Volkswagen Phaeton 2011: facelift odpadlíka

Volkswagen to s Phaetonem nevzdává a po osmi letech produkce zkusí oživit jeho prodeje dalším faceliftem. Má šanci uspět?

„Býval dobrým autem, ale spáchal ten nejhorší hřích, protože se jako Volkswagen prodával s nelidovou cenovkou. Snažili se ho zabít, docílili ale jen jeho stažení z amerických dealerství. Obviněn ze zbytečnosti nyní projíždí čínskou krajinou. Nezmar, který loví nezmary. Lovec posledních naivních zákazníků - odpadlík.”

Omlouvám se za menší kulturní vložku (snad si ještě vzpomenete na onen americký seriál...), ale takto nějak by mohlo začínat propagační video s Volkswagenem Phaeton. Místo sexy pačesáče s argentinskými kořeny by se v něm ale z mlhavého oparu nad silnicí vynořila velká limuzína německého původu. Ta totiž nyní dostala další facelift a to i přesto, že na trhu nepříliš úspěšně válčí již osm let.

Nikdo od VW zatím nenašel sílu příběh Phaetonu jednou pro vždy ukončit, přitom tomu nahrávaji všechny epizody jeho života. Představen v roce 2002 se vrhl zejména do evropských a amerických dealerství. Z každé bitvy o zákazníka ale odešel zpráskaný jak pes, na obrovském americkém trhu se od roku 2003 do roku 2006 celkem prodalo pouhopouhých 3 354 aut a prodeje byly raději ukončeny. Proč něco podobného nenastalo v Evropě si lze jen těžko vysvětlit, ani zde Phaeton úspěchy neslaví.

Volkswagen možná doufá, že si vůz nyní získá přízeň čínských zákazníků, a tak na autosalonu v Pekingu představí jeho výrazně faceliftované provedení. My jen můžeme doufat, že to není obvyklý velký facelift v polovině životnosti vozu, pak bychom se na trápení Phaetonu museli dívat až do roku 2017...

Co je tedy nového? V prvé řadě se významně změnila příď vozu. Ta dostala zcela nová světla s bi-xenonovými jednotkami a LED pro denní svícení, novou masku chladiče s dlouhými chromovanými horizonálními pásy (dosud byly černé) a výrazně přepracovaný přední nárazník s chromovanými prvky a novými mlhovkami. V návaznosti na to se změnilo i tvarování kapoty motoru.

Vzadu je změn méně a k nepřehlédnutí jsou jen nová koncová světla a upravený nárazník. Při pohledu z boku můžeme žasnout nad novými 18" koly z lehkých slitin.

V interiéru už tolik změn nenajdeme, na první pohled praští do očí jen nový volant a přepracovaná přístrojová deska s velkým barevným displejem. Samozřejmě nesmí chybět ani nabídka nových materiálů zejména pro obložení palubní desky a výplní dveŕí.

Zbytek interiéru by oproti současnému stavu neměl být odlišný. Spolehnout se tak můžeme třeba na bohatě dimenzovaná přední sedadla s možností elektrického nastavení v osmnácti směrech nebo dvě varianty vnitřního uspořádání se čtyřmi nebo pěti sedadly. Nechybí ani čtyřzónová klimatizace a další sada nezbytností pro komfort posádky vpředu i vzadu. Spíše zajímavostí je doplnění nabídky o navigační systém RNS810 pracující s podklady z Google Maps.

Vůz bude dostupný se dvěma variantami rozvoru podvozku. V případě té kratší bude dlouhý 506 cm, ta delší mu přidá dalších 12 cm k dobru. V Číně jsou prodloužené verze čehokoli velmi oblíbené (najdeme tam např. „long” verze Audi A4 nebo A6, BMW 5, Mercedesu E, Volva S80 a dalších aut, která jsou u nás dostupná jen v kratším provedení) a dá se očekávat, že i Phaeton bude za velkou zdí prodáván hlavně ve své delší verzi.

Pod kapotou žádné zemětřesení nenastalo - k dispozici budou motory V6 FSI s 280 koňmi, V6 TDI s 240 koňmi, vrchol budou představovat další dvě benzinové jednotky V8 s 335 koňmi a W12 se 450 koníky. Zde tedy opravdu žádné velké změny. Převodovky budou k dispozici zřejmě vesměs, pokud ne výlučně automatické.

Volkswagen dále zveřejnil už jen dynamické parametry verze V6 TDI - vůz s tímto motorem zrychlí na stovku za 8,6 sekundy a dosáhne „maximálky” 237 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 8,5 litru nafty na sto kilometrů. VW pochopitelně očekává, že o tento model bude v Evropě největší zájem, za slovo „největši” ale zřejmě můžeme s klidným svědomím dosadit slůvko „nenulový”.

Inovovaný Phaeton se do prodejů dostane v srpnu jako vůz modelového roku 2011. Další technické detaily a nové ceny budou zveřejněny později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton 2011
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků