Volkswagen Phaeton - luxusní koráb přijíždí na náš trh

Automobilka Volkswagen včera (15. 10.) uvedla na český trh svou novou luxusní limuzínu pod názvem Phaeton. Jedná se o největší volkswagen v historii značky. Dosavadní vlajkovou loď (Passat) přeskakuje hned o dvě třídy. Zajímavá je výroba vozu. Tu koncern provozuje v průhledné továrně ze skla v centru Drážďan, kde mohou zákazníci z bezprostřední blízkosti sledovat, jak jejich vůz vzniká, a tak komunikovat s pracovníky, jež mohou reagovat na přání klientů. Klíče od nových vozů se pak předávají ve speciálních VIP salóncích.

Tento "lidový" koráb měří celkem 5055 mm a dodává se zatím se dvěma zážehovými jednotkami. Slabší z benzínových motorů 3,2 V6 disponuje výkonem 177 kW (240 k) a točivým momentem 315 Nm, silnější varianta a zároveň vrchol nabídky 6,0 W12 se může pochlubit těmito údaji: výkon 309 kW (420 koní), točivý moment 550 Nm. Později paletu rozšíří ještě desetiválcový turbodiesel o objemu 5,0 l, který se dodává i do lehce terénního modelu Touareg. Na závěr už uvedeme jen cenu, za kterou si můžete Phaeton pořídit - ta začíná na 1 959 300 Kč za 3,2 V6. Podrobněji se však budeme tomuto korábu věnovat v pondělním článku.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků