Volkswagen Polo 3D: změny jen pro oko

Bezmála půl roku po odhalení nového VW Polo se představuje i jeho dostupnější a sportvoněji vyhlížející třídveřová verze.

Zatímco Volkswagen Polo páté generace, s nímž jsme se mohli seznámit již na autosalonu v Ženevě, přišel na náš trh již koncem května, s jeho třídveřovou variantou si Volkswagen dal poněkud načas a pro jeho představení zvolil až frankfurtské kongresové centrum.

Hned na úvod třeba konstatovat, že z hlediska konstrukčního se v podstatě nic nezměnilo, a tak si jen zrekapitulujme, to s čím už přišla pětidveřová varianta. Polo si tedy zachovalo stejné rozměry (3 970 mm x 1 682 mm x 1 485 mm) a stejný údaj zůstal i u informace o objemu zavazadlového prostoru. Ten činí 280 litrů, s tím, že po sklopení zadních sedadel se může tento prcek pochlubit až objemem 952 l. Nevyplývá tedy z toho nic jiného, než že drobnými úpravami prošla pouze boční okna a pochopitelně došlo k prodloužení předních dveří a eliminaci těch zadních.
Z čistě estetického hlediska budí třídvěřové Polo trochu sportovnější a dynamičtější dojem než jeho praktičtější sourozenec, do vínku však dostal téměř to samé. Polo pro skromnější bude zpočátku k dispozici s jedním z šesti agregátů a na výběr bude již tradičně ze tří variant výbavy - Trendline, Comfortline a nejvyšší Highline.
Nabídka agregátů obsahuje i několik vcelku zajímavých novinek. Cenově nejdostupnějším agregátem bude dobře známý tříválec 1,2 (HTP) ve dvou výkonnostních verzích, se 44 kW a 51 kW. Chcete-li se tříválcům vyhnout, máte na výběr silnější 1,4l s výkonem 63 kW. Vrcholný agregát nabídky přeplňovaný 1,2 TSI s výkonem 77 kW je pak typickou ukázkou downsizingu, jenž právě Volkswagen ve značné míře prosazuje u mnoha svých modelů.
Pro příznivce dieselových agregátů je k dispozici prozatím 1,6 litrový čtyřválec s technologii vstřikování common-rail, který se ale dodává ve třech variantách a to s výkonem 55 kW, 66 kW a 77 kW.
Bez zajímavosti jistě není to, že brzy do nabídky přibude i motor 1,2 TDi s výkonem 55 kW, jenž bude standardem u úsporné verze BlueMotion, přičemž právě tento vůz se bude vyznačovat až magickou kombinovanou spotřebou pod hranicí 3,5 l/100 km.
Třídveřová novinka, která se již začala vyrábět ve španělské Pamploně, se krátce po svém uvedení ve Frankfurtu dostane na většinu důležitých evropských trhů. U nás by prodeje měly odstartovat nejpozději koncem října.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
VW Polo 3D
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků