Volkswagen po létech omezuje výrobu v Německu, stojí i závod Audi

Nejvýznamnější německé automobilky pociťovaly dosud dopady ekonomické recese mírněji než jejich konkurenti, nyní však dělají čaru přes rozpočet i jim.

Problémy totiž dopadly i na německou jedničku Volkswagen, který po dlouhých 25 letech omezuje výrobu ve svých německých závodech. A to velmi významně - do konce února zastavil své montáźní linky ve všech koncernových závodech ve Wolfsburgu, Emdenu, Hannoveru, Zwickau i Drážďanech. Doma tak zůstanou dvě třetiny z celkem 92 000 zaměstnanců firmy.

Již minulý týden se přitom zastavila továrna Volkswagenu v Bratislavě. Ostatní světové továrny firmy zatím jedou bez omezení a to zejména kvůli zvýšené poptávce po modelech jako Fox a Polo, jejichž prodeje žene vpřed německé šrotovné a které se paradoxně vyrábí převážně mimo německé území.

Nově se omezení výroby dotkla i prémiového Audi a to jak v německém Ingolstadtu, tak v maďarském Györu. Tamní fabrika je od včerejšího dne rovněž zcela odstavena až do 1. března.

Volkswagen loni prodal 6,23 milionu aut, letos očekává snížení prodejů o 10-12 procent. Lednový propad prodejů VW ale činil 20 procent a nedá se očekávat, že by si v průběhu roku polepšil. Přesto se zatím s recesí potýká lépe než většina konkurence, celosvětový pokles prodejů v lednu činil 27 procent.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků