srovnání: již zmíněné Polo GTI má stejný motor TFSI se shodným točivým momentem, ale výkonem 180 koní (132 kW), díky čemuž jede až 229 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a vykáže průměrnou spotřebu 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se Polo BlueGT liší pouze detaily

Motor nového Pola BlueGT je opatřen odpojováním válců COD, jež při nízkém a částečném zatížení deaktivuje druhý a třetí válec, což údajně v tomto případě přináší úsporu paliva ve výši 0,4 l/100 km. Kromě toho se novinka vyznačuje také řadou aerodynamicky upravených dílů. Za zmínku stojí nový přední nárazník bez mlhovek, prahové obklady, snížená světlá výška a nové sedmnáctipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řídicí jednotka při částečném zatížení odpojuje dva válce

Uvnitř se toho oproti standardním modelům Polo (Auto roku 2010) mnoho nezměnilo, za zmínku stojí snad jen sedadla se zdůrazněnou boční oporou a upravený informační displej na přístrojovém štítě, jenž řidiče informuje o tom, kdy je režim COD aktivní (snad aby jej motivoval k tomu nešlapat na plynový pedál…).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se toho mnoho nezměnilo

V Německu byla cena nového modelu Volkswagen Polo BlueGT stanovena na částce 19 650 Euro včetně DPH, což je něco přes půl milionu Kč. Zavání to poněkud systémem „nechci slevu zadarmo“. Zatím nejdražší Polo GTI totiž nabízí podstatně lepší jízdní výkony a v současnosti v ceníku figuruje s částkou 409 900 Kč…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Polo BlueGT
  2. Fotogalerie

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků