Volkswagen Passat TDI projel 48 států USA se spotřebou 3 l/100 km

A máme tu další rekord ve spotřebě na dálkové jízdě. Tentokrát jej prolomil americký Passat. Naftový Passat…

Podobné rekordy jsou krásné, vzbuzují emoce a diskuse, ale tím jejich praktický potenciál končí. Jistě, dokazují, že „to jde“, ale to všichni víme, ovšem v rámci běžného ježdění se člověk musí zpravidla ohlížet i na čas a okolní provoz. Nový americký Volkswagen Passat TDI Clean Diesel se nyní zapsal do Guinnessovy knihy rekordů (zřejmě v jejím americkém vydání) jako nejhospodárnější automobil s ne-hybridním pohonem, když v dálkové jízdě vykázal průměrnou spotřebu 3,01 l/100 km. Připomeňme, že právě Passat TDI se spolu s dalšími americkými modely Volkswagenu pokouší rozšiřovat doktrínu „naftového blaha“ také za velkou louží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rekordní americký Passat TDI Clean Diesel

Rekordní jízda inkriminovaného vozu odstartovala 7. června z amerického ústředí Volkswagenu ve virginském Herndonu a skončila včera na stejném místě. Během těchto několika dní projel 48 států USA a najel celkem přes 13 000 km. Za volantem se střídali žurnalista Wayne Gardes a konstruktér Bob Winger, přičemž oba patří k propagátorům snižování spotřeby paliva u osobních automobilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tuto jízdu údajně absolvoval americký Volkswagen Passat TDI Clean Diesel ve zcela sériovém provedení v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, jež patří podobně jako nafta v nádrži v kontextu lokace poněkud nepatřičně. Za zmínku stojí, že vůz v této specifikaci má podle americké metodiky EPA vykazovat průměrnou spotřebu na dálnici ve výši 5,47 l/100 km. 

VW Passat 2012 pro USA: revoluce nepřišla

VW Passat 2012 pro USA: revoluce nepřišla

A používali Wayne Gardes a Bob Winger během jízdy nějaké speciální triky? Nic zvláštního neprozradili, důležitá je podle nich zkrátka hlavně plynulost jízdy bez prudkého brzdění a razantního zrychlování. Průměrná rychlost jejich jízdy zveřejněna nebyla, ovšem žádná sláva to zřejmě nebyla, neboť řidiči až příliš vehementně zdůrazňují, že důsledné dodržování v USA obecně přísných rychlostních limitů přináší úsporu ve spotřebě až v řádu desítek procent…

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků