Volkswagen Passat Variant: maxikombi z „Vlkova hrádku“

Volkswagen potichoučku představil nový Passat Variant, kombi odvozené od základního sedanu. Oproti starší generaci je vůz o téměř deset cm delší. Zavazadelník má objem přes 600 l, v nabídce jsou stejné motory jako má sedan; začínají na 75 kW a končí na 184 kW.
Volkswagen Passat Variant: maxikombi z „Vlkova hrádku“

Volkswagen představil karosářskou variantu kombi nové generace Passatu. Novinka bude stát zhruba o sto eur více, než stejně vybavený model starší generace, příplatek oproti sedanu pak činí 1 100 eur. Variant měří na délku 4,77 m, což je o 9,2 cm více než u starého modelu, na šířku 1,82 m (+7,4 cm) a na výšku pak 1,52 m.

Tip: Podrobná tisková mapa Passatu, test s motorem 2.0 FSI, Passat získal pět hvězdiček v EuroNCAP

Kombi se od sedanu liší především zavazadlovým prostorem, který nabízí až 1 731 l po sklopení sedadel; v základu je to 603 l (dříve 495 l). Nakládací hrana je téměř v rovině dna zavazadlového prostoru, po sklopení opěradel nevznikne žádný schod. Zde jen poznamenám, že objem 603 l platí pro verzi s dojezdovým rezervním kolem - na českém trhu se bude vůz prodávat s plnohodnotným kolem, které zavazadelník zmenší o cca 70-80 l. Užitečná hmotnost vozu je 638 kg.

Standardní výbava je stejná jako u sedanu, tedy šest airbagů, ABS, ESP, 16" kola, automatická klimatizace, el. okna vpředu, dálkově ovládaný centrál, elektronická parkovací brzda apod. V nabídce budou i stejné motory, benzínové začínají na 1.6 MPI 75 kW a končí u 3.2 V6 FSI 184 kW, nafťáky jsou tři, 1.9 TDI 77 kW, 2.0 TDI 103 a 125 kW. Oproti sedanu bude mít kombi za příplatek vyrovnávání světlé výšky zádi (to se hodí při plném naložení) a elektricky zavírané a otvírané páté dveře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků