Volkswagen po létech omezuje výrobu v Německu, stojí i závod Audi

Nejvýznamnější německé automobilky pociťovaly dosud dopady ekonomické recese mírněji než jejich konkurenti, nyní však dělají čaru přes rozpočet i jim.

Problémy totiž dopadly i na německou jedničku Volkswagen, který po dlouhých 25 letech omezuje výrobu ve svých německých závodech. A to velmi významně - do konce února zastavil své montáźní linky ve všech koncernových závodech ve Wolfsburgu, Emdenu, Hannoveru, Zwickau i Drážďanech. Doma tak zůstanou dvě třetiny z celkem 92 000 zaměstnanců firmy.

Již minulý týden se přitom zastavila továrna Volkswagenu v Bratislavě. Ostatní světové továrny firmy zatím jedou bez omezení a to zejména kvůli zvýšené poptávce po modelech jako Fox a Polo, jejichž prodeje žene vpřed německé šrotovné a které se paradoxně vyrábí převážně mimo německé území.

Nově se omezení výroby dotkla i prémiového Audi a to jak v německém Ingolstadtu, tak v maďarském Györu. Tamní fabrika je od včerejšího dne rovněž zcela odstavena až do 1. března.

Volkswagen loni prodal 6,23 milionu aut, letos očekává snížení prodejů o 10-12 procent. Lednový propad prodejů VW ale činil 20 procent a nedá se očekávat, že by si v průběhu roku polepšil. Přesto se zatím s recesí potýká lépe než většina konkurence, celosvětový pokles prodejů v lednu činil 27 procent.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky