Volkswagen Passat W8 půjde z kola ven

V současné generaci Passatu najdete poměrně unikátní čtyřlitrový motor W8, tedy osmiválec s uložením válců do dvojitého V. Má výkon 202 kW a točivý moment 370 Nm. Tento motor používá koncern pouze v Passatu, ve všech ostatních vozech (Phaeton, Touareg, A6, A8) najdete klasické véčko 4.2 l s výkonem od 228 do 246 kW (410-430 Nm). Konstrukce do W byla použita proto, aby se osmiválec dostal do omezeného motorového prostoru Passatu.

S tímto motorem stojí Passat 1,4 milionu korun, což je za vůz střední třídy skutečně nevídaná částka. Pravda, prakticky za nic si už nemusíte připlácet, zákazníci ale přesto tento model ignorují - za stejné peníze mohou pořidit vůz o třídu výše s podobnou výbavou. Přitom W8 nenabízí nějak extrémně dobrou dynamiku, sedan s ním na stovku zrychlí za 6,5 s, zatímco model s 2.8 V6 (jen 142 kW) za 7,8 s, tedy o 1,3 později; za cenový rozdíl mezi oběma verzemi to myslím nestojí, zákazník to cítí a svou peněženku od W8 odvrací.

Proto v nové generaci (mimochodem, místo Torsenu bude mít Haldex) už W8 nenajdete. Nejvýkonnějším benzínem bude 3.2 V6 184 kW, což pro automobil střední třídy bohatě dostačuje. Ale to ještě není vše: Passat W8 zmizí z nabídky už po prázdninách, tedy ještě před zahájením prodeje nové generace (jaro 2005). Je to jasný náznak toho, že W8 obchodně propadl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nový Passat?

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků