Volkswagen Phaeton se přesouvá až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Příští Phaeton se s nejvyšší pravděpodobností nebude vyrábět ve skleněné továrně v Drážďanech, ale na stejné lince jako třeba Audi A8. Vznikne i plně elektrický model.
Volkswagen Phaeton se přesouvá až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Ačkoli byl luxusní Volkswagen Phaeton trnem v patě ekonomického oddělení automobilky, vyráběl se a vyrábět se bude. Nová generace se octila v ohrožení nejen kvůli aféře Dieselgate, ale také kvůli špatným obchodním výsledkům první generace, nicméně vedení projekt poslalo dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton byl velmi zvláštní. Výroba byla tak drahá, že na něm automobilka nikdy nevydělávala. Zákazníci si stěžovali i na vysoké provozní náklady

Přijde ale se zpožděním. Prozatím to vypadá, že se nový Phaeton odsouvá až za rok 2020. I když dostane i konvenční spalovací motor, například úplně nový šestilitrový dvanáctiválec, bude to s vysokou pravděpodobností ve všech verzích plug-in hybrid. Vznikne i plně elektrický model, píše britský Autocar. Techniku si vypůjčí od slibovaného elektrického Audi.

Bugatti Chiron a VW Phaeton unikají koncernovým škrtům

Bugatti Chiron a VW Phaeton unikají koncernovým škrtům

S Audi souvisí i další novinka. Příští Phaeton se s nejvyšší pravděpodobností nebude vyrábět ve skleněné továrně v Drážďanech, ale na stejné lince jako třeba Audi A8. S ním bude sdílet technický základ, takže se ušetří nějaké peníze na logistice.

První generace Phaetonu se začala vyrábět na konci roku 2001. Vydupal si ji přímo Ferdinand Piech a nikdy se nejednalo o úspěšný model, i když bylo vyrobeno přes 80 000 kusů. Phaeton byl příliš komplikovaný, příliš těžký a extrémně drahý na výrobu. Vyráběl se v běžném i prodlouženém provedení. Z technických zajímavostí nabízel třeba motor 5.0 V10 TDI, tehdy nejsilnější diesel na trhu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků