Volkswagen po létech omezuje výrobu v Německu, stojí i závod Audi

Volkswagen po létech omezuje výrobu v Německu, stojí i závod Audi

Nejvýznamnější německé automobilky pociťovaly dosud dopady ekonomické recese mírněji než jejich konkurenti, nyní však dělají čaru přes rozpočet i jim.

Problémy totiž dopadly i na německou jedničku Volkswagen, který po dlouhých 25 letech omezuje výrobu ve svých německých závodech. A to velmi významně - do konce února zastavil své montáźní linky ve všech koncernových závodech ve Wolfsburgu, Emdenu, Hannoveru, Zwickau i Drážďanech. Doma tak zůstanou dvě třetiny z celkem 92 000 zaměstnanců firmy.

Již minulý týden se přitom zastavila továrna Volkswagenu v Bratislavě. Ostatní světové továrny firmy zatím jedou bez omezení a to zejména kvůli zvýšené poptávce po modelech jako Fox a Polo, jejichž prodeje žene vpřed německé šrotovné a které se paradoxně vyrábí převážně mimo německé území.

Nově se omezení výroby dotkla i prémiového Audi a to jak v německém Ingolstadtu, tak v maďarském Györu. Tamní fabrika je od včerejšího dne rovněž zcela odstavena až do 1. března.

Volkswagen loni prodal 6,23 milionu aut, letos očekává snížení prodejů o 10-12 procent. Lednový propad prodejů VW ale činil 20 procent a nedá se očekávat, že by si v průběhu roku polepšil. Přesto se zatím s recesí potýká lépe než většina konkurence, celosvětový pokles prodejů v lednu činil 27 procent.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků