Volkswagen Passat W8 půjde z kola ven

V současné generaci Passatu najdete poměrně unikátní čtyřlitrový motor W8, tedy osmiválec s uložením válců do dvojitého V. Má výkon 202 kW a točivý moment 370 Nm. Tento motor používá koncern pouze v Passatu, ve všech ostatních vozech (Phaeton, Touareg, A6, A8) najdete klasické véčko 4.2 l s výkonem od 228 do 246 kW (410-430 Nm). Konstrukce do W byla použita proto, aby se osmiválec dostal do omezeného motorového prostoru Passatu.

S tímto motorem stojí Passat 1,4 milionu korun, což je za vůz střední třídy skutečně nevídaná částka. Pravda, prakticky za nic si už nemusíte připlácet, zákazníci ale přesto tento model ignorují - za stejné peníze mohou pořidit vůz o třídu výše s podobnou výbavou. Přitom W8 nenabízí nějak extrémně dobrou dynamiku, sedan s ním na stovku zrychlí za 6,5 s, zatímco model s 2.8 V6 (jen 142 kW) za 7,8 s, tedy o 1,3 později; za cenový rozdíl mezi oběma verzemi to myslím nestojí, zákazník to cítí a svou peněženku od W8 odvrací.

Proto v nové generaci (mimochodem, místo Torsenu bude mít Haldex) už W8 nenajdete. Nejvýkonnějším benzínem bude 3.2 V6 184 kW, což pro automobil střední třídy bohatě dostačuje. Ale to ještě není vše: Passat W8 zmizí z nabídky už po prázdninách, tedy ještě před zahájením prodeje nové generace (jaro 2005). Je to jasný náznak toho, že W8 obchodně propadl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nový Passat?

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků