Volkswagen Polo 3D: změny jen pro oko

Bezmála půl roku po odhalení nového VW Polo se představuje i jeho dostupnější a sportvoněji vyhlížející třídveřová verze.

Zatímco Volkswagen Polo páté generace, s nímž jsme se mohli seznámit již na autosalonu v Ženevě, přišel na náš trh již koncem května, s jeho třídveřovou variantou si Volkswagen dal poněkud načas a pro jeho představení zvolil až frankfurtské kongresové centrum.

Hned na úvod třeba konstatovat, že z hlediska konstrukčního se v podstatě nic nezměnilo, a tak si jen zrekapitulujme, to s čím už přišla pětidveřová varianta. Polo si tedy zachovalo stejné rozměry (3 970 mm x 1 682 mm x 1 485 mm) a stejný údaj zůstal i u informace o objemu zavazadlového prostoru. Ten činí 280 litrů, s tím, že po sklopení zadních sedadel se může tento prcek pochlubit až objemem 952 l. Nevyplývá tedy z toho nic jiného, než že drobnými úpravami prošla pouze boční okna a pochopitelně došlo k prodloužení předních dveří a eliminaci těch zadních.
Z čistě estetického hlediska budí třídvěřové Polo trochu sportovnější a dynamičtější dojem než jeho praktičtější sourozenec, do vínku však dostal téměř to samé. Polo pro skromnější bude zpočátku k dispozici s jedním z šesti agregátů a na výběr bude již tradičně ze tří variant výbavy - Trendline, Comfortline a nejvyšší Highline.
Nabídka agregátů obsahuje i několik vcelku zajímavých novinek. Cenově nejdostupnějším agregátem bude dobře známý tříválec 1,2 (HTP) ve dvou výkonnostních verzích, se 44 kW a 51 kW. Chcete-li se tříválcům vyhnout, máte na výběr silnější 1,4l s výkonem 63 kW. Vrcholný agregát nabídky přeplňovaný 1,2 TSI s výkonem 77 kW je pak typickou ukázkou downsizingu, jenž právě Volkswagen ve značné míře prosazuje u mnoha svých modelů.
Pro příznivce dieselových agregátů je k dispozici prozatím 1,6 litrový čtyřválec s technologii vstřikování common-rail, který se ale dodává ve třech variantách a to s výkonem 55 kW, 66 kW a 77 kW.
Bez zajímavosti jistě není to, že brzy do nabídky přibude i motor 1,2 TDi s výkonem 55 kW, jenž bude standardem u úsporné verze BlueMotion, přičemž právě tento vůz se bude vyznačovat až magickou kombinovanou spotřebou pod hranicí 3,5 l/100 km.
Třídveřová novinka, která se již začala vyrábět ve španělské Pamploně, se krátce po svém uvedení ve Frankfurtu dostane na většinu důležitých evropských trhů. U nás by prodeje měly odstartovat nejpozději koncem října.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
VW Polo 3D
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků