V roce 2001 ještě nepatřily emise se spotřebou paliva k tolik sledovaným veličinám. Phaeton měl motor W12 a v reálu jezdil za 20 litrů na 100 km. Byl ale i osmiválec a pak i šestiválec.

V roce 2001 ještě nepatřily emise se spotřebou paliva k tolik sledovaným veličinám. Phaeton měl motor W12 a v reálu jezdil za 20 litrů na 100 km. Byl ale i osmiválec a pak i šestiválec.

Volkswagen Phaeton se přesouvá až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Příští Phaeton se s nejvyšší pravděpodobností nebude vyrábět ve skleněné továrně v Drážďanech, ale na stejné lince jako třeba Audi A8. Vznikne i plně elektrický model.

Ačkoli byl luxusní Volkswagen Phaeton trnem v patě ekonomického oddělení automobilky, vyráběl se a vyrábět se bude. Nová generace se octila v ohrožení nejen kvůli aféře Dieselgate, ale také kvůli špatným obchodním výsledkům první generace, nicméně vedení projekt poslalo dál.

Volkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_35.jpgVolkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_48.jpgVolkswagen-Phaeton_with_Long_Wheelbase_2004_1600x1200_wallpaper_01.jpg
Volkswagen Phaeton byl velmi zvláštní. Výroba byla tak drahá, že na něm automobilka nikdy nevydělávala. Zákazníci si stěžovali i na vysoké provozní náklady

Přijde ale se zpožděním. Prozatím to vypadá, že se nový Phaeton odsouvá až za rok 2020. I když dostane i konvenční spalovací motor, například úplně nový šestilitrový dvanáctiválec, bude to s vysokou pravděpodobností ve všech verzích plug-in hybrid. Vznikne i plně elektrický model, píše britský Autocar. Techniku si vypůjčí od slibovaného elektrického Audi.

S Audi souvisí i další novinka. Příští Phaeton se s nejvyšší pravděpodobností nebude vyrábět ve skleněné továrně v Drážďanech, ale na stejné lince jako třeba Audi A8. S ním bude sdílet technický základ, takže se ušetří nějaké peníze na logistice.

První generace Phaetonu se začala vyrábět na konci roku 2001. Vydupal si ji přímo Ferdinand Piech a nikdy se nejednalo o úspěšný model, i když bylo vyrobeno přes 80 000 kusů. Phaeton byl příliš komplikovaný, příliš těžký a extrémně drahý na výrobu. Vyráběl se v běžném i prodlouženém provedení. Z technických zajímavostí nabízel třeba motor 5.0 V10 TDI, tehdy nejsilnější diesel na trhu.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud