Volkswagen Passat W8

Volkswagen Passat W8 se veřejnosti poprvé představil na autosalonu v Ženevě. Jak již napovídá označení W8 je poháněn osmiválcovým čtyřlitrovým motorem, neobvyklé konstrukce ve tvaru písmene W.
Volkswagen Passat W8
Volkswagen Passat W8 se veřejnosti poprvé představil na autosalonu v Ženevě. Jak již napovídá označení W8 je poháněn osmiválcovým čtyřlitrovým motorem, neobvyklé konstrukce ve tvaru písmene W.

Nový motor nabízí výkon 275 ks při 6 000 ot./min., pozadu nezůstává ani hodnota točivého momentu. Passat W8 nabízí plných 370 Nm už při 2 750 ot./min. Maximální rychlost, kterou nový motor automobilu propůjčuje, je 250 km/h.

Nezajímavější na novém motoru je jeho konstrukce. Motor W8 vznikl v podstatě propojením dvou vidlicových čtyřválců, což přináší velkou výhodu v podobě výsledných kompaktních rozměrů. W8 má na výšku pouhých 70 centimetrů a na délku pouze 42 centimetrů.

Vedle nezvyklé konstrukce je W8 charakterizována například čtyřventilovou technikou rozvodu, dvojicí vyvažovacích hřídelů, použitím vahadel ventilů s rolnami nebo variabilním časováním sacích i výfukových ventilů.

Výkon motoru 4.0 W8 se přenáší přes manuální šestistupňovou nebo automatickou pětistupňovou převodovku na všechna čtyři poháněná kola. Pro pohon všech kol je využit systém 4Motion, ale je do něj zařazen diferenciál Torsen se samočinnou blokací. Ve výbavě nebude samozřejmě chybět systém ESP (elektronický stabilizační program) a protiprokluzový systém TCS.

Passat W8 se od ostatních modelů řady Passat liší například dvojicí chromovaných koncovek výfuku, bi-xenonovými světlomety nebo sedmnáctipalcovými litými koly obutými do pneumatik o rozměru 225/45 ZR 17.

Čeští zákazníci se Passatu W8 dočkají koncem letošního roku, kdy se u nás začne prodávat jak limuzína tak prostorné kombi nesoucí tradiční označení Variant.

Automobily značky Volkswagen nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků