Volkswagen Passat W8 půjde z kola ven

V současné generaci Passatu najdete poměrně unikátní čtyřlitrový motor W8, tedy osmiválec s uložením válců do dvojitého V. Má výkon 202 kW a točivý moment 370 Nm. Tento motor používá koncern pouze v Passatu, ve všech ostatních vozech (Phaeton, Touareg, A6, A8) najdete klasické véčko 4.2 l s výkonem od 228 do 246 kW (410-430 Nm). Konstrukce do W byla použita proto, aby se osmiválec dostal do omezeného motorového prostoru Passatu.

S tímto motorem stojí Passat 1,4 milionu korun, což je za vůz střední třídy skutečně nevídaná částka. Pravda, prakticky za nic si už nemusíte připlácet, zákazníci ale přesto tento model ignorují - za stejné peníze mohou pořidit vůz o třídu výše s podobnou výbavou. Přitom W8 nenabízí nějak extrémně dobrou dynamiku, sedan s ním na stovku zrychlí za 6,5 s, zatímco model s 2.8 V6 (jen 142 kW) za 7,8 s, tedy o 1,3 později; za cenový rozdíl mezi oběma verzemi to myslím nestojí, zákazník to cítí a svou peněženku od W8 odvrací.

Proto v nové generaci (mimochodem, místo Torsenu bude mít Haldex) už W8 nenajdete. Nejvýkonnějším benzínem bude 3.2 V6 184 kW, což pro automobil střední třídy bohatě dostačuje. Ale to ještě není vše: Passat W8 zmizí z nabídky už po prázdninách, tedy ještě před zahájením prodeje nové generace (jaro 2005). Je to jasný náznak toho, že W8 obchodně propadl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nový Passat?

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků