Volkswagen Phaeton: facelift detailněji

Plných šest týdnů jsme museli čekat na další údaje a snímky inovovaného Phaetonu pro rok 2011. Ta chvíle je konečně zde.

Vylepšená vlajková loď značky Volkswagen se ve své modernizované podobě poprvé představila na nedávném autosalonu v Pekingu. My jsme pochopitelně nelenili a všechny známé informace jsme vám tehdy ihned představili. Jenže teprve nyní známe další potřebné detaily, jakkoli stále nevíme úplně vše zejména co se týče technických specifikací. Ani tentokrát vás o ně samozřejmě nechceme připravit, a tak jsme pro vás připravili další doplnění spolu s desítkami nových snímků.

Již několikrát jsme na našich stránkách zmínili, že tento facelift je posledním pokusem zvrátit neradostné prodejní výsledky Phaetonu. Ten se i nadále vyrábí ve zvláštní automobilce v Drážďanech, vybírat lze ze dvou konfigurací zadních sedadel (dvou a třímístné) a dvou délek rozvoru náprav. Na první pohled si všimneme důsledně přepracované přídě se světly LED nasvěcujícími zatáčky a bi-xenonových reflektorů, jejichž okraje korespondují s hranami masky chladiče. Vodorovné linky pokračují i v zadní části karoserie, kde objevíme nové zatmavené svítilny, jejichž design lépe odpovídá ostatním současným Volkswagenům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Posádka může těžit z výbavové řady Volkswagen Exclusive, jež sestává z kombinace kůže, Alcantary a pravého dřeva. Přední sedadla jsou nyní elektricky stavitelná v osmnácti směrech, podobně lze za příplatek regulovat i samostatná sedadla zadní. O pohodu na cestách se starají také čtyřzónová klimatizace a vestavěná satelitní navigace kombinovaná se zábavním systémem. Její programy se mají samočinně, průběžně aktualizovat skrze připojení UMTS. Řidič se může spolehnout na spolupráci adaptivního tempomatu, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu či automatických dálkových světel, jež pracují přibližně tak, jak jsme popisovali v testu Opelu Astra na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon novinky se postarají alternativně tří zážehové a jeden vznětový motor. Milovníky nafty osloví třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 240 koní (174 kW) a kombinovanou spotřebou v porovnání s dosavadní verzí sníženou o 5,6 % na 8,5 l/100 km.

Základem benzínové nabídky se stane nový přímovstřikový zážehový šestiválec FSI o výkonu 280 koní (206 kW). Pro náročnější motoristy v nabízené škále zůstávají nepatrně vylepšené jednotky V8 a W12 s výkony 335 koní a 450 koní (246, resp. 331 kW).

Ceny zatím zveřejněny nebyly, ví se jen, že se nový Phaeton na většině evropských trhů objeví již koncem tohoto měsíce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton s faceliftem pro rok 2011
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků