Volkswagen Passat slaví produkční milník. Modelu se již vyrobilo 30 milionů kusů

Passat nyní v trojce nejpopulárnějších modelů Volkswagenu za celou jeho historii předbíhá i slavný Beetle.

Zatímco jsme se v Evropě dočkali modernizace současné osmé generace Passatu a na americkém trhu se objevila nová generace tamní specifikace (i když na staré platformě), celosvětově v rámci tohoto jména nyní slaví Volkswagen kulatý milník. Od uvedení populárního modelu v roce 1973 jej totiž automobilka vyrobila už rovných 30 milionů kusů.

Exemplář, který tuto oslavnou číslovku dokonal, nyní sjel z výrobní linky továrny v německém Emdenu. Přesněji se jedná o verzi GTE Variant, tedy kombík s plug-in hybridním ústrojím. Než nakonec auto padne do rukou některého ze zákazníků, VW s ním plánuje řadu propagačních akcí.

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Volkswagen přitom dodává, že tímto je Passat na druhé příčce mezi nejpopulárnějšími modely značky. Passat tak předběhl i Beetle, který je nyní na třetím místě. Prvenství pak samozřejmě stále patří Golfu. Současně se Passat vyrábí na třech kontinentech v deseti závodech a pro více jak stovku trhů.

První generace Passatu se začala vyrábět ve Wolfsburg 14. května 1973. „Passat patří mezi nejdůležitější a nejúspěšnější modely Volkswagenu – od jeho uvedení před 46 lety našlo v tomto voze důvěru už 30 milionů zákazníků. Díky tomu je nyní Passat jednou z globálních automobilových ikon. Doma se cítí jak v Berlíně, tak třeba v Šanghaji, Sydney, Johannesburgu nebo na ulicích San Francisca,“ okomentoval výrobní milník Ralf Brandstatter, provozní ředitel Volkswagenu.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků