Volkswagen Passat TDI projel 48 států USA se spotřebou 3 l/100 km

A máme tu další rekord ve spotřebě na dálkové jízdě. Tentokrát jej prolomil americký Passat. Naftový Passat…

Podobné rekordy jsou krásné, vzbuzují emoce a diskuse, ale tím jejich praktický potenciál končí. Jistě, dokazují, že „to jde“, ale to všichni víme, ovšem v rámci běžného ježdění se člověk musí zpravidla ohlížet i na čas a okolní provoz. Nový americký Volkswagen Passat TDI Clean Diesel se nyní zapsal do Guinnessovy knihy rekordů (zřejmě v jejím americkém vydání) jako nejhospodárnější automobil s ne-hybridním pohonem, když v dálkové jízdě vykázal průměrnou spotřebu 3,01 l/100 km. Připomeňme, že právě Passat TDI se spolu s dalšími americkými modely Volkswagenu pokouší rozšiřovat doktrínu „naftového blaha“ také za velkou louží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rekordní americký Passat TDI Clean Diesel

Rekordní jízda inkriminovaného vozu odstartovala 7. června z amerického ústředí Volkswagenu ve virginském Herndonu a skončila včera na stejném místě. Během těchto několika dní projel 48 států USA a najel celkem přes 13 000 km. Za volantem se střídali žurnalista Wayne Gardes a konstruktér Bob Winger, přičemž oba patří k propagátorům snižování spotřeby paliva u osobních automobilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tuto jízdu údajně absolvoval americký Volkswagen Passat TDI Clean Diesel ve zcela sériovém provedení v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, jež patří podobně jako nafta v nádrži v kontextu lokace poněkud nepatřičně. Za zmínku stojí, že vůz v této specifikaci má podle americké metodiky EPA vykazovat průměrnou spotřebu na dálnici ve výši 5,47 l/100 km. 

VW Passat 2012 pro USA: revoluce nepřišla

VW Passat 2012 pro USA: revoluce nepřišla

A používali Wayne Gardes a Bob Winger během jízdy nějaké speciální triky? Nic zvláštního neprozradili, důležitá je podle nich zkrátka hlavně plynulost jízdy bez prudkého brzdění a razantního zrychlování. Průměrná rychlost jejich jízdy zveřejněna nebyla, ovšem žádná sláva to zřejmě nebyla, neboť řidiči až příliš vehementně zdůrazňují, že důsledné dodržování v USA obecně přísných rychlostních limitů přináší úsporu ve spotřebě až v řádu desítek procent…

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků