Volkswagen Phaeton nejde na odbyt

Volkswagen má poměrně velké problémy s odbytem svého luxusního modelu Phaeton, který je konkurencí zejména pro Audi A8, Mercedes-Benz S a BMW 7. Místo plánovaných 12 až 14 tisíc kusů se letos prodalo jen šest tisíc aut, což je daleko za očekáváním. Volkswagen si hodně slibuje od amerického trhu, kam uvedl Phaeton v listopadu. Prodává ho tam o slušných dvacet tisíc eur levněji než v Německu, proto doufá, že americká poptávka zaplní objednávkami továrnu v Dráždanech.

Volskwagenu se na poli luxusních vozů moc nedaří. Akcionáři totiž vetovali návrh uvést na trh další model, umístěným ve vyšší střední třídě mezi Phaetonem a Passatem, který by konkuroval MB E, Audi A6 a BMW 5. Podle nich má totiž Volkswagen vyrábět auta „pro lidi“, což připravovaný projekt ani Phaeton zkrátka není. Je tudíž možné, že se Phaeton nedočká svého nástupce.

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků