Volkswagen Passat W8

Volkswagen Passat W8 se veřejnosti poprvé představil na autosalonu v Ženevě. Jak již napovídá označení W8 je poháněn osmiválcovým čtyřlitrovým motorem, neobvyklé konstrukce ve tvaru písmene W.
Volkswagen Passat W8
Volkswagen Passat W8 se veřejnosti poprvé představil na autosalonu v Ženevě. Jak již napovídá označení W8 je poháněn osmiválcovým čtyřlitrovým motorem, neobvyklé konstrukce ve tvaru písmene W.

Nový motor nabízí výkon 275 ks při 6 000 ot./min., pozadu nezůstává ani hodnota točivého momentu. Passat W8 nabízí plných 370 Nm už při 2 750 ot./min. Maximální rychlost, kterou nový motor automobilu propůjčuje, je 250 km/h.

Nezajímavější na novém motoru je jeho konstrukce. Motor W8 vznikl v podstatě propojením dvou vidlicových čtyřválců, což přináší velkou výhodu v podobě výsledných kompaktních rozměrů. W8 má na výšku pouhých 70 centimetrů a na délku pouze 42 centimetrů.

Vedle nezvyklé konstrukce je W8 charakterizována například čtyřventilovou technikou rozvodu, dvojicí vyvažovacích hřídelů, použitím vahadel ventilů s rolnami nebo variabilním časováním sacích i výfukových ventilů.

Výkon motoru 4.0 W8 se přenáší přes manuální šestistupňovou nebo automatickou pětistupňovou převodovku na všechna čtyři poháněná kola. Pro pohon všech kol je využit systém 4Motion, ale je do něj zařazen diferenciál Torsen se samočinnou blokací. Ve výbavě nebude samozřejmě chybět systém ESP (elektronický stabilizační program) a protiprokluzový systém TCS.

Passat W8 se od ostatních modelů řady Passat liší například dvojicí chromovaných koncovek výfuku, bi-xenonovými světlomety nebo sedmnáctipalcovými litými koly obutými do pneumatik o rozměru 225/45 ZR 17.

Čeští zákazníci se Passatu W8 dočkají koncem letošního roku, kdy se u nás začne prodávat jak limuzína tak prostorné kombi nesoucí tradiční označení Variant.

Automobily značky Volkswagen nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků