Volkswagen Phaeton: facelift detailněji

Plných šest týdnů jsme museli čekat na další údaje a snímky inovovaného Phaetonu pro rok 2011. Ta chvíle je konečně zde.

Vylepšená vlajková loď značky Volkswagen se ve své modernizované podobě poprvé představila na nedávném autosalonu v Pekingu. My jsme pochopitelně nelenili a všechny známé informace jsme vám tehdy ihned představili. Jenže teprve nyní známe další potřebné detaily, jakkoli stále nevíme úplně vše zejména co se týče technických specifikací. Ani tentokrát vás o ně samozřejmě nechceme připravit, a tak jsme pro vás připravili další doplnění spolu s desítkami nových snímků.

Již několikrát jsme na našich stránkách zmínili, že tento facelift je posledním pokusem zvrátit neradostné prodejní výsledky Phaetonu. Ten se i nadále vyrábí ve zvláštní automobilce v Drážďanech, vybírat lze ze dvou konfigurací zadních sedadel (dvou a třímístné) a dvou délek rozvoru náprav. Na první pohled si všimneme důsledně přepracované přídě se světly LED nasvěcujícími zatáčky a bi-xenonových reflektorů, jejichž okraje korespondují s hranami masky chladiče. Vodorovné linky pokračují i v zadní části karoserie, kde objevíme nové zatmavené svítilny, jejichž design lépe odpovídá ostatním současným Volkswagenům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Posádka může těžit z výbavové řady Volkswagen Exclusive, jež sestává z kombinace kůže, Alcantary a pravého dřeva. Přední sedadla jsou nyní elektricky stavitelná v osmnácti směrech, podobně lze za příplatek regulovat i samostatná sedadla zadní. O pohodu na cestách se starají také čtyřzónová klimatizace a vestavěná satelitní navigace kombinovaná se zábavním systémem. Její programy se mají samočinně, průběžně aktualizovat skrze připojení UMTS. Řidič se může spolehnout na spolupráci adaptivního tempomatu, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu či automatických dálkových světel, jež pracují přibližně tak, jak jsme popisovali v testu Opelu Astra na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon novinky se postarají alternativně tří zážehové a jeden vznětový motor. Milovníky nafty osloví třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 240 koní (174 kW) a kombinovanou spotřebou v porovnání s dosavadní verzí sníženou o 5,6 % na 8,5 l/100 km.

Základem benzínové nabídky se stane nový přímovstřikový zážehový šestiválec FSI o výkonu 280 koní (206 kW). Pro náročnější motoristy v nabízené škále zůstávají nepatrně vylepšené jednotky V8 a W12 s výkony 335 koní a 450 koní (246, resp. 331 kW).

Ceny zatím zveřejněny nebyly, ví se jen, že se nový Phaeton na většině evropských trhů objeví již koncem tohoto měsíce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton s faceliftem pro rok 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků