Volkswagen: plug-in hybridy až v roce 2015

19 komentářů

neodborník
6. září • 6:33

A už ti "Japonci a Američané" něco praktického opravdu hromadně vyrábějí, nebo se jenom "předbíhají" ?

ZocelenyDrapalik
6. září • 11:25

Na problemy s ropou reaguje Toyota zpravou o urychleni hybridni technologie, koncern o jejim odlozeni. Typycke. Plugin Toyota Prius nastupuje prvni dny roku 2009, tj. za 4 mesice. Plugin Chevrolet Volt a pribuzny Opel v roce 2010. Japonci zhruba take v te dobe. Dnes uz jsou ta auta v podstate konstrukcne hotova. Rok trvaji testy a zavedeni do vyroby. Auta s rokem vyroby 2015 jeste nejsou ani na papire. Ja myslim, ze tato zprava je opet jeden z marketingovych skvostu koncernu ve stylu, "kupujte uzasna TDI, stejne vam nic jineho jeste leta nanabidneme". Ve skutecnosti jim ale nic jineho nezbyde. Nenabidnou oni, nabidnou jini. Koncern, ktery chce byt svetovou jednickou, preci nemuze prijit s moderni technologii jako posledni. A nebo muze? Jinak si jiz dnes zadelavaji na budouci tezkou krizi srovnatelnou s propadem americkych automobilek dnes. Ocekavam tiskovou zpravu o 'urychleni nasazeni plugin hybridu" v okamziku kdy koncern konecne prekona technologickou ztratu, kterou kratkozrakou politikou ignorace hybridni technologie ziskal a zakaznici jim zacnou odchazet ke konkurenci.

Petr1968
6. září • 18:13

Problém s ropou bude tak za 30 let:-D A za 20 let s cikány :-D:-D

petr
7. září • 18:19

S cikány by problém být neměl, nedávno ukazovali reportáž, kde nějaký cikán z ČR dostal v Kanadě azyl, takže můžeme úspěšně začít s exportem ve velkém :-D
Když udržíme import ze Slovenska pod hodnotou exportu do Kanady, tak během 20 let bude problém vyřešen ;-) Teda pokud nám to Kanada nebude zase kazit zavedením víz :-D

Zelí
7. září • 13:20

Oblíbený výrok Miloše Zemana zní : Nač sundávat kalhoty, když brod je ještě daleko.

H2O
6. září • 18:12

Souhlasim, ze VW zanedbal vyzkum(resp.delal trilitrove auto)a ted ma ztratu vyvoje jedne automobilove generace. Tezko to dozenou, nebot Japonci(Toyota) usilovne pracovali na hybridech a nove elektronice pro auta. Bylo to videt i driv, kdyz MB a BMW osazovali auta technikou, ktera selhavala jen aby dobehli pomyslnou ztratu. Sice tenhle princip sel naprosto proti "nemecka kvalite", ale nic jineho jim vlastne nezbylo. Podobne tomu bude i hybridu kde Nemcum ujel vlak, o Francouzech a Italech ani nemluve. Je videt u Hondy, jak museli zabrat aby rychle dali na trh vozidlo s dualnim pohonem se spoustou much, aby byli "in". B-]

ZocelenyDrapalik
6. září • 23:28

No jo. Starej Pech vymejslel trilitrovy a pak podivny jednolitrovy auto. Pak postavil Phaeton a Veyrona, ktery se nikdy nezaplatej. A ted odsunul technologii, ktera bude trhakem pristich nekolik let , v podstate na neurcito - 7 let to prelozeno do normalni reci znamena - "vubec netusime, kdy to budeme vyrabet a zda vubec". Francouzi, rekl bych, na necem usilovne pracuji - viz cela rada hybridnich konceptu vcetne plugin od Citroenu vloni.

Slaine
6. září • 23:19

Jasně, BMW a MB jsou pozadu a jen taktak se v technologii dotahují na Toyotu :-D Budíček.

petr
7. září • 18:13

On mluvil o hybridech a tam BMW i MB zaostávají, to je holá skutečnost. Toyota sériově vyrábí a prodává Toyotu Prius, Lexus GS, Lexus LS a Lexus RX. U Lexusu se prodá tuším 60% nových vozů s hybridním pohonem.
Tak a teď mi vyjmenuj hybridní vozy BMW a Mercedesu které si normální člověk může bězně koupit :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
neodborník
7. září • 20:57

Tak a teď napište kolik hybridních Lexusů se letos prodalo, prosím konkrétně v kusech a kolik nehybridních M-B, BMW. Ještě by neškodilo kdyby někdo vysvětlil tu praktickou část, jako je velikost kufru.

petr
7. září • 22:15

Tak co jsem našel, tak v Evropě bylo v roce 2006 prodáno 13.200 hybridních Lexusů, loni (2007) to bylo 16.800 kusů (jen v Evropě).
Prius dosáhl na začátku tohoto roku 1.000.000 prodaných kusů na celém světě (od roku 1997).
Co se USA týče, tak bylo jenom loni prodáno 257.756 hybridních Toyot a 19.985 hybridních Lexusů, dohromady tedy 277.741 hybridních vozů prodaných jen v USA. BMW prodalo loni v USA 335.840 aut včetně Mini (v Evropě 450.000), celosvětově prodalo loni BMW 1.276.793 aut.Můžeš mi vysvětlit co mají prodeje a velikost kufru společného s tím, že jsou BMW a Mercedes technicky v hybridech 11 let pozadu za Toyotou ? Jinak Lexus LS má kufr 325 litrů (BMW 7 má 500 litrů), Lexus GS má 280 litrů (BMW 5 má 520), Lexus RX má 439 litrů (BMW X5 má 620 a BMW X3 má 480 litrů). Jestli vybíráš auta podle velikosti kufru, tak si kup Octávku, ta má 560 litrů, kam se na ni hrabe BMW 7 :-D

neodborník
8. září • 13:23

K čemu je dobrá takzvaná "technická vyspělost", kromě reklamy ? Jenom jsem chtěl naznačit, že podstatnější údaj jsou prodeje a tedy počty zákazníků, kteří sami rozhodli co je pro ně dobré (aut shybridním pohonem se prodalo méně než s klasickým, že?), ne dobrovolní agitátoři. Kolik procent lidí nezajímá velikost kufru, ani nikdy kufr nepotřebuje, znáte někoho takového ? Kolik lidí zajímá co jejich auto pohání vpřed? Doufám, že se nechytnete posledního stébla, "ekologie" !

petr
8. září • 21:53

Tak se podívej na ty prodeje ještě jednou, prodeje hybridů rostou každý rok o desítky procent. Dále když se podíváš na prodeje v USA, tak Toyota prodala 277.741 aut s hybridním pohonem (Prius, Camry, Thundra, GS, LS a RX). BMW bez Mini prodala loni v USA cca 300.000 vozů (BMW 1,3,5,6,7,X3,X6,Z4). Dále loni bylo prodáno v USA cca 150.000 Priusů, ten je řazen do střední třídy, tedy konkurent BMW 3, no a BMW 3 se loni prodalo cca 140.000 kusů :-D
V rámci třídy to tedy alespoň v USA BMW projelo i v prodejích. Prodeje BMW v USA klesají, prodeje hybridů stoupají, takže možná že letos (možná až příští rok) prodá Toyota v USA víc hybridů než BMW "běžných" aut :-PKdyž tu naši diskuzi shrnu, tak se shodneme na 3 věcech:
1) hybridů se prodá míň než nehybridních aut (jaké to překvapení vzhledem k nabídce :-D )
2) hybridy mají menší kufr
3) BMW v hybridní technologii těžce zaostává o víc než 11 let

neodborník
8. září • 22:29

ad 3, proč zaostává, prostě nevyrábí, stejně jako velká většina automobilových výrobců na celém světě, vím, "předhánějí se". A přesto,světe div se, svět se nezbořil.

petr
7. září • 18:34

Aby to bylo kompletní, tak přidám "timeline" :-D
1997 - sériová výroba Toyoty Prius (pouze v Japonsku) - model NHW10
2001 - nová genreace Toyoty Prius (prodej po celém světě) - model NHW11
2004 - nová generace Toyoty Prius (současný model) - model NHW20
2005 - hybridní Lexus RX 400h
2006 - hybridní Lexus GS 450h
2007 - hybridní Lexus LS 600h

Petr1968
6. září • 18:13

A Němcům žádný vlak neujel:-D

palatin Thurzo
6. září • 1:03

Je to mozne ?!

Standa
6. září • 12:35

Když ohlásili plug-in hybridy na rok 2009, tak se mi to zdálo až podezřele optimistické. :-/

Jirasek
6. září • 11:01

Taky se divim ze az v roce 2015 ! :-O

Doporučujeme

Články odjinud