Nejvýznamnější německé automobilky pociťovaly dosud dopady ekonomické recese mírněji než jejich konkurenti, nyní však dělají čaru přes rozpočet i jim.
Problémy totiž dopadly i na německou jedničku Volkswagen, který po dlouhých 25 letech omezuje výrobu ve svých německých závodech. A to velmi významně - do konce února zastavil své montáźní linky ve všech koncernových závodech ve Wolfsburgu, Emdenu, Hannoveru, Zwickau i Drážďanech. Doma tak zůstanou dvě třetiny z celkem 92 000 zaměstnanců firmy.
Již minulý týden se přitom zastavila továrna Volkswagenu v Bratislavě. Ostatní světové továrny firmy zatím jedou bez omezení a to zejména kvůli zvýšené poptávce po modelech jako Fox a Polo, jejichž prodeje žene vpřed německé šrotovné a které se paradoxně vyrábí převážně mimo německé území.
Nově se omezení výroby dotkla i prémiového Audi a to jak v německém Ingolstadtu, tak v maďarském Györu. Tamní fabrika je od včerejšího dne rovněž zcela odstavena až do 1. března.
Volkswagen loni prodal 6,23 milionu aut, letos očekává snížení prodejů o 10-12 procent. Lednový propad prodejů VW ale činil 20 procent a nedá se očekávat, že by si v průběhu roku polepšil. Přesto se zatím s recesí potýká lépe než většina konkurence, celosvětový pokles prodejů v lednu činil 27 procent.