Volkswagen Passat Variant: maxikombi z „Vlkova hrádku“

Volkswagen potichoučku představil nový Passat Variant, kombi odvozené od základního sedanu. Oproti starší generaci je vůz o téměř deset cm delší. Zavazadelník má objem přes 600 l, v nabídce jsou stejné motory jako má sedan; začínají na 75 kW a končí na 184 kW.
Volkswagen Passat Variant: maxikombi z „Vlkova hrádku“

Volkswagen představil karosářskou variantu kombi nové generace Passatu. Novinka bude stát zhruba o sto eur více, než stejně vybavený model starší generace, příplatek oproti sedanu pak činí 1 100 eur. Variant měří na délku 4,77 m, což je o 9,2 cm více než u starého modelu, na šířku 1,82 m (+7,4 cm) a na výšku pak 1,52 m.

Tip: Podrobná tisková mapa Passatu, test s motorem 2.0 FSI, Passat získal pět hvězdiček v EuroNCAP

Kombi se od sedanu liší především zavazadlovým prostorem, který nabízí až 1 731 l po sklopení sedadel; v základu je to 603 l (dříve 495 l). Nakládací hrana je téměř v rovině dna zavazadlového prostoru, po sklopení opěradel nevznikne žádný schod. Zde jen poznamenám, že objem 603 l platí pro verzi s dojezdovým rezervním kolem - na českém trhu se bude vůz prodávat s plnohodnotným kolem, které zavazadelník zmenší o cca 70-80 l. Užitečná hmotnost vozu je 638 kg.

Standardní výbava je stejná jako u sedanu, tedy šest airbagů, ABS, ESP, 16" kola, automatická klimatizace, el. okna vpředu, dálkově ovládaný centrál, elektronická parkovací brzda apod. V nabídce budou i stejné motory, benzínové začínají na 1.6 MPI 75 kW a končí u 3.2 V6 FSI 184 kW, nafťáky jsou tři, 1.9 TDI 77 kW, 2.0 TDI 103 a 125 kW. Oproti sedanu bude mít kombi za příplatek vyrovnávání světlé výšky zádi (to se hodí při plném naložení) a elektricky zavírané a otvírané páté dveře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků