teraz ma asi ukamenujete
kupte si Daewoo Matiz a za usetrene peniaze napriklad BYT,nebo DOM!!!
nevyhazdujte peniaze...
no vieš, sú ľudia, čo už dom majú, aj letný byt vo Varoch, aj chalupu v Krkonošiach, aj blonďavú milenku s MB ML, aj manželku, ktorá dostáva mesačné držhubné 100 000, aj vyštudované a zabezpečené deti...
Až to raz budeš mať aj ty (ver mi, prajem ti to, aj sebe to prajem), tak Daewoo Matiz bude pre teba predstavovať zelený chrcheľ na chodníku...
neboj,ja nic kupovat nejdem.zatial mam 105ku
a matiz som pouzil pre srandu,jasne ze by som ho nikdy nekupil!
ale neni pravda,ze len velke auta su bezpecne.vid crash-testy off
roadov!!mnohe tam pohoreli!moj sen je FIAT STILO (6airbagov a mas
bezpecnie jak doma)
Vysledky crash testu maji vyznam pouze tehdy, kdyz se na silnici srazi auta obdobne vahove kategorie, nebo v pripade narazu do pevne prekazky. Pokud do toho stila narazi nejaky 2x tezsi terenak, tak tim stilem projede, jako nuz maslem, bude mit asi trochu ohnute ty trubkove ramy kolem karoserie, ale za sebou necha hromadu zelezneho srotu s krvavou kasi vsaknutou do 6ti roztrhanych aibagu .-(. Kdysi davno delal renault test, jak dopadne twingo po srazce s lagunou - vysledek byl neco v tom smyslu, ze posadka laguny si nalepi naplasti na odreniny a pujde si zavolat taxika a posadku twinga s trochou stesti po par mesicich pusti z nemocnice, snad i bez trvalych nasledku na zdravi.
Pockej az se s tim Matizem trefis celne do takove A8, to uz se do toho bytu nevratis...
a preco by som to mal robit???zatial este som pri zmysloch a nejazdim jak debil.nehodu som este nemal.klop,kloptak si nekupim matiz ale pandu,ci punto s aigbagmi (najbezpecnejsie auta v triede)
Jak debil jezdit nemusis... silencu na silnici, ktery to udelaj za tebe je bohuzel dost. Jedine velky auto je bezpecny. Jak rika muj italsky kamarad: "tre dimenzione"!!! Tzn. motor, kabina a kufr. Tak neblbni a kup si neco vetsiho
Zajimave je, ze italsky kamarad neumi italsky...Ale jinak souhlas.
Všechny automobilky se snaží snižovat náklady na vývoj nových modelů vzájemnou unifikací. Viz třeba Oktávka na podvozku Golfu, nebo Fabie která je zase v podstatě příbuzná s Polem a Ibizou. Proč nešel VW stejnou cestou i u Phaetonu? Postavit nový typ který nemá příbuzný s jiným modelem aní šroubek je šílenství. A za image si mohou nechat platit, až budou nějakou mít. Mercedes-Benz drží krok ve spolehlivosti svých aut s Japonci, zatímco VW se potácí kdesi v horším průměru a pomalu přichází i o tu dobrou pověst, kterou nabral někdy před patnácti lety.
Asi by to udělali, ale věř tomu že v VW vědí mic dobře proč zvolili tento směr. Myslím že to jsou větší experti než ty. Nevím co se ti nelíbí na spolehlivosti VW. já mám Pasata r.v. 2001. Mám tam 2.5 TDi 110KW s tiptronicem. Jezím s ním do Německa pro auta tudiž ten pasat nezná nic ninýho něž tahat. Nyní má najeto přes 400000km a stále je plně funkční, chytne u při -25 bez zaváhání a kouře. Nikdy jsem ho neštřil, jezdím stylem brzda plyn. Kromě výměny pár kloubů na nápravě při 230000km s nim nic nebylo. Až si budu kupovat nový vůz, tak jedině VW. Prostě jak jsi psal o spolehlivosti, tak si vycházek z amerických žebříčků a každý ví že amici nemají vkus pro auta.
Závěr: kecáš z ladu!
No já se s tebou nebudu hádat, když jseš s pašíkem spokojený, tak buď rád. Až bude mít odježděno dvacet let, tak jsem zvědavý jestli bude jezdit aspoň z půlky tak dobře jako "piána" W123 nebo MB190 kterých tady jezdí hafo. Podle NÉMECKÝCH statistik TÜV jsou na prvních deseti místech střídavě MB, Porsche, Toyota, a ostatní japonci, zatímco Passat se pohybuje kolem čtyřicátého místa ve společnosti Citroenu Xantia, atd.
A pokud jde o Toyotu, ta když začala vyrábět luxusní auta, tak kvůli tomu založila značku Lexus, protože došli k názoru že Toyota nemá dostatečnou image. VW takovou odnož má taky, jmenuje se Audi a vyrábí úspěšné Audi A8. Tak proč proboha blbnou s Phaetonem?
V tech statistikách je pouze poruchovost, ale nikoli spolehlivost
Myslím že Phaeton je velmi povedený vůz. Má ortiginalní image a není ničeho napodobeninou. Dost jsem o něm četl. Má prý vynikajíjí kvalitu, někteří redaktoři píšou že S-klase hraje druhé housle. Jediné co mu vičítám že by mohl být krapek lehčí, škoda že ho nevyrobili z hliniku jako A8. Ještě by mohl mít agregát W12 o něco silnější (je nejslapší s ostatními V12) i když jsem někde četl že příjde silnější verze a to W12 440KW na místo 309KW. ostatní motory jako 3.2 V6, 4.2 V8 jsou perfektní, ale neuškodil by 3.7V8 z A8. 5.0V10TDI je nejsilnější diesel, který si možem vůbec koupit. Dost u této třídy hraje určitě tradice spolu s Image. těžko říci, ale třeba Phaeton si za pár let vybude svoje místo mezi luxusními vozy a bude jejich nedílnou součástí, ale něco takováho trvá dlouho. (kdo taky čekal že se bude nový model v této třídě hnedka prodávat jako ty ostatní. Tohle chce prostě čas) Také záleží na VW jak tuhle situaci zvládne, myslím že kdyby ho prodávali o něco levněji něž kunkurence, aby lidé poznali že je plně srovnatelný s MB S nebo lepší. a pak ho dát na srovnatelonou cenovou hladinu ostatních luxusních vozů, tak by se začal prodávat. Nebo obchodní poradci VW mají jinou strategii co já vím.
Mů žebříček:
1 - Audi A8 4.0TDI (202 KW 650Nm)
2 - VW Phaeton 5.0TDI (230 KW 750Nm)
3 - MB S-klase 4.0 CDI (184 KW 560Nm)
4 - BMW 7 740d (3.9 190 KW 600Nm)
P.S Mám rád diesely, v této třídě je stejně nerozeznáte od benzínu. Jedině že na otáčkoměru nejsou tak vysoké otáčky.
Vývoj Phaetonu a jeho neúspech musí niekto zaplatiť. A kto? No predsa kupujúci najlacnejších modelov - Fabia Classic, VW Polo, Seat Ibiza... (keď pozerám cenníky Škoda na budúci rok, tak najviac išiel hore Classic - cca. 5000 Skk). Je to podobná filozofia ako s výpalníctvom štátu - keď je zle, tak sa zvýšia ceny benzínu , alkoholu - proste tam, kde je odbyt zaistený.
VW to mohol marketingovo urobiť aj inak - najprv začať s prieskumom, či je vôbec niečo ako Phaeton predajné. Keby vyšiel prieskum nepriaznivo, tak by sa jednoducho vymenila na phaetone značka VW za A8 a predávalo by so to ako nový revolučný model Audi.
Classic isiel hore, ale vo vybave ma uz hmlohky, delene zadne sedadla a vyskovo nastavitelne predne sedadlo.
Vazeny pane, takhle to prave vubec neni. Automobilka (obecne automobilky) vydelava hlavne na drazsich modelech, jako je Passat, Touareg, Phaeton a dalsi. Verte ze na Polu, Fabii moc velky vydelek neni a v dnesni praxi velkych slev a konkurencniho boje prave zostrenem v tomto segmentu, jsou ziskove marze velmi nizke. Prodejci casto prodavaji pouze s tim, ze dozenou vydelek na servisu a dodatecnych sluzbach. Pravda je, ze Phaeton byla asi chyba, ale to muzeme hodnotit pouze jako externi pozorovatele. Hlavni tiha spociva na marketingovem oddeleni a managementu VW. Mimochodem, snad neverite tomu, ze VW nedelal zadne predprodejni testy a studie. Z poslednich studii naopak plyne, ze na rozdil od nizsich segmentu, kde jsou zakaznici silne orientovani na cenu, je cas hledani uspor. Naopak v segmetu luxusnich vozu je situace zcela opacna. Zakaznici hledi na jine hodnoty nez cena.
"Automobilka (obecne automobilky) vydelava hlavne na drazsich modelech, jako je Passat, Touareg, Phaeton"
Automobilka zarába hlavne na tom, čoho sa predáva najviac. Ja konkrétne pracujem v lízingovke a naše veľkoodberateľské zľavy sú rovnaké pre Fabiu Classic a napr. Superb. Jediný rozdiel (1%) je vo výbavách Classic a vyšších.
Automobily, na ktorých je zľava minimálna, alebo žiadna sú tieto: Praktik, Easy a modely predávané v nejakej akcii (toto sú hlavne modely vo výpredaji, tzv. "akčné" modely Family, Ride, Business a pod. podliehajú veľkoodberateľskej zľave v plnej miere. Takisto za akčné sa nepovažujú automobily vybavené rôznymi paketmi).
K tým predpredajným testom a štúdiám: tak prečo potom sakra investovali hafo love do vývoja hovada typu Phaeton, keď to nikto nechce???
Zjevne si nerozumime. Logika je asi takovato. Vrobni cena rekneme Pola je vymyslim si 200 000 Kc (skutecne strilim, je to jenom priklad) a autmobilka ho proda za 300 000 prodejci (opet pouze priklad). Phaeton vyrobi za rekneme 900 000 (zase priklad) a proda ho prodejci za 2 000 000 Kc (stale se pohybujeme na poli prikladu). Tady mate ten rozdil pro automobilku. Samozrejme ze vyvoj luxusniho vozu je drazsi, ale take se na nem pak vice vydela. Naklady na vyvoj se rozpocitaji na mnohem mene kusu vozu, tedy je to pro automobilku vyhodnejsi, protoze vlozene prostredky dostane drive zpet (tomu se v ekonomii rika casova hodnota penez, chcete li cash flow, souvisi to s hodnotou podniku a tedy v konecnem dusledku s cenami akcii). Prodejci pak samozrejme vydelavaji na tom, ceho prodaji vice. Leasingova spolecnost samozrejme neni vyrobce, ale jenom pouhy prodejce, tam je to jasne. Takze asi takto pane.
No a proc investovali do vyvoje a prodeje tak draheho vozu? Jednoduse receno, to zase souvisi s image firmy. Jak se asi divate na firmu, ktera je schopna vyrobit technicky "dokonaly" a kvalitni vuz. Rozhodne je to dobry signal pro zakazniky, ze i ostatni modely jsou vyrabeny s podobnou peci a duslednosti. Takto ziskala prestiz vetsina dnes zavedenych automobilek. Jde o to, jestli se tato investice vyplati. Krome image ma drahy vuz samozrejme podporit financni toky, to se ale asi bohuzel ne uplne dobre nedari.
Konecne posledni poznamka. Pokud pusobite v leasingove spolecnosti, ktera prodava vozy, tak by jste toto mel vedet. Pokud vsak nejste, nebo nepotrebujete byt v oboru vzdelan, pak tuto poznamku berte jako pouhou glosu.
asi si naozaj nerozumieme. Ja som v prvom príspevku napísal, že z Phaetona sa chybným marketingom stal prepadák (tým som nepovedal, že je to zlé auto) a nakoniec to zaplatia tí, čo kupujú najlacnejšie vozy - keď si pozrieš navýšenie cien u škodovky na rok 2004, tak najviac išli hore ceny Fabie Classic. To isté sa stalo so Superbom, ktorí musia predajcovia odoberať príkazom z MB.
A ešte k tomu posilovaniu imidžu. Posilovať imidž spôsobom: vývoj úplne nového kurevsky drahého vozu, k nemu nový motor (V10 TDI), postavím novú fabriku celú zo skla, najmem nových ľudí..... hahaha, a to už v koncerne jednu (blbosť, dve) imidžovku mám - Audi, Bentley... A nakoniec zistíme, že náš nový supervoz za vskutku ľudovú cenu nikto nechce. Blbé, čo? To by sme ten socializmus asi nevybudovali, že...
Skôr je to o tom, že niekedy sa aj v koncerne stane, že pravá ruka nevie čo robí ľavá. Potom sa vyvinú vozy, ktoré konkurujú jeden druhému a ktorých výroba sa po čase musí zrušiť - príkladov je hneď niekoľko (Alhambra, Superb...).
Ale aby bolo jasné, toto nie je žiadnom prípade kritika z mojej strany, je to proste prirodzený vývoj, v každej spoločnosti sa sem tam stane, že sa niečo podarí menej. Podstatné je to, že koncern má obrovský vývojový potenciál na to, aby sa cez podobné nezdary preniesol a prišiel zase s niečim novým. Ale nič to nemení na tom, že neúspech musí niekto zaplatiť a v konečnom dôsledku to budú majitelia najpredávanejších autopmobilov.
Ale jiste, navyseni cen je vsak zcela jina kapitola. Vy jste schopen rici, proc se ceny zvysuji? To by me moc zajimalo. Pridejte i rozbor konkretnich cisel. Tedy napriklad, jaky vztah maji na zvyseni cen vyrobku zvyseni mezd, zvyseni cen energii, zvyseni cen subdodavatelu, zvyseni administrativnich nakladu ve vztahu k chystanym legislativnim zmenam v CR, zmeny v marketingove politice (reklama, PR, podpora prodeje) a dale. Vite, usuzovat ze zmeny ceny vyrobku jak se automobilce povedl (nepovedl) jeden model proste nemuzete, a pokud ano, co delate v leasingove spolecnosti, proc nedelate reditele nejake agentury zkoumajici tento trh?
K tomu image, viz predesla glosa, ano zrejme se stala chyba. Ale z tech informaci, co mame my dva, to mouzeme soudit jen tezko. Ptal jste se proc, kdyz vam odpovim, tak zacnete odznova.
Nevim, kde jste vzal informaci, ze bude ukoncena vyroba Superbu. Kazdopadne, podle poslednich zprav, ktere mam ja, bude vyroba Superbu pokracovat a dostane i nastupce. Pokud si dobre pamatuji, v temze duchu mluvil pan Kulhanek na jedne z poslednich tiskovek. Uz to neplati? Mimochodem, vy vite proc byla Alhambra zrusena? Pokud ano, rozhodne to napiste, me to moc zajima.
Reakce na Vas posledni odstavec je zcela bezpredmetna, uz jsem na nej odpovedel v minule glose. Vy to stale berete z pohledu prodejce, nikoli vyrobce a tady je podstatny rozdil v chapani. Skoleni vasi firmy je dukladne.
V jednom mate zcela prokazatelne pravdu. A to v tom, ze obecne neuspech musi nekdo zaplatit. Jestli to jsou ale zakaznici, to tezko rici. To je na delsi debatu. Opet i zde je mnoho pohledu na vec.
pohľadov je samozrejme veľa, ale nie je to tak zložité, ako sa zdá na prvý pohľad. Je to v podstate vec dopytu a ponuky. A snahy zarobiť čo najviac peňazí. Niečo iné v tom vidieť nemá význam.
K tej cenotvorbe. Áno samozrejme, cenu vozidla by mal tvoriť celý komplex parametrov, počínajúc cenou tužky, ktorou sa vozidlo musí nakresliť, cenou práce robotníka, cenou energií...... a bla bla bla, teória je to celkom pekná, ale v skutočnosti sa cena tvorí rovnakým spôsobom ako cena Mac Donaldu v tej ktorej krajine. A to kúpyschopnosťou obyvateľstva a cenou konkurenčných modelov na trhu. Nič iné v tom nie je. Dôsledok je potom ten, že tie isté autá stoja inak v rôznych krajinách, v samotnej EU je tento rozdiel niekedy až 20%, čo je dosť do očí bijúce a napovedá to niečo o skutočných nákladoch pri výrobe. Samozrejme, že keď koeficient výrobná cena-plánovaná predajná cena-skutočná predajná cena začne blikať červenou farbou, je potrebné to nejako zachrániť. Najčastejšie presunom výroby do nejakej low-cost krajiny (SR, ČR). Alebo škrtom výroby modelov, ktoré si navzájom konkurujú v predaji - tu je odpoveď na otázku, prečo úspešná Alhambra ide do prdele. Že Superb bude mať nástupcu, to je pre mňa novinka, môžte uviesť nejaké podrobnosti?
A k tej úhrade nákladov za (marketingovo) neúspešný model - a kto akože by to mal zaplatiť, ak nie zákazník???
Ne vzdy je cilem firmy vydelat co nejvice penez. Prave naopak. V dnesnim pojeti ekonomie se hledi na jine hodnoty. Jsou jimi napriklad, uspokojivy rust firmy, rust hodnoty firmy, apod. Samozrejme plnit tyto cile pomaha zisk, ale nejen on. Treba prave vyroba luxusniho vozu (Phaeton) zvysuje image a tim i hodnotu firmy, tim se vracim k puvodnimu tematu clanku.
Cenotvorba je slozity proces. Cena v jednotlivych regionech (zemich) se samozrejme lisi. Ovsem v tom je treba videt vice, nez jen koupeschopnou poptavku. Neco jineho v tom tedy prave je. Ceny se mohou lisit z mnoha duvodu, napr. dopravni naklady, rozdilne naklady na reklamu, rozdilne naklady na podporu prodeje od vyrobce (dovozce), cla (v EU samozrejme ne), dovozni kvoty, cenova politika vyrobce, cenova politika dovozce, cenova politika prodejce, atd., atd., atd. V automobilovem prumyslu se pohybujeme na poli monopolisticke konkurence. Vztah cena-cena konkurence tu neplati primo, nebot kazda firma je natolik silna, ze muze stanovit cenu sama, neni zde tedy cenovy vudce, ani nasledovnici. Naklady vyroby jsou zase zcela jina kapitola. O te uz jsem tu psal.
No, duplicita modelu u VW je casto pretrasana. V tomto konkretnim pripade nemam zadne informace, takze dekuji za vysvetleni. Skoda Alhambry, ale na druhou stranu, Seat ted predstavuje nove MPV na podvozku noveho Golfu, takze i kdyz to neni primy nastupce, tak alespon neco.
Stran Superbu Vam bohuzel nemohu sdelit vice podrobnosti, nebot to je ta jedina informace, kterou mam. Pokud nastupce bude, tak to bude jiste v delsim casovem horizontu.
A k posledni glose. Pokud to vezmeme v teoreticke rovine, tak je jasne, ze nositelem zisku je zakaznik. To je fakt, ve kterem s Vami nejsem ve sporu. Na vec se da divat ale z jineho uhlu pohledu. Zisk vytvorim z prodanych vyrobku. Jak zisk rozdelim, to je pak otazka. Financovani ztraty je ale mozne i z jinych zdroju, napriklad z cizich, z prodeje akcii, z vynosu na kapitalovych trzich, kde poskytnu svoje volne finacni prostredky, navysenim zkladniho jmeni od akcionaru, prodejem majetku, prodejem licence, prodejem know-how, samozrejme snizenim nakladu, apod. Pak se nejedna primo o uhradu zakazniky. Jak vidite, uhlu pohledu je mnoho.
Abych tuto debatu nejak ukoncil, tak budu pouze konstatovat, ze jste mel v mnoha vecech pravdu a bylo prijemne s Vami podiskutovat. Dostavame se vsak zcela mimo oblast clanku, tudiz toto je posledni glosa.
Nechci se Vam montovat do debaty, ale slovensky kolega ma pravdu. Kdo jiny nez zakaznik by mel zaplatit chybne, nebo mene povedene kroky firmy?????????? Samozrejme, zakaznik si muze koupit vyrobek jinde, ale pokud si ho koupi tady, tak samozrejme doplaci i na takoveto "omyly".
Myslím že problém bude také v ceně, pokud je o 1M dražší než srovnatelná A8 tak asi težko najde kupce obzvlášť když image značky je výrazně nižší než Audi. A to je věc na kterou se v této třídě hodně hledí. ¨
I když technicky je to hodně dobré auto, tak je ale špatně prodejné. Pokud vím v čechách se jich prodalo na prstech jedné ruky....
Spíš měli konečně udělat nového passata, ten by jim kasičku zaplnil rychleji, hlavně s tím docela zaspali....
Možná to bude tím, že má phaeton krapet nadváhu - cca o 300 kg než konkurence a to bude při jízdě asi dost znát. Redaktoři v tomto testu phaetonu vyčítali menší obratnost a horší ovladatelnost, než má konkurence. Taky si myslím, že nebylo zrovna nejšťastnější začít prodávat phaeton pouze s 12ti válcovým 6tilitrem - pro ten se rozhoduje opravdu málokdo. U konkurentů tomu bývá právě naopak - nejprve se uvede 4litrový osmiválec a pak ostatní motory.
Chybka se vloudila Kluci z VW to přepískli....ale aspoň ukázali, že na to mají.... A8 mi připadá lepší. VW měl zůstat maximálně u touaregu, ten je hoodně povedený a vyšší třídy nechat Audi... třeba se poučili
Asi to byl chybný krok, přiliš se od A8 neliší, akorát jí konkuruje. VW opravdu nemá potřebnou image. U Škodovky je to se Superbem podobné, taky se mu moc nedaří a když, tak na úkor Passatu či Octavie.
VW Phaeton je vynikajici vuz vysoke kvlaity s vytecnymi motory. Bohuzel v tomto segmentu vozu se jasne ukazuje, ze kvalita neznamena vse. Dulezitou, mozna nejdulezitejsi roli tu hraje image znacky. A VW proste image vyrobce drahych a luxusnch vozu nema. Nicmene v koncernu jsou jine stiky, jako Audi, Bugatti ... Na druhou stranu, kdo by si pred cca 10 lety rekl, ze prezident bude jezdit necim, co nese znacku Skoda (o motivech tohoto rozhodnuti prosim nespekulujte, o tom tahle diskuze neni)?
Myslím že Phaeton je ze všech německých luxusních aut nejlepší. Má velmi povedený design, skvělé motory, no prostě nic mu nechybí. Nechápu proč třeba v jednom letním AutoTipu ho dali na poslední místo (s motorem V10), první byla Audina, pak BMW a Mercedes... Smutné.
Podívej se na spotřebu(z Prahy do Liberce a zpět nádrž nestačí) a motory do W nevynikají ochotou se točit(několik uveřejněných testů v mot.časopisech.Koncepce do W není povedená a oni to vědí.Po vynaložených nákladech hold musí nějakou dobu vyrábět a snažit se prodat.
Dovolil bych si nesouhlasit. Ať dlouhý nebo krátký, Maybach strčí ostatní hravě do kapsy. A na rozdíl od jmenovaných v tom nejezdí kdejaký mamlas...Mimochodem, já tak nějak vůbec nechápu, jak může někdo za luxusní označit auto, kde si člověk vzadu ani nenatáhne nohy Člověk si sice může připlatit za všelijakou elektroniku, umělý mramor a podobné ptákoviny, ale pokud chce takovou základní věc jako dost místa, tak aby solil prachy za Maybacha, R-R nebo nějakého prodlouženého Lincolna
Cital som ten test... ono to mozno bude tym, ze redaktori si tie auta dokladne pretestovali a ich hodnotenie bolo naozaj objektivne A nespoliehali len na reklamne letaky.
Jestli to nebude tím, že Audi A8 je nejlepší Řídil jsem A8 i S-klasse, A8 na mne působila daleko líp. Osobně je můj žebříček následující:
Beru v potaz design a interiér. V 7-er jsem nejel, asi to nejede špatně, ale vypadá hrozně. A uvnitř si člověk připadá jak v tanku
Já v "sedmičce" jel (řídil) a bylo to super. Vnitřek jako v tanku? Hmmm. Nezdálo se mi.
Byla to 745i a moc moc se mi to líbilo. Ba jsem i přišel na to, proč je v takových autech většinou automat (nebo poloautomat s možností sekvence): Protože se to k takovému autu nehodí, řadit. V A8 jsem nejel, tak nevím.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.