Volkswagen Phaeton se přesouvá až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Příští Phaeton se s nejvyšší pravděpodobností nebude vyrábět ve skleněné továrně v Drážďanech, ale na stejné lince jako třeba Audi A8. Vznikne i plně elektrický model.
Volkswagen Phaeton se přesouvá až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Ačkoli byl luxusní Volkswagen Phaeton trnem v patě ekonomického oddělení automobilky, vyráběl se a vyrábět se bude. Nová generace se octila v ohrožení nejen kvůli aféře Dieselgate, ale také kvůli špatným obchodním výsledkům první generace, nicméně vedení projekt poslalo dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton byl velmi zvláštní. Výroba byla tak drahá, že na něm automobilka nikdy nevydělávala. Zákazníci si stěžovali i na vysoké provozní náklady

Přijde ale se zpožděním. Prozatím to vypadá, že se nový Phaeton odsouvá až za rok 2020. I když dostane i konvenční spalovací motor, například úplně nový šestilitrový dvanáctiválec, bude to s vysokou pravděpodobností ve všech verzích plug-in hybrid. Vznikne i plně elektrický model, píše britský Autocar. Techniku si vypůjčí od slibovaného elektrického Audi.

Bugatti Chiron a VW Phaeton unikají koncernovým škrtům

Bugatti Chiron a VW Phaeton unikají koncernovým škrtům

S Audi souvisí i další novinka. Příští Phaeton se s nejvyšší pravděpodobností nebude vyrábět ve skleněné továrně v Drážďanech, ale na stejné lince jako třeba Audi A8. S ním bude sdílet technický základ, takže se ušetří nějaké peníze na logistice.

První generace Phaetonu se začala vyrábět na konci roku 2001. Vydupal si ji přímo Ferdinand Piech a nikdy se nejednalo o úspěšný model, i když bylo vyrobeno přes 80 000 kusů. Phaeton byl příliš komplikovaný, příliš těžký a extrémně drahý na výrobu. Vyráběl se v běžném i prodlouženém provedení. Z technických zajímavostí nabízel třeba motor 5.0 V10 TDI, tehdy nejsilnější diesel na trhu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků